recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PVR til Boxer i Aldi?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPVR til Boxer i Aldi?

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2011 kl. 14:31
Min kan ikke helt finde ud af billedformater. Den er sat til et gammelt 4:3 billedrør tv, og så er billedformatet skiftende.
Da jeg satte den op valgte jeg 4:3 LB (læs: Letterbox), men det er af en eller anden grund væk fra menuen. Måske forsvinder det under udsendelser i bredformat.
På Disney viste den også det billedformat, der er en firkant midt på skærmen.
Den synes nu at virke godt nok til prisen.

I stedet for favoritliste prøvede jeg den funktion, der gør, at man kan springe over bestemte kanaler. Det virker når man bruger P+/- knappen, men trykker man OK så vises alle kanaler i listen.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2011 kl. 14:34

Det rigtige format ved tilslutning til et 4:3 TV er 4:3 indstillingen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-November-2005
Point: 720
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2011 kl. 16:47
Jeg vil forsøge med en harddisk med egen strømforsyning i morgen. Den driller også med den anden USB nøgle fik kun 16 min. af Zorro på DR HD.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2011 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det rigtige format ved tilslutning til et 4:3 TV er 4:3 indstillingen.

Jo tak.

Jeg har også fundet ud af at få det tilbage igen. Den skal bare stå på RGB og ikke cvbs.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2011 kl. 14:01
Jeg har som nævnt fundet ud af billedformatet, men jeg har en anden lille anke.
Den kan ikke få tv'et til at skifte til/fra scart automatisk, når den bliver tændt/slukket med fjernbetjeningen. Jeg skal selv skifte tv'et.
For en god ordens skyld, det er samme scart kabel som den gamle boks var sat til med, og på den virkede det. Jeg har taget det ud af den gamle og ind i den nye.
Jeg har et par gange været nødt til at slukke boksen på hovedafbryderen, så kan den få tv'et til at skifte.
Det lidt underlige er så, at jeg også har oplevet at tv'et tændte med sort skærm, altså allerede stod på scart, selvom boksen var i stand by. Det tv skal normalt tændes først og så boks bagefter, ellers skifter det ikke automatisk. Sådan opfører det sig normalt, det plejer også at tænde med sne på skærmen.
Det kan selvfølgelig være det gamle tv der driller.

Redigeret af Ham_Der - 11-April-2011 kl. 14:03
Til top
Frederiksberg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-April-2011
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2011 kl. 10:39
Jeg har også købt en Zolid fra Aldi og har følgende oplevelser:
1) Boksen får ikke tv'et til at skifte til den rigtige kanal, når man tilslutter via scart. Løsningen er at vælge AV-kanalen på tv'et.
2) Boksen låser ofte, så det kræver, at den slukkes og tændes for at få den igang igen.
3) Det værste problem er dog, at den kræver et meget stærkt signal for at kunne modtage signalerne i forhold til vores eksisterende MPEG2 boks fra Philips (DTR220). Det gælder både for MPEG4 og MPEG2 kanalerne.

Er der nogen, der kan henvise til en stærk stueantenne eller en diskret udendørs antenne, som kan monteres på fx. en vinduesramme? Jeg bor på Frederiksberg på 3.sal og kører pt. med en stueantenne fra Bluetinum. 
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Februar-2006
Point: 472
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2011 kl. 21:01
Jeg synes, at tv-billedet fra Aldi-boksen virker lidt uldent/pløret i forhold til fx Denver 105 og de andre bokse jeg har prøvet. Det er især galt når jeg ser SD-tv på mit TH-42PX80 tv.

Hvad synes I andre?

Redigeret af ThomasP - 12-April-2011 kl. 21:04
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2011 kl. 15:39
Jeg synes billedet er okay, jeg ser det så også på et gammelt 28" 4:3 billedrør.
Det er ret tydeligt at softwaren er maskinoversat. Jeg har købt en usb stick og sat i for at prøve at optage med boksen. Det virker, men jeg ved godt der ikke kan være ret meget på den.
Prøv at se hvad der står, når man trykker på Info knappen under afspilning af en optagelse

undskyld spejlbilledet af vinduer (og mig) i baggrunden.

Jeg er ret sikker på, der oprindeligt stod "resolution", det er blevet til "beslutning" Big smile
Jeg er ikke helt sikker på, hvad "gentag:mappe" betyder.

PS det er en genudsendelse/sammendrag fra i formiddag, det er ikke optaget på selve dagen Wink

Redigeret af Ham_Der - 16-April-2011 kl. 15:51
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2011 kl. 16:00
Til maskinoversættelsens forsvar skal siges, at resolution jo også kan betyde beslutning, når man taler politik, men her giver det ikke meget mening.
Til top
musiklab Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Maj-2011
Sted: lyngby dk
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2011 kl. 10:50
Jeg købte en Zolid fra Aldi som erstatning for en Digiality med harrdisk recorder -  der kun kan Meg2-  men ellers et flot billede. den kan jeg så smide ud pga mpeg2. ærgerligt at det forældes så hurtigt, eller er det mon meningen ? 
Zolid´en finder automatisk , og modtager imponerende mange kanaler fra DK og Sverige i "rimelig" kvalitet med en tag antenne - jeg har et ret svagt signal fra Sverige, men denne virker meget mere stabilt end den gamle der kun virkede ind i mellem , og Gladsaxe er fin. 
 jeg har haft to ex  af denne Zolid,  og den første kunne fryse , pudsigt nok kun når den kom på k22 (folketinget) - og skulle så gennem sluk+tænd før den var modtagelig for videre brug.  Aldi byttede uden vrøvl, og  eksemplar nr. 2 virker bedre indtil videre.   Billedkvaliteten  kunne nok være bedre men jeg har pt. kun en gammel 14" billedrørs skærm at se på via scart. 
Softwaren er noget sjusk, EPG er svær at se , men det virker da. 
Optagelse : Med en extern USB stick skal denne kunne følge med - det kunne min ikke, men en oldgammel extern 40GB HD i USB2 (sandberg)  kabinet med egen strømforsyning virkede med det samme. jeg har ikke tjekket optage formatet , så jeg ved ikke om det kan ses på PC: 
Den gamle digiality havde en fremragende gennemarbejdet software, der virker intuitivt - som man ville forvente  -og meget nemt at sætte sig ind i.  det kostede så også... 
Man får vel  hvad man betaler for, og i det lys får man ret meget for pengene i denne Aldi dims. 
Det er en billig løsning og passer næppe til super fladskærmen - men vil du bare se lidt flimmer og få de mange gratis mpeg4 kanaler med, er der  få konkurrenter til prisen. 
Og det gør kun 1/4 så ondt hvis denne også skal skiftes inden for få år.
Dette er langt fra en udtømmende gennemgang, og jeg hører gerne om flere erfaringer med den 
mvh mik

Til top
b.breum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2011 kl. 09:38
Jeg har skam også købt den her og længtes lige tilbage til de gode gamle Denver 105 dage. Aldi får den retur i dag. 14 dage uden svar fra "kundeservice" Den nægter nemlig at optage på min harddisk uden at jeg fortæller den at med den røde knap, sæt partition .  Held instille partition (ja det skriver den på skærmen)
Nå men den kan optage fint fra usb stik - også afspille det meste jeg har forsøgt med.
MEN Kvaliteten af billedet er godt nok dårligt!!
Nu har jeg denver 105, abeo-t1110 til sammenligning og den her er så absolut den dårligste! Det er utroligt så sløret det billede er i forhold til. Jeg prøvede endda at sætte abeo til scart og zolid til hdmi så den kunne udnytte alle pixels den nu kunne finde og ja abeo vandt. 
Jeg vil anbefale denver frem for den her, til hver en tid!

edit, glemte da helt at sige at hvis man som jeg har sat det op i strømbesparende system. Så skal den søge alle kanaler hjem, igen efter der har været slukket for strømmen, OG så skal jeg tilslutte via scart fordi den automatisk starter op i 1080p og det understøtter min skærm ikke via hdmi. Igen - aldrig et problem for hverken abeo eller denver som jo også begge kunne optage "uden bøvl" 

Redigeret af b.breum - 05-Maj-2011 kl. 09:39
Til top
hbjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Februar-2004
Sted: Vejle
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2011 kl. 09:39
Jeg har også haft en træls oplevelse med denne boks. Eller måske rettere Med Aldi

Jeg købte boksen, satte den til mit tv med hdmi stik og tændte. Intet billede. Hmpf. Nogle dage senere var jeg tilbage i butikken for at aflevere den. Den blev sendt til raparation og ca 3 uger senereer fik jeg et opkald fra aldi. De spurgte om ikke jeg tidligere var blevet informeret om at jeg skulle hente den.

Jeg fik udleveret en ny boks som skulle vise sig at have samme fejl. Den skulle være ombyttet. Jeg er dog meget i tvivl om det passer. Jeg kunne se at tapeen på remote plastic posen havde været åbnet tidligere.

Nå, tilbage til butikken. Selvom jeg egenligt gerne ville have dette produkt, valgte jeg at bede om at få mine penge retur. Det kunne jeg ikke få. Det var nu mere end 30 dage siden at jeg havde købt den. Selvom jeg ikke selv havde haft den i 30 dage var de ikke til at rokke med. Så jeg forlod butikken med den defekte tuner... De ville ringe tilbage til mig for at finde en løsning.

Dagen efter ringede de. Nu ville de have mig til at ringe til en support hotline for at hjælpe mig til at få den til at fungere. Man antog altså at fejlen lå på min side :). Jeg fik oplyst et telefonnummer og ringede. Men på det pågældende support sted havde man intet med zolid produkter at gøre.

Jeg ringede tilbage til aldi butikken som nu indvilligede i at give mig pengene tilbage. Dem har jeg nu været tilbage i butikken og hente. Men jeg var nødt til at lægge øre til deres fornærmelser om at fejlen var min fordi jeg ikke kunne finde ud af det. Så nu har de sikkert tænkt sig at sælge det defekte produkt videre til an anden.

Jeg kan slutte af med at sige at jeg naturligvis har læst manualen. Og at Aldi har mistet en kunde for life.

Edit: Typos

Redigeret af hbjensen - 21-Maj-2011 kl. 10:51
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu