recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ps3 vs xbox360
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketps3 vs xbox360

 Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
cbrdaniel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Emne: ps3 vs xbox360
    Sendt: 31-Oktober-2006 kl. 17:04

Hvis man kun vil bruge sin spillekonsol, til at spille på er der så nogen forskel i grafik og hastighed??

Feks Fifa 07, og mange andre spil bliver jo lavet til flere forskellige konsoller.

Kort sagt, hvis jeg kun skal spille, er der så nogen grund til at vente på ps3?? xbox 360 kan vel det samme....



Redigeret af cbrdaniel - 31-Oktober-2006 kl. 17:05
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2006 kl. 17:16
FIFA 07 er ikke værd at købe hverken PS3 eller Xbox 360 for.

Gør op med dig selv hvilken konsol der har/vil have de spil du vil spille, og køb den.
Til top
cbrdaniel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2006 kl. 17:23

 

Også bare et eks. det bliver nok pes6, og den er jo pt på tilbud med xboks



Redigeret af cbrdaniel - 31-Oktober-2006 kl. 17:24
Til top
RDL85 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2006 kl. 22:20
Jeg er nok mest til Xbox - især pga. den pris der ventes at være på PS3. Men omvendt er det med blu ray, så det er jo værd at tage med i overvejelserne. Men mon ikke også Microsoft kommer med en modifikation når det begynder at overgå til blue ray
Til top
Decap_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2006 kl. 10:50
Som naiera siger så må du gøre op med dig selv hvad du vil. Der er jo flere ting som skal tages ind i overvejelserne når man vælger konsol.

Her tænker jeg primært på:

pris
udvalg (af spil/tilbehør)
features (udover spil)

hvad angår rå kræfter så er ps3 formegentligt bedre end xbox - men igen så handler det mere om udnyttelsen af disse kræfter en rå hestekræfter... jeg husker da ihvertgfald tilbage på næsten alle konsoludgivelser hvor de første udgivne spil var betydeligt "grimmere" end dem som kom i slutningen af konsollens levetid...

Så hvis du kan affinde dig med den lange ventetid samt enormt høje pris (IMO) på PS3, og synes spiludvalget er godt, så vent på den.

Hvis du derimod synes xbox "bare er for fed" så køb sådan en. Jeg tror ærligt talt ikke der bliver anden forskel i spil på de to maskiner andet end "exclusive" titlerne som sony / MS har rettighederne til...

jeg holder selv på Xbox360 (primært fordi prisen er bedre)
Til top
cigi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 24-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2006 kl. 11:07

Mht. alt den debat om PS3 kontra XBOX 360 kan jeg varmt anbefale dette link, som efter min mening for første gang kommer under kølehjælmen og trækker luften ud af alt den hype som er sendt ud fra begge sider.

http://dpad.gotfrag.com/portal/story/35372/?spage=1

Det som jeg hæfter mig ved, er alt den snak omkring CELL sættes i relief omkring deres grafik processor RSX som klart taber i mod XBOX 360. Begge maskiner har deres fordele, men PS3 er på ingen måder foran XBOX 360 mht. FAKTISK performance i spil.

Hvis man hertil samtidig lægger at spiludviklere har haft 1 år til at vende sig til XBOX360 - og dertil ligger at det er meget nemmere at udvikle spil og trække kræfter ud af XBOX'en så er det klart min favorit.

Jeg er meget spændt på hvordan det går med PS3 mht. stabilitet - det er en helt ny uprøvet teknologi på alle punkter, processor - blue-ray osv.

Jeg afventer ihvertfald med PS3 - selvom jeg faktisk har købt en pre-order til den.

PT ejer af:

XBOX360
Projektor SONY VPL HS-60 - spil i 100" det spiller

PSP

 

Til top
Decap_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2006 kl. 12:53
ser interessant ud. vil sætte mig til at læse artiklen med det samme...
Til top
krabbe74 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 19-August-2005
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2006 kl. 19:28
Ja artikel som cigi linker til er absolut værd at læse..
Syntes generelt der fokuseres for meget på cell  og ikke gfx hvor Xbox360 har et betydeligt forspring..
Til top
Landbooster Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 08:57

En del steder på nettet, bl.a på gamespot.com kan man se at mange planlagte udgivelser går uden om PS3. Så vidt jeg har forstået er årsagen at spilproducenterne har for meget besværd med at programere spil til PS3. Derfor vil Xbox 360´eren (som er "let" at progra<mere til) få langt udgivelser end ps3. Desuden vil spil til PS3 fra start af kost 600-800kr hvor de fleste nyudgivelser til xbox 360 koster imellem 400 og 550 kr.

I øvrigt cbrdaniel.....hvis man skal have det bedste fodboldspil på markedet, så er det slet ikke fifa 07 du skal kigge på. Køb hellere Pro Evolution Soccer 6 der er Fifa overlegent på alle spilmæssige områder. Langt mere realistisk

Jeg tror, hvis man skal vælge ps3 skal man have henblik på at bruge den til andet end spil, f.eks. dens blue-ray drev.

Jeg tror Xbox 360 vinder duellen blandt denne generations spillekonsoller.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 10:25

Oprindeligt skrevet af Landbooster Landbooster skrev:

Desuden vil spil til PS3 fra start af kost 600-800kr hvor de fleste nyudgivelser til xbox 360 koster imellem 400 og 550 kr.

Det passer ikke. Du ved ikke hvad PS3-spil kommer til at koste her, og faktum er at Xbox 360 spil koster mindst 500,- og oftest 550,- fra starten.

Og når PS3 engang er blevet den mest solgte konsol (altså så snart Sony kan få lavet nok), så vil der også meget hurtigt blive udgivet flest spil til den. Udviklerne skal nok finde ud af at programmere til den når det giver potentiale til bedre salg.

Til top
Landbooster Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Landbooster Landbooster skrev:

Desuden vil spil til PS3 fra start af kost 600-800kr hvor de fleste nyudgivelser til xbox 360 koster imellem 400 og 550 kr.

Det passer ikke. Du ved ikke hvad PS3-spil kommer til at koste her, og faktum er at Xbox 360 spil koster mindst 500,- og oftest 550,- fra starten.

Og når PS3 engang er blevet den mest solgte konsol (altså så snart Sony kan få lavet nok), så vil der også meget hurtigt blive udgivet flest spil til den. Udviklerne skal nok finde ud af at programmere til den når det giver potentiale til bedre salg.

Det passer heller ikke. Du kan sagtens bestille nyudgivelser til Xbox 360 startende på lige over 400 kr. www.coolshop.dk f.eks.

Prisen på PS3 vil være et stort handicap for den i konkurencen med både Wii og Xbox360. Desuden er der det ved det at Microsoft understøtter Xbox med et fremragende online koncept. Selvfølgelig kan Sony have forbedre sit til PS3 men til PS2 var det elendigt.

Er forresten selv den glade ejer af en PS2 som er en fremragende maskine, selv idag.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 10:47

Oprindeligt skrevet af Landbooster Landbooster skrev:

Det passer heller ikke. Du kan sagtens bestille nyudgivelser til Xbox 360 startende på lige over 400 kr. www.coolshop.dk f.eks.

Ja, man kan selvfølgelig få spillene lidt billigere online end i EB og GAME, men hvis du bruger online priser, så gør det da også ved PS3! De kommer selvfølgelig ikke til at koste 600-800,- online, hvor visse Xbox 360 spil måske koster lidt over 400,-. Du skal have lov til ikke at kunne lide Sony, men lad være med at undervurdere deres intelligens.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu