recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ps3 vs xbox360
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketps3 vs xbox360

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
Landbooster Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Landbooster Landbooster skrev:

Det passer heller ikke. Du kan sagtens bestille nyudgivelser til Xbox 360 startende på lige over 400 kr. www.coolshop.dk f.eks.

Ja, man kan selvfølgelig få spillene lidt billigere online end i EB og GAME, men hvis du bruger online priser, så gør det da også ved PS3! De kommer selvfølgelig ikke til at koste 600-800,- online, hvor visse Xbox 360 spil måske koster lidt over 400,-. Du skal have lov til ikke at kunne lide Sony, men lad være med at undervurdere deres intelligens.

Jeg kan skam godt lide sony og det har i mange år været mit foretrukkende mærke. Jeg skal heller ikke udelukke at der kommer en ps3 inden for døren når den kommer til Europa.

Men følger man med på nettet i hvad der kommer af nyheder på nettet om PS3, så tegner det altså til:

1: Maksine der præstationsmæssigt er fantastisk.

2: Den får en pris der er langt højere end konkurenterne (se bare de markeder hvor den er udkommet)

3: Antallet af titler til PS3 vil værre langt færre end til konkurenterne...ihvertfald til at starte med plus (se div udenlanske game-sites) at spillende ikke umiddelbart lader til at være bedre til ps3 end til de andre.

4: Sammenlign priser fra butikker i USA. Prisen på PS3 spil er højere end til Xbox360. Det ville undre mig meget hvis ikke også det er tilfældet i Europa.

Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 11:28

Jeg har en Xbox 360 som jeg er rimelig glad for men jeg skal have en PS3 en gang til sommer, Grunden til PS3'en er at 1. den støjer ikke som en hårtørrer. 2. den har blue ray. 3 den er trådløs fra starten "medfølger". 4. den har HDMI. 5 den har 60gb HD. 6. den kan gå på nettet altså surfe.  

Jeg tror ikke den har bedre garfik til at starte med end Xboxe360, men jeg tror der kommer flere bil spil til den, skyde spil synes jeg ikke duer på en konsol og det er der er mest af til Xboxen. Og skal man have de samme muligheder på Xbox 360 som på PS3 ang. hardware bliver Xbox 360 noget dyrere end PS3. Men lad os nu se



Redigeret af klander - 23-November-2006 kl. 11:29
Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
Decap_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Og når PS3 engang er blevet den mest solgte konsol (altså så snart Sony kan få lavet nok), så vil der også meget hurtigt blive udgivet flest spil til den. Udviklerne skal nok finde ud af at programmere til den når det giver potentiale til bedre salg.

Det er da utroligt som du kan se ind i fremtiden... hvordan er det lige du kan sige at ps3 bliver den mest solgte konsol. Ja det er korrekt at den sælger rimeligt godt lige pt. men mon ikke det skyldes hype, samt begrænset antal

prøv fx at se på hvad gears of war allerede har solgt. men det bruger jeg nu ikke som begrundelse for at det bliver det mest solgte spil nogensinde (hvilket det vil blive hvis det fortsætter)





Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Du skal have lov til ikke at kunne lide Sony, men lad være med at undervurdere deres intelligens.


Nu siger han jo netop at han har en ps2 og godt kan lide sony - så tror der er noget du misforstår.


og lad du være med at OVERVURDERE deres intelligens. jeg synes ps2 er klart en af de bedste konsoller - langt bedre end xbox - men jeg synes de har lavet nogle enorme brølere med ps3!
har du læst hw sammenligningen af ps3 og xbox360. For mig lyder det til at sony har lykkedes at skabe enormt hype omkring deres cell processor - som i bund og grund er 1 powerpc og 7 dsp processorer.
og eftersom den er besværlig at programmere til tror jeg også at mange udviklere ikke kommer til at udnytte hele dens potentiale (ihvertfald ikke før der er kommet ordentligt udviklingsværktøjer).

Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Grunden til PS3'en er at 1. den støjer ikke som en hårtørrer. 2. den har blue ray. 3 den er trådløs fra starten "medfølger". 4. den har HDMI. 5 den har 60gb HD. 6. den kan gå på nettet altså surfe.


1 )hvor ved du det fra? har du da hørt en i et stille lokale?
2 ) Xbox får HD-DVD ... hvad man foretrækker er en smagssag (selv synes jeg hd-dvd lyder til at være det "bedste")

og de sidste punkter kan jeg jo ikke rigtigt argumenterer imod. andet end at det hele jo kommer med en pris :)
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 13:30

Hej Decap_dk
punkt 1 . 90 % af Xbox 360'ene støjer ligesom en Kongskilde korntørre, Har en god ven der har set PS3 kører på en messe hvor han lagde øret ned til den og den støje næsten ikke, den har 1 stor blæser med lave omdr istedet for 2 små larmene blæser.

Her er også et link fra Gear der testet den

http://www.gear-online.dk/index.php/news/video/id=11075 

Ang punkt 2. ja det er Betamax og VHS om igen

Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
Jannik Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 13:59

Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

punkt 1 . 90 % af Xbox 360'ene støjer ligesom en Kongskilde korntørre,

Lad mig starte med at sige, at jeg er ret tilfreds med min 360'er som spillemaskine - eneste anke er netop den forfærdelige støj den laver.

HD-DVD vs. BlueRay: Jeg er fuldstændigt ligeglad med det nye HD-DVD drev til 360'eren. Som filmelsker kommer jeg da ALDRIG til at sidde og høre på den maskine larme sig gennem mine HD-film.

Dvs. når jeg engang skal "vælge side", så får det ingen indflydelse at jeg allerede ejer en 360'er, jeg starter fra square one.

 

Med venlig hilsen
Jannik
Til top
Decap_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Hej <SPAN =bold>Decap_dk</SPAN>punkt 1 . 90 % af Xbox 360'ene støjer ligesom en Kongskilde korntørre, Har en god ven der har set PS3 kører på en messe hvor han lagde øret ned til den og den støje næsten ikke, den har 1 stor blæser med lave omdr istedet for 2 små larmene blæser.




Giver jeg nu ikke meget for. netop at han har hørt den i et støjende miljø gør jo netop at man ikke kan høre om maskinen støjer... jeg har også set en xbox360 i butikker hvor de heller ikke støjer (og det er der omend nok nogle mennesker der er uenige i).

Så derfor må jeg beklage, men din vens påstand om at den ikke støjer kan jeg ikke bruge til meget

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af Landbooster Landbooster skrev:

4: Sammenlign priser fra butikker i USA. Prisen på PS3 spil er højere end til Xbox360. Det ville undre mig meget hvis ikke også det er tilfældet i Europa.



Fra at de er højere i USA til at de lige pludselig skulle være så meget som DOBBELT så høje her, er der altså langt. Du startede med at skrive fra omkring 400,- på X360 og fra 600-800,- til PS3. Dét sker altså ikke! Så kommer de jo til at koste op mod 1000,- offline, og det kan du jo nok godt se er nonsens! Dét er det eneste jeg vil have dig til at indse.

I øvrigt kan jeg slet ikke se forskel på priserne jævnfør følgende links:

Xbox 360 hos EBGames
PS3 hos EBGames

Xbox 360 hos VG+
PS3 hos VG+

Ja, jeg er godt klar over at sidstnævnte er Canadisk. Men det er en butik der relevant for os der importerer, og for denne diskussion, fordi det trods alt er et andet market, hvor det ser ud til at være samme pris-situation som i USA.

Konklusion: PS3-spil bliver nok ikke vanvittigt meget dyrere, hvis de overhovedet bliver dyrere!


Redigeret af Naiera - 23-November-2006 kl. 16:42
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af Decap_dk Decap_dk skrev:


Det er da utroligt som du kan se ind i fremtiden... hvordan er det lige du kan sige at ps3 bliver den mest solgte konsol. Ja det er korrekt at den sælger rimeligt godt lige pt. men mon ikke det skyldes hype, samt begrænset antal


Hvis vi kigger på tidligere PlayStation-konsollers dominans og det faktum at Xbox 360 ikke ligefrem har overtaget markedet, så er det op til dig at argumentere for det modsatte. Den logiske konklusion på 'PS3-salgstals-forudsigelser' er på nuværende tidspunkt, at den sælger så meget Sony kan producere i et GODT stykke tid endnu.

Oprindeligt skrevet af Decap_dk Decap_dk skrev:


1 )hvor ved du det fra? har du da hørt en i et stille lokale?
2 ) Xbox får HD-DVD ... hvad man foretrækker er en smagssag (selv synes jeg hd-dvd lyder til at være det "bedste")


1. Folk der anmelder maskinen har bemærket at det er sandt at den ikke larmer. Sony har hele tiden hævdet at det ville blive den mest stille PlayStation hidtil. Om lige præcis dét passer aner jeg ikke, men det skulle være et etableret faktum at den er ret stille.

2. Faktuelt er der mere potentiale i Blu-Ray jævnfør den større kapacitet. Dét kan ikke diskuteres. At det måske har set lidt anderledes ud her i starten ændrer nok ikke så meget i det lange løb, men der er selvfølgelig intet der er afgjort endnu.


Redigeret af Naiera - 23-November-2006 kl. 16:49
Til top
Wuffer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 18:02

 

Må indrømme, at jeg selv afventer PS3 og efter hvad jeg har læst/set af reviews lever den (stadig uden selv at have testet selvf.) op til det jeg forventede.

Eneste (ret store) minus er launch titlerne. 2 af spillene er lidt int., resten ligegyldige. Meeen det er også launch titler.

Til marts vil jeg så beslutte mig udfra hands on metoden.

 

Læste artiklen som der linkes til (http://dpad.gotfrag.com/portal/story/35372/?spage=1). Udemærket, men som så mange andre artikler vedr. sammenlign. af de to konsoler, skinder forfatterens holdning tydeligt igennem ( i dette tilfælde Xbox 360). Læs artiklen, men husk også de pt. 81 kommentarer.

 

PS. Gears of War har virkelig fået mig til at overveje 360.

Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 18:04
Her kommer så mine tanker om det...

Jeg er glad for min xbox 360, jeg synes den er helt super. Dog er det lidt træls at den larmer, men det kan jeg leve med, da der alligevel er tilstrækkeligt med lyd på mit surround når jeg spiller. Mht. larm når man afspiller HD-DVD så larmer den jo altså meget lidt imo så længe man ikke spiller. Så det skulle ikke være noget problem.
En anden grund til at jeg er glad for xboxen er at min søster arnejder for MS og jeg får MEGET MEGET billige spil. Det er altid værd at tage med.

Så er der PS3... Vil jeg have en... Jeg overvejer det da. Men det er kun fordi jeg er FF fan og jeg virkelig gerne vil have FFXIII når det udkommer. Men vi må lige se hvad den koster til den tid. Dog er blu-ray helt sikkert også en faktor der skal med i overvejelserne.

Så har jeg dog også bestilt en Wii. Jeg mener ikke helt den kan undlades i denne diskussion. Grafik er altså ikke alt. Og selv om det var alt, så tror jeg nu alligevel at det er begrænset hvor stor forskel der vil være. Hvor mange af os har alligevel TV som har en opløsning på 1920*1080? Kan man se en forskel på et standard HD tv... Måske en lille forskel, men come on...

Jeg har det sådan at man skal se på udvalg af spil, og da det stort set er det samme så er det marginaler der adskille de to maskiner, og jeg tror nok der skal komme HDMI til xboxen på et tidspunkt...

Men det er bare min mening...

/Ulrik
Til top
Landbooster Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 18:49



I øvrigt kan jeg slet ikke se forskel på priserne jævnfør følgende links:

Xbox 360 hos EBGames
PS3 hos EBGames

Xbox 360 hos VG+
PS3 hos VG+

Ja, jeg er godt klar over at sidstnævnte er Canadisk. Men det er en butik der relevant for os der importerer, og for denne diskussion, fordi det trods alt er et andet market, hvor det ser ud til at være samme pris-situation som i USA.

Konklusion: PS3-spil bliver nok ikke vanvittigt meget dyrere, hvis de overhovedet bliver dyrere!
[/QUOTE]

Ahh ja der har de identiske priser.

Jeg kiggede på www.bestbuy.com da jeg tjekkede priser, men der er der heller ikke længere den store forskel. Der koster Xbox360 spil USD 56.99 og PS3 USD 59.99. Det er jo peanuts.

Nu håber jeg bare at der når at komme nogle flere interessante titler op til europæisk release ala et nyt Gran Tourismo.

Det bliver ihvertfald interessant at se til Marts.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2006 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af Ulrikwich Ulrikwich skrev:

Hvor mange af os har alligevel TV som har en opløsning på 1920*1080?


Nu er der altså også temmelig stor forskel på 480p og 720p. Og det er endda, så vidt jeg husker, stadig ikke bekræftet om den europæiske Wii overhovedet vil understøtte progressiv!  En ny konsol uden progressiv er altså en smule nederen. Der er ingen der siger man skal have 1080p for at få HD, og som diskuteret andetsteds her på forummet er det også mere eller mindre ubrugeligt på 42" og mindre.

Oprindeligt skrevet af Ulrikwich Ulrikwich skrev:

og jeg tror nok der skal komme HDMI til xboxen på et tidspunkt...


Det er desværre ikke muligt uden en større hardwareopgradring eller simpelthen udvikling af en ny konsol, og lige meget hvad, kommer der et rama-skrig fra folk med den 'gamle' 360'er der vil føle sig snydt


Redigeret af Naiera - 24-November-2006 kl. 12:11
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu