Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
JBay
Bruger
Oprettet: 06-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
|
Sendt: 17-December-2007 kl. 22:30 |
micker skrev:
nej manden har faktisk vundet, så vidt jeg ser det, er der ikke væddet om det skulle være en 60 eller 40 gb version, eller om der overhovedet skulle være harddisk i.
60 gb eller ej, det er stadig en ps3 til under 3000 kr![](smileys/smiley2.gif)
|
Må man så os godt nappe en Refurbish ps3? eller en brugt for den sags skyld? Det er sku svært at vurdere ![](smileys/smiley36.gif) Til trådstarter: Jeg håber ikke i har vædet om penge og satser på at opretholde jeres venskab
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Thomas1974
Bruger
Oprettet: 31-Marts-2006
Sted: Belgien
Point: 143
|
Sendt: 17-December-2007 kl. 22:36 |
Skal vi satse på at trådstarter selv kan finde ud af det med sin kammerat
|
JBay
Bruger
Oprettet: 06-Juli-2007
Point: 61
|
Sendt: 17-December-2007 kl. 22:51 |
|
nikro_dk
Junior bruger
Oprettet: 01-Februar-2005
Point: 32
|
Sendt: 18-December-2007 kl. 07:16 |
Mit argument vil da helt klart være at en PS3 med 40 GB er også en PS3, selv om den har lidt mindre plads og ikke kan spille PS2 spil.
Nu får vi se, jeg skal op lukke tråden med resultatet.
Tak for indspillene.
|
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 18-December-2007 kl. 07:40 |
En ps3 er en ps3
40gb er ikke en sideløbende eller alternativ model - men en erstatning for den tidligere 60gb model der officielt er udgået. Det er blot en udvikling af den officielle model - det er ikke trådstarters skyld at Sony løbende laver større eller mindre tekniske justeringer af sit produkt - det er stadig den officielle ps3. At man i en mindre periode grundet lagerbeholdninger har kunnet købe begge versioner er underordnet. I den periode har 60gb versionen været solgt som en bundle udgave hvor prisen på ps3 efter fratrækkelse af bundle værdien været omkring samme pris som en 40gb ikke bundle udgave.
Hvad hvis disse tekniske justeringer havde været mindre synlige - eks. kun været andet bundkort, cpu og gpu ? Det er stadig en ps3. Flertallet af de almindelige uvidende købere har ingen anelse om teknikken.
Mon alle 60gb versioner er 100% teknisk komponent identiske ? - næppe.
Hvad hvis harddisken istedet var blevet 20gb større samtidig med prisen var "faldet" ? skulle trådstarter så også tabe væddemålet - eller er det kun fordi den tilfældigvis er blevet 20gb mindre at det skal bruges som en "dårlig taber undskyldning" ?
trådstarter har selvfølgelig vundet væddemålet.
Redigeret af spawn - 18-December-2007 kl. 08:05
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
hsj
Bruger
Oprettet: 23-Maj-2006
Sted: Vejle
Point: 112
|
Sendt: 18-December-2007 kl. 15:17 |
Jeg vil nu holde med din kammerat. ![](smileys/smiley4.gif)
Da væddemålet blev lavet, var det jo ud fra den betragtning af hvad PS3'en kostede og hvad det var for en tingest. (specs mm.)
Og til Spawns bemærkninger, så kan man jo diskuteres om den nye har samme værdi som 60gb modellen har. Der er efter min mening ikke tale om en udvikling af den officielle model, men derimod, et forsøg på at booste salget, ved at levere en "skrabet" udgave.
Hvis det er rent navnet i har væddet om, så har du dog vundet.![](smileys/smiley19.gif)
Det var bare mine 50 cent.
|
Pioneer PDP-428XD|Nad 757|Dali Mentor 2|
|
nikro_dk
Junior bruger
Oprettet: 01-Februar-2005
Point: 32
|
Sendt: 18-December-2007 kl. 15:26 |
hsj.dk, Hvor er du lille... ikke at give dig til kende som den anden part i væddemålet...![](http://www.recordere.dk/forum/smileys/smiley1.gif)
De argumenter der er fremme om at det ikke er en rigtig PS3, det svarer til så til at en PSone ikke er en Playstation og at en PS2 slimline heller ikke er en PS2. Det holder ikke helt i min verden.
|
Vanderlay
Guld medlem
Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
|
Sendt: 18-December-2007 kl. 15:28 |
Ja, selv en skrabet PS3 er definitorisk set en PS3, så du har selvfølgelig
vundet væddemålet
|
nekolas
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2006
Point: 870
|
Sendt: 18-December-2007 kl. 18:21 |
ikke at mine 2 cent sikkert er meget værd; men jeg mener ikke trådstarteren har vundet
det kan godt være de stort set har de samme funktioner, men det ændre ikke på at der er tale om to fuldstændigt forskellige produkter...
men håber da i finder ud af det =p
|
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 18-December-2007 kl. 18:44 |
Hvordan kan det være 2 fuldstændigt forskellige produkter ?
De ser ens ud, de hedder detsamme, de kan basalt detsamme udfra hvad en PS3 skal kunne, nemlig spille PS3 spil og BluRay video, de har samme firmware, samme interface, samme mediacenter funktionalitet, bruger samme controllere, samme fjernbetjening, samme online muligheder osv. osv. osv.
At den ene har 20gb mindre plads, 2 usb stik samt en flashreader mindre er da fuldstændig ligegyldigt i den sammenhæng, det bliver det ikke mindre en PS3 af - det svarer til at sige at en BMW 320 uden opvarmede sidespejle og cd-radio er et fuldstændig forskelligt produkt fra en BMW 320 der har opvarmede sidespejle og cd-radio ![](smileys/smiley5.gif)
Grundliggende er det stadig en BMW 320 - og grundliggende er en PS3 en PS3 uanset harddiskens størrelse.
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
Ukke
Guld medlem
Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
|
Sendt: 18-December-2007 kl. 18:54 |