|
PS3 som afspiller? |
Besvar | Side <12345> |
Forfatter | ||
klander
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 813 |
Sendt: 15-April-2007 kl. 22:29 | |
[QUOTE=Naiera]Når det er en faktuelt ringe afspiller, der med flere tests er bevist til at være langt under middel, så ville jeg nok tage at bruge en af de andre muligheder du nævner. Det er latterligt at bruge så ringe en afspiller til dyrt indkøbte DVD-film. Ja du og dine testside siger den er ringe. Nu skraber vi heller ikke bunden og VI er ikke stædige, der er faktisk kun dig herinde "så vidt jeg har læst" der siger at den er en skrammel dvd afspiller. Tjae for mig og en del andre går det da fint nok.. Redigeret af klander - 15-April-2007 kl. 22:30 |
||
Med Venlig Hilsen
Kurt |
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
Sendt: 15-April-2007 kl. 22:41 | |
Jeg kan jo ikke gøre noget hvis I ikke gider lytte til fornuft. Det er ikke 'så vidt jeg har læst' det her, det er faktum at maskinen har dumpet en række grundlæggende prøver, som alle bare nogenlunde gode DVD-afspillere skal bestå. 'Mand med hvid skjorte'-testen og 'sortere end sort' er bare to af flere af de tests man bruger. Læs mere her. Det her er ikke noget der er kan diskuteres. Det ér en dårlig DVD-afspiller. Fint med mig hvis man bruger den, men hvorfor dog med vilje udsætte sine film for den slags?
|
||
zulfo
Moderator gruppe Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Sendt: 15-April-2007 kl. 23:06 | |
Skal vi ikke prøve at vende den om? Det er dig der ikke vil lytte til "fornuft" - der er åbenbart flere herinde der har sat PS3'en op mod forskellige afspillere, og konkluderer at maskinen rent faktisk performer fint, i forhold til afspillere til op til 7000,- - at du så er af en anden mening, fred være med det. PS3'en afspiller også ganske fint mine DVD'en på mit TH42PV60 - endnu uden nogen som helst problemer, og for mit vedkommende har den bedre afspilning/billede end nogle af de afspillere jeg tidligere har haft - og så kan dine tests være hvad de vil.... Redigeret af zulfo - 15-April-2007 kl. 23:07 |
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
Mike S.
Guld medlem Oprettet: 13-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2909 |
Sendt: 15-April-2007 kl. 23:51 | |
Nu ved jeg ikke hvor meget den test du henviser til har rodet med tingene men PS3'en har sharpness og andet "gejl" på som standard ved DVD afspilling - måske kunne det hjælpe. Men jeg oplever nu min DVD playback på PS3 som perfekt og nu satser jeg også mere på at få BluRay film fremover, er faktisk netop nu ved at sælge mine DVD'er ;) Fra selv samme test side: "The PS3 represents one of the best BD players I’ve used to date. It is fast, the image quality is excellent, and it supports more of the BD functions and features than just about any other player. The fact that it does this for nearly half the price of the other BD players out there is almost embarrassing, and rather disappointing when you think about it. As a standard DVD player, however, the PS3 may represent one of the worst progressive scan players I have ever tested. Surprising, considering its BD performance." |
||
Zaptor Motorola
40" SonyX3500 40" Samsung F71 NAD L76 surround med Dali En skærm er et panel hvortil man putter input ind i... |
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
Sendt: 15-April-2007 kl. 23:58 | |
Og det er så her fornuften ryger ud af vinduet. Sætter du også spørgsmålstegn ved om jorden er rund, fordi du synes den virker flad, såen til daglig? Jeg er sådan set ligeglad med, om folk bruger den som DVD-afspiller eller ej (for jeg skal heldigvis ikke se DVD hjemme hos dem!), men når man begynder at bruge ord som 'perfekt' i forbindelse med DVD-afspilningen på PS3, så føler jeg lissom, at jeg bliver nødt til at bryde ind. Redigeret af Naiera - 16-April-2007 kl. 02:50 |
||
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Sendt: 15-April-2007 kl. 23:58 | |
As a standard DVD player, however, the PS3 may represent one of the worst progressive scan players I have ever tested. Surprising, considering its BD performance."... står der til sidst i testen, særdeles skuffende, men BD delen lyder sq godt!!!! |
||
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
||
Naiera
Sendt: 16-April-2007 kl. 00:00 | |
Ja, jeg har jo lissom heller ikke sagt noget skidt om BD afspilningen. Som man kan læse overalt er det en af de bedre til dét (jeg har ingenting at sammenligne med, men min oplevelse af BD-afspilningen er også, at den gør det ret godt), men som du kan se i det du har citeret fra anmeldelsen, så er det en af de værste progressive DVD-afspillere han nogensinde har testet. Og han har testet adskillige. Redigeret af Naiera - 16-April-2007 kl. 00:02 |
||
zulfo
Moderator gruppe Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Sendt: 16-April-2007 kl. 00:06 | |
Det er jo en åndsvag sammenligning - og det ved du sikkert også godt selv! PS3'en afspiller DVD'er fint til mit behov - jeg har ikke noget at udsætte på dens måde at gøre det på, den gør det bedre end andre afspillere jeg har haft... Det har jo intet at gøre med hvad andre siger om den som afspiller - jeg forholder mig til hvad jeg selv har konstateret = jorden er rund, det har jeg også selv konstateret (jaja, jeg er astronaut)... |
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
klander
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 813 |
Sendt: 16-April-2007 kl. 10:36 | |
Rolig nu, nu er vi andre jo ikke fra 1800 tallet, og vi er ikke dumme og blinde. Bare Fordi alle vi andre stoler mere på vores egne øjne end på den test du har smidt i hovedet på os snart 10x, og den vil du have os til at tro på fordi det gør du, og så skal vi sku også gøre det Basta!!!! Man kan kikke på en masse tal og test, men hvad er det folk her på siden bliver rådet mest til hvis de skal ud og købe eks. et LCD / PLasma, ja det er da at selv gå ud og kikke på disse tv " fordi det er den bedste test". Og sådan er det også med DVD afspiller, den alm dansker køber ikke DVD afspiller til 5000 kr, nej han/de køber den til 500-1500 kr fordi de er gode nok til Hr & Fru Jensen, og der kan PS3 så rigeligt være med og lidt til, det har jeg og 3 af mine venner fundet ud af, og vores DVD afspiller ligger i den meget dyre ende.. Så test eller hvid skjorte mand eller ej. Vi andre stoler mere på vores øjne.
|
||
Med Venlig Hilsen
Kurt |
||
Naiera
Sendt: 16-April-2007 kl. 10:55 | |
Langt de fleste DVD-afspillere til 500-1500,- ville ikke have noget problem med at bestå disse tests. Som nævnt bestod min kammerats gamle Yamaha maskine den ene uden problemer. Vi skal MEGET langt ned, før afspilleren er ringere end PS3en! En 200-kroners Aldi-afspiller er måske endda bedre.
|
||
zulfo
Sendt: 16-April-2007 kl. 15:56 | |
Du glemmer altså at skrive "IMHO", eller "jeg synes" - du tillader dig at konkludrere på andres vejne.... |
||
Lars B
||
mstoft
Super bruger Oprettet: 02-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 433 |
Sendt: 16-April-2007 kl. 16:27 | |
Hør nu her rødder, tråden blev oprettet med formål at fastsætte kvalitetsniveauet af DVD-afspilningen på PS3 og det har vi gjort! Det er UNDER den gængse standard man ser ved alm. DVD-afspillere. PERIOD!
Det er fuldstændig underordnet om enkelte mener den lever op til deres PERSONLIGE krav om billedkvalitet. Jeg har en af markedets billigste og ringeste cykler stående nede foran min lejlighed. Gearene virker ikke engang! Det er i mine øjne ligegyldigt, for den leverer hvad jeg skal bruge: et transportmiddel fra A til B! Muligvis ikke en behagelig transport, men ganske udemærket til mig Det ændrer dog IKKE på det faktum at det stadigvæk er en håbløs dårlig cykel som falder totalt udenfor kategori hvad angår almindelige cykler. Pointen er, det er muligt at flere finder deres PS3 tilfredsstillende i DVD-henseende, hvilket er dejligt, det vil jeg muligvis også selv gøre!!! Det gør dog ikke Naira's ord mindre gældende: PS3, som DVD-afspiller, er middel/under middel sammenlignet med resten af mainstream markedet. |
||
Besvar | Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |