|
PT-AE 4000U Modtaget! |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | |
brfcjon
Bruger Oprettet: 03-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 217 |
Sendt: 26-Januar-2010 kl. 12:07 |
Det lyder meget fristende. Hvor mange tommer diagonalt er dit lærred og hvor sidder du fra det. Jeg har en 3,5 meter og tænker ca. 100"...
Min elektriker gav mig lige en ekstra regning på 10.000 kr igår, så mine planer har fået lidt flere buler end ønket. Jeg er dog ret sikker på det er den jeg skal have - kan du sende en PM med kontaktoplysninger på ham du har handlet med i USA. Lige et par spørgsmål angående garanti. a: havde du mulighed for at få en ekstra garanti ved at sende en mail med købsbevis? Det er noget jeg kan se flere af internetbutikkerne tilbyder. b: hvis der sker noget så skal du sende den til usa igen ikke? c: hvis du har sendt den til usa og får den igen - skal man så betale told/skat af transporten igen? vh Kasper |
|
bQvle
Bruger Oprettet: 27-November-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 150 |
Sendt: 26-Januar-2010 kl. 12:33 |
Det lyder ikke helt tosset, Jeg sidder ca. 3-3,5 m. fra mit lærred, og det er 106"
a: Der medfulgte de sædvanlige Garantipapire, tror du ikke der er noget at bruge dem til her i EU.
b: Jo, der er 1 år / 2000 timer hvad end der kommer først garanti på produktet i USA. jeg tror dog aldrig jeg vil benytte mig af det.
c: Det tror jeg ikke når det er en Reperation, du skal bare gemme alle papire på eksport og reperation. så har du det som bevis over for tolden.
Jeg valgte at se det somom jeg fraskrev garantien da jeg købte i USA. Jeg fik en besparrelse på 9.000 kr. og de må gå ind på den konto ved fremtidige reperationer.
dog vil jeg nok forsøge mig at sende den ind til service i danmark, og se om de ikke spiser den aligevel. hvis ikke kan man jo bare betale dem for reperationen.
Jeg sender en PM til dig nu.
|
|
brfcjon
Sendt: 26-Januar-2010 kl. 12:41 |
106" -nice=)
Mange tak! Jeg vil overveje den løsning meget kraftigt. Mit alternativ var faktisk en flybillet til NY og projektoren for 10000, men så risikerer man jo tolden i lufthavnen.... Men uden told bliver det det samme - og så kan man lige male NY rød=) |
|
SLETTET_20120103
-- Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
Sendt: 26-Januar-2010 kl. 20:24 |
Nu spørger jeg sådan meget gernelt, men er Pana'en den eneste som man kan gøre dette "trick" ved? - og har i overvejet at købe et lærrede fra US?
Ang. at tage derover og hente den selv, hvordan vil du snige en projektor forbi tolden? - jeg har ikke prøvet at flyve, så jeg ved ikke hvordan de fungerer. Jeg troede samtlige baggage tasker skulle scannes for at de kunne være sikre på man ikke er ude på hellig krig, eller lign = umuligt. Ellers ville det jo være perfekt at tage på shoppingtur. Jeg ville da ihvertfald tage en masse godter med hjem! |
|
Simsalabim[DK]
Guld medlem Oprettet: 18-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
Sendt: 26-Januar-2010 kl. 20:49 |
Al baggage bliver kontrolleret, men det er kun med henblik på at sikre, at der ikke bliver taget farlige ting med ombord. Det er først i tolden - lige inden du går ud af lufthavnen, at du skal fortolde dine varer. Der står ofte slet ikke nogen og når der endelig gør, så tager de nok under 5% af alle. Samlet set er risikoen minimal, men det ændrer ikke på, at det er ulovligt på samme vis, som hvis du opgiver en forkert indtægt på din selvangivelse e.l. Hvis du kommer med en kæmpe kasse med projektorens mærke udenpå, så kan du nok godt regne med at sandsynligheden for at blive hevet hen til tolderne er noget større. Hvis du har forsæt til at bedrage, så plejer bøden at svare til den afgift, som du har forsøgt at undgå. Du vil således i så fald risikoere at komme til at betale moms to gange. I tilfælde af en forsikringssag - hvis din projektor var blevet stjålet - kan man måske også forestille sig, at de ville ønske dokumentation for både køb og fortoldning. Men forsikringsselskaber finder jo på så meget for at vride sig ud af at skulle betale eventuelle krav. |
|
Simsalabim[DK]
Guld medlem Oprettet: 18-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
Sendt: 26-Januar-2010 kl. 20:53 |
Anima, du må have varer med for maks. 3250 kr.
Du kan læse mere her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=83183&vId=202239&i=1#i83183 |
|
brfcjon
Sendt: 26-Januar-2010 kl. 21:26 |
Ja den der med tolden kan være et problem, og jeg ved ikke helt hvordan jeg skal stille mig til det moralske....
Det er for mig ikke det samme som at stjæle en cykel eller den slags, men man må selvfølgelig ikke tage varer med for mere end 3200 kr uden at fortolde dem... Og det er da noget jeg har gjort før... |
|
SLETTET_20120103
Sendt: 26-Januar-2010 kl. 21:46 |
Ja, det har jeg ærligt talt ikke nogen skrupler ved - men sådan er vi jo forskellige. Jeg er ægte tilbudsjæger..!
Jeg tænkte man kunne have den i rygtasken eller lign. Jeg overvejer stærkt at gå over til projektor - jeg har taget mig i at se tv-serier via online streaming i HDTV kvalitet, og bruger mere og mere mit TV til film/PS3. I dén forstand kan jeg ligeså godt få en større oplevelse og købe en projektor. |
|
brfcjon
Sendt: 26-Januar-2010 kl. 21:56 |
Jeg havde planlagt en rullekuffert - den størrelse man må have med ind i kabinen kan sagtens rumme en PJ.
Det er lige før vi skal følges=) Ved ikke om du skal have tøj - der er rigtig gode deals at finde på Levi's, Canada Goose, dickies og den slags i Daves New York. Derudover er der mange gode deals at finde på sneakers og den slags på 8th ave. Prøv også at se efter outlets. Fx er der Paul Smith i Williamsburg - der i øvrigt er et hyggeligt kvarter. |
|
SLETTET_20120103
Sendt: 26-Januar-2010 kl. 22:15 |
Ja, jeg tænkte sådan set på at tage derover med en tom kuffert, og komme hjem med en som er prop fyldt med ting og sager. Jeg er sikker på at få en masse forespørgsler fra venner og familie.
Jeg har dog nogle andre projekter som skal søsættes først. Der skal også være råd til et godt lærrede, omend det ikke er til at have med i flyet |
|
brfcjon
Sendt: 26-Januar-2010 kl. 22:29 |
Ja, det der med dine projekter det har jeg set=)
|
|
bQvle
Bruger Oprettet: 27-November-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 150 |
Sendt: 26-Januar-2010 kl. 23:48 |
Jeg kiggede lidt hvad den forhandler ellers havde, og der var ikke så meget at sparre på de fleste ting, slet ikke efter told.
Men den massive prisforskel der er på PT-AE4000 kan bestemt mærkes. Tror bare det er Panasonic i EU generelt som prøver at malke koen.
|
|
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |