recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Psymons stue - Nu med Elipson Planet L
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Psymons stue - Nu med Elipson Planet L

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Psymons stue - Nu med Elipson Planet L
    Sendt: 25-September-2011 kl. 18:34
Så er der sket lidt her hjemme! Mine Harbosound H82 fronter er væltet og gået i stykker, så blev "tvunget" til at anskaffe mig nogle nye fronter. Har i den sammenhæng længe gået og luret på Elipson Planet L, men har ikke haft mulighed for at lytte eller se dem. Da højtalerne gik i stykker gik jagten på ny ind, og jeg fandt ud af at Lydportalen i Lyngby havde dem stående! Afsted til Lyngby og lytte og kigge. Blev meget positivt overrasket! De lød rigtig godt! Jeg bestilte derfor et par i røde og glædede mig til at få dem sluttet til.

Jeg har nu haft dem i et par måneder og er stadig rigtig glad for dem, meget bedre lyd og udseende end mine gamle Harbosound fronter! Hen over sommeren fik jeg også anskaffet mig en pladespiller, så nu trænger tråden til en opdatering af udstyret og nogle nye billeder.

Opdateret udstyrs liste:

Onkyo TX-SR607
Elipson Planet L fronthøjtalere
HarboSound System HS82 baghøjtalere
HarboSound Sub10 subwoofer
Pro-Ject Debut III pladespiller med Ortofon OM10 pickup
Pro-Ject The PhonoBox RIAA (version 1)
Logitech Squeezebox Classic
HTPC/NASmed XBMC baseret på AMD E-450
Ubuntu Atom TV server med Terratec Cinergy C DVB-C tuner (tændes via WoL når der skal ses TV, og slukker automatisk kl 01 for at spare strøm)
Karvia 42" Full HD TV
Harmony One

Forstærker, HTPC/NAS og Squeezebox er gemt i skab under trappen, hvor 2x120mm blæsere trækker luft ud. HDMI+IR sendt igennem noname HDMI extender igennem Cat6 netværkskabler. Giver et dejlig clean look, hvor alt udstyret der ikke kræves fysisk kontakt til er gemt væk. 

*Gammelt setup*
Her er så mit setup, har stykket det sammen af dele skaffet over de sidste 3-4 år, begrænset af hvad SU'en har kunne klare

Onkyo TX-SR607
HarboSound System HS82 højttalersæt
HTPC med XBMC
Sony DVD afspiller, dog kun brugt til cd'er
Ubuntu Atom server, fungere som NAS og TV server med Terratec Cinergy C DVB-C tuner.
Karvia 42" Full HD TV (skal skiftes så snart der er råd)
Harmony One

Alt er gemt i skabet som er et Ikea klædeskab. 

Planen er at TV'et skal ændres til noget markant bedre som det næste og der skal tilføjes en Logitech Squeezebox receiver så jeg kan flytte serveren ud af skabet, den fungere pt som squeezebox server og slave til musik afspilning.

Redigeret af Psymon - 07-November-2012 kl. 11:46
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2011 kl. 19:44
Ja, man skulle være på SULOL Nej, det ser hyggeligt og lækkert ud. Du vil nok få lidt mere glæde af din fronter, hvis de kan få en større afstand i mellem dem - men nøj hvor hyggeligtTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-December-2009
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2011 kl. 20:27
Cool setup.
Vil som Hother nævner, anbefale at flytte fronter længere fra hinanden, samt længere væk fra bagvæggen og ud fra hjørnet, så de kan trække vejret.

Fed plakat over sofaen i øvrigt! Har kigget på den, og de andre fra eBoy mange gange, det vil pynte med en ramme :D
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Point: 818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2011 kl. 21:50
Fint og hyggeligt, men hvor er det synd at skærmen hænger så højt. 
    carsten
Til top
Kristian F Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Juli-2011
Sted: Danmark
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian F Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 03:11
Nu føles mit "SU" anlæg lidt for pebret ift. til dit men er også hjemmeboende su modtager samt fritidsarbejde...

Men skal du ikke have en bd afspiller? :)
Marantz SR7005
Focal 836V
Focal 800CC
Samsung C8705 3d led tv
HTPC med 6 TB plads.
Playstation 160gb FAT boy.
Xindak højtaler kabler.
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 10:38
Højtalerne står desværre så tæt grundet indretning af resten af stuen, TV'ets højde er jeg dog personligt glad for, har altid foretrukket det sidder lidt højt.

Har haft en PS3 som bd afspiller, men mit TV kan ikke vise 24hz ordenligt, så var en forfærdelig oplevelse at se på. Så da jeg ikke brugte den til at spille på, blev den solgt. Så nu lever jeg med DVD'er indtil der er råd til udskiftning af TV.
Til top
Frederikwibe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Maj-2008
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frederikwibe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 15:14
Den reol du har til venstre i billedet med den røde låge, den kan jeg godt lide, hvor har du købt den?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 15:15
Det ligner en alm "rumdeler" reol, som kan købes i Biva og andre steder. Mener også låger kan tilkøbes efter ønske
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 15:29
Det er en Ikea reol, dejlig billig, og der kan smides låger og skuffer i som man lyster.
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 11:36
Så skete der lidt her hjemme! nye billeder og lidt info i første indlæg.

Mangler lige et par afsluttende detaljer, et par låger til min reol så jeg kan gemme RIAA og ledninger væk.
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2009
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbw2001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 12:53
Synes der mangler nogle billeder af skabet med grejet :)
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 13:08
Puhaaa... Skabet er samtidig opbevaring for alt muligt andet, så dejlig rodet... men knipser lige et hurtigt billede!

Der mangler en ordenlig afslutning på indførelse af pladespillerens RCA kabel, har en vægplade der skal på, men mangler de korrekte skruer og værktøj til at gøre det, noget er bestilt, andet venter jeg lige på svar fra min tømrerven.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu