zulfo skrev:
Jeg har ikke købt min PS3 med det formål at anvende den som DVD afspiller, men har alligevel anvendt den til det, og jeg synes den gør det bedre end f.eks. min HD optager, men det har vi så også lige fået svar på, at det nok skal passe...
|
En del af HD optagerne er direkte ringe hvad de-interlacing angår. Alene dét at folk ikke opdager det, fortæller noget om at der er større bekymringer (læs: tv'enes billedkvalitet) at tage fat på, før det kan betale sig at fluekneppe for meget om afspillernes kvalitet.
Det sjove er at jeg kan huske _talrige_ diskussioner om forskellene mellem forskellige DVD-afspillere, dengang vi alle sammen brugte scart til CRT-tv. Forskellene mellem afspillerne i dag, via progressivt component eller HDMI, er _langt_ større end de var dengang - men af en eller anden grund synes jeg at forskellene på afspillerne negligeres. Måske er det fordi folk forventer at nu når det er digitalt, så er der ingen forskel. Eller at når bare der er opskalering, så er det jo godt. Sjovt nok, så er det som om at jo større forskel der er mellem apparaterne, jo større skal en forskel være for at være interessant.