Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
|
Sendt: 16-April-2007 kl. 16:32 |
mstoft skrev:
Hør nu her rødder, tråden blev oprettet med formål at fastsætte kvalitetsniveauet af DVD-afspilningen på PS3 og det har vi gjort! Det er UNDER den gængse standard man ser ved alm. DVD-afspillere. PERIOD!
|
Hvordan konkluderer du det?!
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
|
mstoft
Super bruger
Oprettet: 02-April-2007
Point: 433
|
Sendt: 16-April-2007 kl. 16:41 |
zulfo:
De tests som er blevet præsenteret i tråden siger enstemmigt at den som DVD-afspiller fungerer under middel. Rent subjektivt mener flere at den fungerer fint efter deres behov, men hvad folks personlige behov er, må siges at være sagen uvedkommende.
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 16-April-2007 kl. 16:52 |
Naiera skrev:
Langt de fleste DVD-afspillere til 500-1500,- ville ikke have noget problem med at bestå disse tests. Som nævnt bestod min kammerats gamle Yamaha maskine den ene uden problemer. Vi skal MEGET langt ned, før afspilleren er ringere end PS3en! En 200-kroners Aldi-afspiller er måske endda bedre. |
Problemet med at danne den slags konklusioner er at man lige skal være klar over hvor stort et issue den enkelte test er i praksis. PS3 er ingen high-end DVD-afspiller, det kan vi godt blive enige om (selvom den ganske rigtigt er forbløffende god som BR-afspiller). Men jeg har oplevet et par gange nu at jeg under en kalibrering har konstateret at PS3'eren var bedre i praksis end kundens egentlige DVD-afspiller (i begge tilfælde DVD/HDD optagere). Ganske vidst heller ikke specielt gode konkurrenter at give den, det vil jeg da medgive - men den ligger ikke under middel hvis vi sammenligner med 1500,-s klassen, eller især DVD/HDD optagerne. Ja, den dumper BTB og WTW, men det er så heller ikke et særligt generende problem i praksis, i forhold til dårlig de-interlacing. Jeg vil hellere se på et billede hvor der mangler lidt detaljer i helt sort eller helt hvid, men hvor de-interlacing er korrekt, end et billede der har det hele med, men de-interlacer forkert. Det er faktisk lidt rigtigt dét der var én der sagde: Hvad man ikke ved har man ikke ondt af. Det _generer_ ikke nødvendigvis at man mangler detaljer, man går "bare" glip af en del af oplevelsen. En de-interlacing fejl der direkte generer, er langt værre.
|
|
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
|
Sendt: 16-April-2007 kl. 17:37 |
mstoft skrev:
zulfo:
De tests som er blevet præsenteret i tråden siger enstemmigt at den som DVD-afspiller fungerer under middel. Rent subjektivt mener flere at den fungerer fint efter deres behov, men hvad folks personlige behov er, må siges at være sagen uvedkommende.
|
For at sige det lige ud - det er jo noget ævl, når jeg har testet med 2 andre afspillere, og finder den bedre...
Det vil sige, at mine tests ikke er så valide som de andres?
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
|
klander
Guld medlem
Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
|
Sendt: 16-April-2007 kl. 18:12 |
zulfo skrev:
mstoft skrev:
zulfo:
|
For at sige det lige ud - det er jo noget ævl, når jeg har testet med 2 andre afspillere, og finder den bedre...
Det vil sige, at mine tests ikke er så valide som de andres?
|
Tjae og det er mine så nok heller ikke, og det jeg har læst her på siden om dette, er at de næsten alle er godt tilfreds med den som DVD afspiller.
Så det med at alle her siger enstemmigt at den som DVD-afspiller fungerer under middel, det har jeg ikke set her på siden. Der er kun 2 stk.
Men nu er jeg også halvblind , men på 3 m afstand kan jeg og 3 andre ikke se meget forskel på PS3 og eks. Marantz DV 7600 og en Yamaha DVDS 2700, som er nogle dyre DVD afspiller.
Og nu skriver jeg ikke mere i denne tråd, for vi bliver ikke enige..
|
Med Venlig Hilsen
Kurt
|
|
mstoft
Super bruger
Oprettet: 02-April-2007
Point: 433
|
Sendt: 16-April-2007 kl. 18:20 |
Hvad folk "føler" og "fornemmer" kan jeg ikke bruge til en fløjtende fis. Giv mig noget fakta jeg kan forholde mig til, da folks subjektive holdninger er tilfældige som vinden blæser.
Hvis jeg skriver SONY på en dåse flåede tomater og lader denne indgå som afspiller i testen mod PS3, så kan jeg også hurtigt drage at PS3 slår sine konkurrenter.
Jeg betvivler ikke at PS3 i flere tilfælde kan være en fuldt ud tilfredsstillende DVD-afspiller, men den gængse overall vurdering af den, er ikke særlig god.
|
|
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
|
Sendt: 16-April-2007 kl. 18:31 |
mstoft skrev:
Hvad folk "føler" og "fornemmer" kan jeg ikke bruge til en fløjtende fis. Giv mig noget fakta jeg kan forholde mig til, da folks subjektive holdninger er tilfældige som vinden blæser.
Hvis jeg skriver SONY på en dåse flåede tomater og lader denne indgå som afspiller i testen mod PS3, så kan jeg også hurtigt drage at PS3 slår sine konkurrenter.
Jeg betvivler ikke at PS3 i flere tilfælde kan være en fuldt ud tilfredsstillende DVD-afspiller, men den gængse overall vurdering af den, er ikke særlig god.
|
Din udtalelese om flåede tomater er en af de ting, der giver mig lyst til at bede jer proppe jeres tests op hvor solen kun skinner når I plukker jordbær...
Men hvad med "I får ret - vi får fred?" Kan du bruge det til noget?
Jeg ville da også meget hellere afskrive en afspiller ud fra en test, end ud fra hvad jeg faktisk oplever (slet skjult sarkasme)
|
Lars B
|
|
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
|
Sendt: 16-April-2007 kl. 18:31 |
AV Precision skrev:
Problemet med at danne den slags konklusioner er at man lige skal være klar over hvor stort et issue den enkelte test er i praksis. PS3 er ingen high-end DVD-afspiller, det kan vi godt blive enige om (selvom den ganske rigtigt er forbløffende god som BR-afspiller). Men jeg har oplevet et par gange nu at jeg under en kalibrering har konstateret at PS3'eren var bedre i praksis end kundens egentlige DVD-afspiller (i begge tilfælde DVD/HDD optagere). Ganske vidst heller ikke specielt gode konkurrenter at give den, det vil jeg da medgive - men den ligger ikke under middel hvis vi sammenligner med 1500,-s klassen, eller især DVD/HDD optagerne. Ja, den dumper BTB og WTW, men det er så heller ikke et særligt generende problem i praksis, i forhold til dårlig de-interlacing. Jeg vil hellere se på et billede hvor der mangler lidt detaljer i helt sort eller helt hvid, men hvor de-interlacing er korrekt, end et billede der har det hele med, men de-interlacer forkert. Det er faktisk lidt rigtigt dét der var én der sagde: Hvad man ikke ved har man ikke ondt af. Det _generer_ ikke nødvendigvis at man mangler detaljer, man går "bare" glip af en del af oplevelsen. En de-interlacing fejl der direkte generer, er langt værre. |
Fair nok. Jeg håbede egentlig også på, om du ikke kunne kigge forbi tråden med dit syn på sagen. Og endnu bedre at du er stødt på maskinen i praksis; endda flere gange.
En konklusion man vel så kan lave er, at DVD/HDD-optagere heller ikke altid er for heldige til afspilning af DVD Testen jeg har linket til skriver også, at den tvinger film til at køre i video-mode. Giver det ikke også nogle lidt irriterende problemer?
I øvrigt kan jeg da lige tilføje, at jeg absolut intet har imod PS3, såen generelt. Jeg fik min egen i lørdags, og jeg er temmelig begejstret for maskinen som helhed. Den larmer lidt, men butikken fungerer fint, og det er kanon griner at se Youtube-videoer på fjernsynet. Jeg er også godt tilfreds med Blu-Ray afspilningen*, og mit syn på Mission Impossible IIIs videokvalitet ændrede sig drastisk, efter jeg rent faktisk fik set filmen... Og jeg er glad for min PS3, en spillekonsol, uden at jeg ejer et eneste spil
*og det hjælper at jeg på samme tid fandt ud af, at PX60 kan modtage 1080p
Redigeret af Naiera - 16-April-2007 kl. 18:32
|
|
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
|
Sendt: 16-April-2007 kl. 18:35 |
zulfo skrev:
Jeg ville da også meget hellere afskrive en afspiller ud fra en test, end ud fra hvad jeg faktisk oplever (slet skjult sarkasme) |
Jeg kunne ikke drømme om at købe en afspiller der har dumpet disse tests. Det ér jo muligt, at få afspillere der består BTW, WTW og har acceptabel de-interlacing, så hvorfor gå efter en afspiller man VED har nogle håndfaste problemer, som man snildt kan slippe for?
|
|
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
|
Sendt: 16-April-2007 kl. 19:01 |
Naiera skrev:
zulfo skrev:
Jeg ville da også meget hellere afskrive en afspiller ud fra en test, end ud fra hvad jeg faktisk oplever (slet skjult sarkasme) |
Jeg kunne ikke drømme om at købe en afspiller der har dumpet disse tests. Det ér jo muligt, at få afspillere der består BTW, WTW og har acceptabel de-interlacing, så hvorfor gå efter en afspiller man VED har nogle håndfaste problemer, som man snildt kan slippe for? |
Jeg har ikke købt min PS3 med det formål at anvende den som DVD afspiller, men har alligevel anvendt den til det, og jeg synes den gør det bedre end f.eks. min HD optager, men det har vi så også lige fået svar på, at det nok skal passe...
|
Lars B
|
|
Mike S.
Guld medlem
Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
|
Sendt: 16-April-2007 kl. 19:11 |
Enig - hvis man KUN køber en PS3 med det formål at se DVD på den så er det jo helt fjollet. Jeg har købt en PS3 med de her formål: 1. Spille next gen spil 2. Se BluRay film 3. Se DVD film 4. Spille PS2 spil Få det hele samlet i en kasse.
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 16-April-2007 kl. 19:16 |
Naiera skrev:
En konklusion man vel så kan lave er, at DVD/HDD-optagere heller ikke altid er for heldige til afspilning af DVD |
Jamen det har du da evigt ret i - jeg prøver ikke at sige at PS3 er _god_, jeg siger bare at den ikke stinker mere end så meget andet. Jeg interesserer mig ikke nok for "middel" til at jeg reelt kan sige om den er over eller under middel - det er ikke den bedste afspiller på markedet, men langtfra den ringeste.
Naiera skrev:
Testen jeg har linket til skriver også, at den tvinger film til at køre i video-mode. Giver det ikke også nogle lidt irriterende problemer? |
Det er pudsigt nok netop dét jeg taler om at de andre gjorde værre. Igen skal man huske signifikansen af de ting der testes for. Hometheaterhifi lægger ikke så meget vægt på 2:2 pulldown, men dette har stor betydning i PAL-land. Du kan helt sikkert trippe de-interlaceren med det rigtige materiale, men med de film jeg har kigget på (som mest har været PAL), har den fungeret som den skulle på det meste. Det skal da siges at jeg ikke har stress-testet den som de-interlacer, bare forholdt mig til de klip jeg tilfældigvis har smidt i den. Det er ikke en decideret _god_ de-interlacer, men det er der som sagt så meget der ikke er... Og det har iøvrigt ikke specielt meget med prisen at gøre.
Hvis jeg skal drage nogle konklusioner, uden at have testet til bunds, så er det at det skinner igennem at det er et "gaming"-produkt: At den dumper BTB og WTW skyldes formentligt at den sender PC-levels ud i stedet for video-levels - et klassisk problem når det er computer-drenge der designer video-udstyr, og f.eks. samme problem som Toshiba's amerikanske HD-DVD'er havde, inden det blev rettet i en firmware-release. Det kan ikke udelukkes at Sony retter op på dette med en firmware-update, men det er jo svært at udtale sig om. På Blu-Ray sender den video-levels ud - jeg gætter på at de har haft fejlen dér også, men fanget den under beta-testningen - uden at være obs på at problemet også gælder DVD. Grinagtigt at det tekniske design af den slags produkter udføres af folk med så lille forstand på billedkvalitet, men sådan er det nu engang.
Mht. de-interlacing, så er der den pudsige sammenhæng at den har det svært med NTSC-materiale med 2:3 pulldown, mens den klarer 2:2 fint, noget der ellers typisk er dér hvor fårene skilles fra bukkene. Samtidig har den en faktisk rigtigt god video-interpolering, meget lig Faroudja DCDi (som Sony ifølge rygter jeg ikke har kunnet få bekræftet skulle have købt algoritmerne fra for nogle år siden). Disse to ting kunne lugte lidt af at de-interlaceren er sat op så den fungerer optimalt til spil - et interlace spil der outputtes progressivt vil vinde meget ved den ret gode anti-aliasing - og så har de bare nedprioriteret dens evne til 2:3 materiale.
Under alle omstændigheder er den ikke så slem som Hometheaterhifi gør den til når man viser PAL materiale, men nej, decideret god er den ikke.
|
|