|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 14> |
Forfatter | ||
cgmand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 694 |
![]() |
|
Hmm.. der var flere grunde. Design: Samsungen ser for lækker ud på en væg. 3D Full HD DVB-C tuner Synes osse Samsungen har et lækkert billed.. bedre end min gamle Pio på flere punkter, men bare ikke lige min egen
![]() |
||
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
|
||
![]() |
||
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() |
|
@ Bantam
Det er næppe særligt sandsynligt. Så skulle problemet også være der ved 24p blu-ray, da blu-ray sandsynligvis bliver vist ved 96Hz. Hvis det er tilfældet har Samsung da for alvor gjort i nælderne. tvkartoffel Redigeret af tvkartoffel - 13-August-2010 kl. 16:12 |
||
![]() |
||
viol8r ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 277 |
![]() |
|
Godt spørgsmål. Umiddelbart ser det ikke mere flimrende ud end ved 50Hz (100Hz), så du har nok ret i at tesen ikke helt holder. Det var bare umiddelbart den bedste forklaring jeg kunne finde, da jeg søgte efter andre med samme oplevelser. Folk har åbenbart set det samme på Panasonic og Pioneer, dog omvendt hvor det var værst ved 60Hz, hvilket også giver mest mening (ud fra hvad du skriver mht. 100/120hz). Jeg har lige tjekket igen og med 24p med Cinema Smooth slået til, så stiger sortniveauet til det samme som ved 50Hz - altså noget der ligner LCD for 3 år siden uden dimming. Det kan ikke justeres ned uanset, hvilke håndtag man hiver i (servicemenuen har jeg dog ikke lige besøgt endnu). Jeg er desuden lidt overbevist om, at det først er kommet efter opdatering til firmware 1016, da jeg ikke så det for en uge siden (hvor jeg kørte 1013), og jeg er ret sikker på, at jeg ville have observeret det, da mit mediecenter kørte 50Hz der. Jeg håber ærlig talt, at det er en software fejl, der kan fixes, for det er som forskel på nat og dag at køre 60/50Hz. Redigeret af viol8r - 13-August-2010 kl. 16:13 |
||
![]() |
||
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
|
At PAL og 24p har samme sortniveau understøtter tesen om, at der er mindre tid til at rendere den samme lysstyrke ved 50[Hz] og 24[Hz] kilder end 60[Hz] kilder, såfremt de sidste gengives ved 60[Hz]. Jeg skal se, om jeg ved lejlighed kan komme til et tilsvarende Samsung plasma-TV og måle refresh-raten. Måske er der en 7705-ejer i eller omkring Viborg?
Redigeret af bantam - 13-August-2010 kl. 16:19 |
||
/lars
|
||
![]() |
||
viol8r ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 277 |
![]() |
|
For lige at slå fast: Input 50Hz og 24Hz (men kun med Cinema Smooth slået til) giver dårligt sort niveau. Input 60Hz og 24Hz (uden Cinema Smooth slået til) giver et godt sort niveau. Jeg fik en til at teste med den engelske C7000 (der svarer til C7705 med samme firmware), og han kunne ikke fremprovekere det, men jeg skal lige prøve at have ham til at teste med 24Hz og Cinema Smooth. Det kræver dog at rummet er ret mørkt for at se forskel. Du skal være velkommen til at kigge forbi Odense og teste. :-) Tror desværre ikke lige jeg kan finde noget at måle refresh rate med i huset...
Redigeret af viol8r - 13-August-2010 kl. 16:27 |
||
![]() |
||
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
|
OK - det giver mening, hvis vi antager, at 24p uden Cinema Smooth afvikles ved 60[Hz] (altså 3:2-pulldown).
... Odensen er nok desværre lidt uden for min rækkevidde for denne test...
![]() |
||
/lars
|
||
![]() |
||
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() |
|
Hvis man søger lidt på google kan man finde referencer til problemet der ligger over et år tilbage.
Jeg søgte på "cinema smooth bug". http://forums.cnet.com/5208-13973_102-0.html?threadID=346534 http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1155505 tvkartoffel Redigeret af tvkartoffel - 13-August-2010 kl. 16:48 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nice find. Ja, de amerikanere har jo så kun oplevet problemet ved Cinema Smooth, da de ikke har noget 50Hz materiale. Oh well... Godt man primært ser amerikansk materiale alligevel så :-) Nu bruger jeg heldigvis ikke den indbyggede tuner, men for folk der gør, så er det noget skidt, da den også har hævet sort niveau (alle kanaler er jo 50Hz)... Vil prøve at hive fat i Samsungs Prestige Service, og se, hvor prestige de er... Edit: Har lige testet lidt ekstra: 24Hz, 30Hz og 60Hz input = God sort 25Hz, 50Hz = Dårlig sort
Redigeret af viol8r - 13-August-2010 kl. 16:50 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tja.. det er åbenbart et kendt problem som ikke er blevet rettet.
Pinligt for Samsung, men der er nok ikke så meget de kan gøre ved det,
andet end at anbefale dig at køre 60Hz og/eller slå cinema smooth fra.
Hvis jeg var dig ville jeg seriøst overveje at returnere det. Det er ærligt talt ikke godt nok at sådan en fejl ikke bliver rettet prompte. I det hele taget er det ret enerverende at moderne forbruger elektronik får stadig flere og flere ubrugelige funktioner, medens helt grundlæggende fejl i produkterne ikke bliver rettet. tvkartoffel |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, man kunne returnere det, men der er kun et alternativ, nemlig Panasonic 65VT20, og det har efterhånden flere fejl end Samsungen (af de grundliggende - stigende sort niveau, motion blur etc.).
Det værste er, at jeg aldrig har haft brug for fancy tunere, lyd, internet adgang mv. (til det har jeg andre enheder - men 3D var lidt et krav). Måske skulle man næste gang bare købe en "ikke-forbruger" skærm, hvis sådanne er mulige at få fat i.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Du skal kun derned, hvis du har en kilde, der sender PC signaler ud (dvs. 0-255). Jeg vil ikke anbefale at stille den under 50, hvis det f.eks. er en PS3 eller en BD-afspiller du smider på, som outputter video levels, da du så ødelægger sort detaljer.
|
||
![]() |
||
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() |
|
![]() Jeg bruger endnu kun den indbyggede DVB-C tuner, og jeg er bestemt ikke utilfreds med billedkvaliteten. Heller ikke med sort-niveauet, men, i næste uge henter jeg en HD-boks da jeg alligevel skal have en del HD-kanaler og vil køre signalet igennem min nye receiver, (når den kommer på markedet)... Jeg går ud fra at jeg vil få et endnu bedre billede hvis jeg kører signalet igennem en Marantz SR6005 som har en Anchor Bay ABT2015 scaler. Jeg har ikke testet Blu Ray og 3D endnu. Samsung har endnu ikke eftersendt de 3D briller der skulle følge med skærmen, men, det kan være at jeg så får et par af de nye 3D briller som skulle give mindre cross talk. Redigeret af Firebird - 13-August-2010 kl. 22:03 |
||
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 14> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |