|
Psymons stue - Nu med Elipson Planet L |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-September-2011 kl. 18:34 |
Så er der sket lidt her hjemme! Mine Harbosound H82 fronter er væltet og gået i stykker, så blev "tvunget" til at anskaffe mig nogle nye fronter. Har i den sammenhæng længe gået og luret på Elipson Planet L, men har ikke haft mulighed for at lytte eller se dem. Da højtalerne gik i stykker gik jagten på ny ind, og jeg fandt ud af at Lydportalen i Lyngby havde dem stående! Afsted til Lyngby og lytte og kigge. Blev meget positivt overrasket! De lød rigtig godt! Jeg bestilte derfor et par i røde og glædede mig til at få dem sluttet til. Jeg har nu haft dem i et par måneder og er stadig rigtig glad for dem, meget bedre lyd og udseende end mine gamle Harbosound fronter! Hen over sommeren fik jeg også anskaffet mig en pladespiller, så nu trænger tråden til en opdatering af udstyret og nogle nye billeder. Opdateret udstyrs liste: Onkyo TX-SR607 Elipson Planet L fronthøjtalere HarboSound System HS82 baghøjtalere HarboSound Sub10 subwoofer Pro-Ject Debut III pladespiller med Ortofon OM10 pickup Pro-Ject The PhonoBox RIAA (version 1) Logitech Squeezebox Classic HTPC/NASmed XBMC baseret på AMD E-450 Ubuntu Atom TV server med Terratec Cinergy C DVB-C tuner (tændes via WoL når der skal ses TV, og slukker automatisk kl 01 for at spare strøm) Karvia 42" Full HD TV Harmony One Forstærker, HTPC/NAS og Squeezebox er gemt i skab under trappen, hvor 2x120mm blæsere trækker luft ud. HDMI+IR sendt igennem noname HDMI extender igennem Cat6 netværkskabler. Giver et dejlig clean look, hvor alt udstyret der ikke kræves fysisk kontakt til er gemt væk. *Gammelt setup*
Her er så mit setup, har stykket det sammen af dele skaffet over de sidste 3-4 år, begrænset af hvad SU'en har kunne klareOnkyo TX-SR607 HarboSound System HS82 højttalersæt HTPC med XBMC Sony DVD afspiller, dog kun brugt til cd'er Ubuntu Atom server, fungere som NAS og TV server med Terratec Cinergy C DVB-C tuner. Karvia 42" Full HD TV (skal skiftes så snart der er råd) Harmony One Alt er gemt i skabet som er et Ikea klædeskab. Planen er at TV'et skal ændres til noget markant bedre som det næste og der skal tilføjes en Logitech Squeezebox receiver så jeg kan flytte serveren ud af skabet, den fungere pt som squeezebox server og slave til musik afspilning.
Redigeret af Psymon - 07-November-2012 kl. 11:46 |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, man skulle være på SU
![]() ![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Irenicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Cool setup.
Vil som Hother nævner, anbefale at flytte fronter længere fra hinanden, samt længere væk fra bagvæggen og ud fra hjørnet, så de kan trække vejret. Fed plakat over sofaen i øvrigt! Har kigget på den, og de andre fra eBoy mange gange, det vil pynte med en ramme :D
|
|
![]() |
|
CARS10 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Juli-2009 Sted: København Status: Offline Point: 818 |
Fint og hyggeligt, men hvor er det synd at skærmen hænger så højt.
carsten
|
|
![]() |
|
Kristian F ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Juli-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 46 |
Nu føles mit "SU" anlæg lidt for pebret ift. til dit men er også hjemmeboende su modtager samt fritidsarbejde...
Men skal du ikke have en bd afspiller? :) |
|
Marantz SR7005
Focal 836V Focal 800CC Samsung C8705 3d led tv HTPC med 6 TB plads. Playstation 160gb FAT boy. Xindak højtaler kabler. |
|
![]() |
|
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
Højtalerne står desværre så tæt grundet indretning af resten af stuen, TV'ets højde er jeg dog personligt glad for, har altid foretrukket det sidder lidt højt.
Har haft en PS3 som bd afspiller, men mit TV kan ikke vise 24hz ordenligt, så var en forfærdelig oplevelse at se på. Så da jeg ikke brugte den til at spille på, blev den solgt. Så nu lever jeg med DVD'er indtil der er råd til udskiftning af TV. |
|
![]() |
|
Frederikwibe ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
Den reol du har til venstre i billedet med den røde låge, den kan jeg godt lide, hvor har du købt den?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det ligner en alm "rumdeler" reol, som kan købes i Biva og andre steder. Mener også låger kan tilkøbes efter ønske
|
|
![]() |
|
Det er en Ikea reol, dejlig billig, og der kan smides låger og skuffer i som man lyster.
|
|
![]() |
|
Så skete der lidt her hjemme! nye billeder og lidt info i første indlæg.
Mangler lige et par afsluttende detaljer, et par låger til min reol så jeg kan gemme RIAA og ledninger væk.
|
|
![]() |
|
mbw2001 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 463 |
Synes der mangler nogle billeder af skabet med grejet :)
|
|
![]() |
|
Puhaaa... Skabet er samtidig opbevaring for alt muligt andet, så dejlig rodet... men knipser lige et hurtigt billede!
Der mangler en ordenlig afslutning på indførelse af pladespillerens RCA kabel, har en vægplade der skal på, men mangler de korrekte skruer og værktøj til at gøre det, noget er bestilt, andet venter jeg lige på svar fra min tømrerven. ![]() ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |