Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
|
Sendt: 20-September-2010 kl. 21:01 |
Edit: Slettet. Jeg fatter stadig ikke relevansen for mit svar, men vi skal nok ikke spamme tråden med den diskussion.
Redigeret af Allan Olesen - 20-September-2010 kl. 21:30
|
|
Aabø
Ny bruger
Oprettet: 19-September-2010
Point: 3
|
Sendt: 20-September-2010 kl. 22:47 |
bantam skrev:
Jeg ved ikke om man kan overtale Samsung til at udføre sådan en test uden beregning - med formål at få dem til at erkende en fejl... I givet fald fald har de brug for f.eks. et Klein K-10 colorimeter eller noget tilsvarende. |
Det går jo an å prøve . Når man mener det er feil på sitt TV apparat så skal man jo ringe til Samsung Prestige Service for at få det fixet.
bantam skrev:
Vi var igennem det samme med Panasonic sidste år, og det var en større proces, der tog flere måneder. Successen skyldes for en meget stor del, at der var folk indenfor i Panasonics europæiske fødekæde, der var vedholdende - men bevisbyrden lå i starten hos os, der mente, at der var tale om en fejl. Til Panasonics fordel skal dog nævnes, at da der først var hul på bylden, fungerede samarbejdet. |
Fordelen her er at det er veldig enkelt for Samsung å få Cinema Smooth (96Hz) til at virke på dette TV dersom de har "glemt" at putte det inn. Det er bare å kopiere noen linjer kode fra de andre Samsung TV som har Cinema Smooth og sende det ut i neste firmware-oppdatering. Der er absolutt ingen grunn til at de ikke skulle gjøre det ettersom de tross alt reklamerer med at dette TV skal ha Cinema Smooth.
Aabø
|
|
netspinner
Ny bruger
Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 2
|
Sendt: 21-September-2010 kl. 18:45 |
Har lige lagt bestilling på PS50C7705 i dag. Efter at have læst de fleste svar på denne tråd, bør jeg da begynde at frygte, at det er et dårligt køb?! Jeg må indrømme, at jeg var meget i tvivl hvorvidt jeg skulle vælge denne skærm eller Panasonics G20. Valget faldt dog konsekvent på Samsung'en fordi den 1) har langt pænere design, 2) langt bedre fjernbetjening, 3) 3D, 4) meget slankere profil - og 5) prisen, som ligger på et fantastisk niveau. Jeg har ikke decideret købt den for at se 3D ofte, men mere for at være fremtidssikret.
Det irriterer mig dog at den ikke har THX-profil, som Rasmus fra FlatPanels også pointerer. Men det er særligt andre køberes blandede erfaringer med sorthedsniveauet, der får mig til at tvivle. Det virker som om at man burde downgrade til firmware 1013 for at opnå bedste resultat, men det kan jo ikke være rigtigt... Og så tyder det jo på at det bedste ville være at vælge 63"-udgaven - eller håbe på at den 50" man får leveret ikke er en mandagsmodel. Det er for mig bare ikke rigtig en option.
Så - jeg overvejer Panasonics G20 endnu engang. Med mindre nogen har gode argumenter for at jeg bør bevare min bestilling på PS50C7705? :-)
Redigeret af netspinner - 21-September-2010 kl. 18:47
|
|
kskruger
Guld medlem
Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
|
Sendt: 21-September-2010 kl. 18:57 |
Dårligt køb? næppe når flatpanels.dk tildeler den en "Top anbefalings Award" så er det en rigtig god skærm. Og du har jo selv fundet nogle gode grunde til at vælge en 7705. En G20 er jo hellere ikke en perfekt skærm, den har også sine fejl, så du skal nok blive glad for din skærm.
|
|
PlasmaOskar
Bruger
Oprettet: 16-Marts-2006
Point: 208
|
Sendt: 19-Januar-2011 kl. 18:07 |
Er der nogle der ved om problemet med "black level" og 50 hz vs 60 hz er blevet rettet i em af de seneste firmware opdateringer ?
Og vil det sige at sortnivauet for en 50 tommer er tættere på de 0,03 cd/m2 i 60 Hz end de 0,06 cd/m2 som rasmus skriver på i flatpanels ?
|
|
Thomas_H
Super bruger
Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 467
|
Sendt: 19-Januar-2011 kl. 21:00 |
viol8r skrev:
Måske skulle man næste gang bare købe en "ikke-forbruger" skærm, hvis sådanne er mulige at få fat i. |
Jeg havde en gammel NEC 50 MP1, som er en professionel men ældgammel plasma monitor, den havde mindre motion judder, end min nye C7705 :o(
|
--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
|
|
Thomas_H
Super bruger
Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 467
|
Sendt: 19-Januar-2011 kl. 22:20 |
cgmand skrev:
Nå, så fik jeg skaffet et kamera og har fået skudt et par billeder af skærmen.. Kvaliteten af billederne er dog ikke speciel god, men det kan da give en om hvordan det står til..
Billederne er taget i et helt mørk rum.
Det midterste billed viser retention fra 1 minuts pause i forbindelse med jeg skulle tage det første billed.. "Indbrændingen" kunne ses ca 5 min efter. Men ellers er der jo generelt retention hele tiden, fra selv det korteste menu zap... Det sidste billed giver, trods kvaliteten, et meget godt indtryk af hvor dårligt sortniveauet er.. Der skulle have været sort skærm
|
Mit 50C7705 har præcis lige så meget retention. 5 minutters TV2News og man kan se deres logo i 5 min efter ...kunne man prøve at lave nogle ens tests, et pausebillede fra Avatar (som alle har;), eller lign.? Alle indstillinger er fra flatpanels.dk's test, og jeg oplever også et ikke imponerende sort niveau og så synes jeg virkelig der er meget judder. Jeg ved bare ikke om jeg orker, at skulle tage denne diskussion med Wupti.com og kæmpe for at få dem til at hente TV'et, bestille et nyt, som måske er lige så dårligt osv. osv. ....det virker virkelig som en trættende kamp
|
--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
|
|
Sploink
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
|
Sendt: 19-Januar-2011 kl. 22:25 |
PlasmaOskar skrev:
Er der nogle der ved om problemet med "black level" og 50 hz vs 60 hz er blevet rettet i em af de seneste firmware opdateringer ?
Og vil det sige at sortnivauet for en 50 tommer er tættere på de 0,03 cd/m2 i 60 Hz end de 0,06 cd/m2 som rasmus skriver på i flatpanels ?
|
Det er ikke blevet rettet endnu.
Det er stadig kun ved 24p at sort niveauet er godt
|
|
PlasmaOskar
Bruger
|
Sendt: 19-Januar-2011 kl. 22:29 |
tak for informationen - men de tal vedr. sortnivauet som rasmus har opgivet er i 50 hz - er det korrekt ?
Jeg fandt disse indstillinger på nettet som jeg synes er rigtige gode:
|
|
bantam
Guld medlem
Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
|
Sendt: 20-Januar-2011 kl. 05:32 |
Lige et input til ovenstående: Der er en "fælde" for de, der ikke er løbet ind i det italienske ord for "varm" før. "Varm" hedder "caldo", selvom man nemt kunne komme til at tro at det betyder "kold".
Farvetemperaturindstillingen i anbefalingen ovenfor er derfor "Warm2".
|
/lars
|
|
PlasmaOskar
Bruger
|
Sendt: 20-Januar-2011 kl. 07:03 |
Er der ikke nogle der har bud på om rasmus has målt sort ved 50 hz, 24 hz med cinema smooth eller 24 hz,60 hz når han opgiver værdien til 0,06 cd/m2 ??
Jeg synes at sort er rigtig flot i 24 og 60 hz uden cinema smooth på denne skærm og jeg er interesseret i at sammenligne i forhold til andre skærme og kan slet ikke forstå folk der skriver at den har elendig sort.
Min pointe er at hvis jeg synes at sort er flot på den og den kun er opgivet til "0,06 cd/m2" så kunne det være interessant at se på¨f.eks. panasonic eller en af de nye modeller der kommer.
Redigeret af PlasmaOskar - 20-Januar-2011 kl. 07:07
|
|
bclaus
Bruger
Oprettet: 08-August-2008
Point: 185
|
Sendt: 20-Januar-2011 kl. 09:33 |
Thomas_H skrev:
cgmand skrev:
Nå, så fik jeg skaffet et kamera og har fået skudt et par billeder af skærmen.. Kvaliteten af billederne er dog ikke speciel god, men det kan da give en om hvordan det står til..
Billederne er taget i et helt mørk rum.
Det midterste billed viser retention fra 1 minuts pause i forbindelse med jeg skulle tage det første billed.. "Indbrændingen" kunne ses ca 5 min efter. Men ellers er der jo generelt retention hele tiden, fra selv det korteste menu zap...
Det sidste billed giver, trods kvaliteten, et meget godt indtryk af hvor dårligt sortniveauet er.. Der skulle have været sort skærm |
Mit 50C7705 har præcis lige så meget retention. 5 minutters TV2News og man kan se deres logo i 5 min efter ...kunne man prøve at lave nogle ens tests, et pausebillede fra Avatar (som alle har;), eller lign.?
Alle indstillinger er fra flatpanels.dk's test, og jeg oplever også et ikke imponerende sort niveau og så synes jeg virkelig der er meget judder.
Jeg ved bare ikke om jeg orker, at skulle tage denne diskussion med Wupti.com og kæmpe for at få dem til at hente TV'et, bestille et nyt, som måske er lige så dårligt osv. osv. ....det virker virkelig som en trættende kamp
|
Det var da ekstremt, det i oplever med skærmen.
Jeg har endnu ikke oplevet noget, der tilnærmelsesvis ligner det i oplever. Jeg ville ikke kunne leve med det i oplever og ville tage kampen op, med at få det byttet.
|
· Pioneer SC-LX72 · Pioneer BDP-LX52 · Miller & Kreisel K "White edition" (5.1) · Samsung PS50C7705
· Samsung SMT-H3126 · Logitech Harmony One · NAS - Qnap 219p · Clic møbel ·
|
|