Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
musiklab
Ny bruger
Oprettet: 01-Maj-2011
Sted: lyngby dk
Status: Offline
Point: 3
|
Sendt: 21-Maj-2011 kl. 10:04 |
Nå, det endte med at jeg beholdt en bytter fra Aldi for dog at kunne se noget ukodet flimmer . billedkvaliteten er ringe, den går ned en gang imellem, så der skal slukkes og tændes- jeg har ikke prøvet HDMI endnu, og regner egentlig nu med at den skal smides ud når jeg ser et bedre mpeg4 alternativ. softwarens skærm meddelelser er så dårligt oversat at de er umulige at forstå, og tids forskydning i og optagefunktion er heller ikke god. jeg foreslår at glemme denne model hvis der findes andet der er til at betale. Det er bare for dårligt at Aldi vil sælge det her bras. hvis nogen har forslag til en hæderlig mpeg4 boks , med enkle funktioner og ordentlig software hører jeg gerne om dem mht model navn, pris , forhandler .
|
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 21-Maj-2011 kl. 11:52 |
musiklab skrev:
hvis nogen har forslag til en hæderlig mpeg4 boks , med enkle funktioner og ordentlig software hører jeg gerne om dem mht model navn, pris , forhandler .
|
Triax'en her er meget pålidelig og leverer kvalitets billede og lyd (incl ægte surround fra DRHD)
Sidst set i Føtex til under 500 kr
|
|
b.breum
Super bruger
Oprettet: 11-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 277
|
Sendt: 21-Maj-2011 kl. 20:57 |
Hej sikke en oplevelse hbjensen Boksen kører fint med HDMI men sikkert med en eller anden opløsning som din fladskærm ikke kunne genkende, lige som min. Scart stik i boks og til fjernsyn, find en opløsning som dit fjernsyn kan med og så virker det ... indtil du slukker for strømmen og kan starte forfra. Med hensyn til support så står der i brugervejledningen hvem der yder support, en hjemmeside og på hjemmesiden står telefon nummer.
Jeg har ikke oplevet problemer nogensinde ved aldi med tilbagelevering så ærgeligt at du har måtte høre på fornærmelser.
Boksen jeg kører med er fra aldi. Abeo t1110 og den kører upåklageligt efter firmware opdatering. Den fejl jeg rapporterede på dette forum om den var nok lige så meget min harddisk. Ellers har jeg ikke en finger at sætte på den. Desværre sælger aldi i stedet for denne, noget ufærdigt l.o.r.t. Jeg har også haft denver 105 HD og den virkede som en fantastisk maskine i forhold til denne zolid fra aldi.
|
|
b.breum
Super bruger
|
Sendt: 21-Maj-2011 kl. 21:00 |
Kampus den triax - set i føtex, var det så med 6 måneders boxer abb.? eller? For 2.000 kr. er noget en forskel fra 400 kr. Og ja forresten billedkvaliteten på zolid var elendig! Denver 105 dårligt. abeo t1110 helt OK!. Kan dog ikke sige noget mht lyd da jeg kører på fjernsyns højtalere og med den kvalitet de kan levere kan det være lige meget for mig :)
|
|
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 21-Maj-2011 kl. 23:22 |
b.breum skrev:
Kampus
den triax - set i føtex, var det så med 6 måneders boxer abb.? eller? For 2.000 kr. er noget en forskel fra 400 kr.
Og ja forresten billedkvaliteten på zolid var elendig! Denver 105 dårligt. abeo t1110 helt OK!.
Kan dog ikke sige noget mht lyd da jeg kører på fjernsyns højtalere og med den kvalitet de kan levere kan det være lige meget for mig :)
|
Nej ikke den i Føtex. Men du kan som regel få den gratis ifm et Boxer abbonnement til min 2000 kr/år
|
|
b.breum
Super bruger
|
Sendt: 22-Maj-2011 kl. 10:57 |
føtex reklame side 48. Triax T-hd405VA til 499.95, inkl 1 måneds prøve boxer, ingen binding.... Så lyder det da umiddelbart som sparet 1500, samt værdi af boxer 1 mdr til 304..
|
|
b.breum
Super bruger
|
Sendt: 23-Maj-2011 kl. 11:01 |
Har læst lidt op på triax boksen og ser ikke ud til at den kan optage via usb? men at det kun er 409 udgaven der kan det - og så skulle udsendelserne være krypteret så du ikke kan "klippe" reklamer ud på det du har optaget på computeren. Kan du bekræfte det kampus? Der er flere steder nævnt at boxer godkendte bokse ikke kan bruges til at optage med hvis du vil klippe i optagelserne bagefter. Altså at alle optagelser fra boxer godkendte bokse er krypteret. Nogen andre som har hørt det? Ved godt det er et sidespring men zolid boksen var netop ikke godkendt af boxer men kunne fint tage alle kanaler og jeg har også kunne klippe reklamer væk og lagt dem tilbage, selv om deres support sagde det ikke var muligt.
|
|
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10477
|
Sendt: 23-Maj-2011 kl. 11:10 |
b.breum skrev:
Der er flere steder nævnt at boxer godkendte bokse ikke kan bruges til at optage med hvis du vil klippe i optagelserne bagefter. Altså at alle optagelser fra boxer godkendte bokse er krypteret. Nogen andre som har hørt det?
|
Det er korrekt. Optagelser på en Boxer godkendt box kan ikke hentes ud.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
|
musiklab
Ny bruger
Oprettet: 01-Maj-2011
Sted: lyngby dk
Point: 3
|
Sendt: 23-Maj-2011 kl. 11:31 |
øv altså. Nu havde jeg lige sat mig for at få en 405 fra Føtex. men uden time shift og usb optagelse, ingen interesse,
OG den nu ret gamle 409 kan jo kun optage på esata, altså en nyere seriel HD = 3- 500 kr. oven i. øv igen
|
|
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 23-Maj-2011 kl. 11:36 |
b.breum skrev:
Har læst lidt op på triax boksen og ser ikke ud til at den kan optage via usb? men at det kun er 409 udgaven der kan det - og så skulle udsendelserne være krypteret så du ikke kan "klippe" reklamer ud på det du har optaget på computeren. Kan du bekræfte det kampus?
Der er flere steder nævnt at boxer godkendte bokse ikke kan bruges til at optage med hvis du vil klippe i optagelserne bagefter. Altså at alle optagelser fra boxer godkendte bokse er krypteret. Nogen andre som har hørt det? Ved godt det er et sidespring men zolid boksen var netop ikke godkendt af boxer men kunne fint tage alle kanaler og jeg har også kunne klippe reklamer væk og lagt dem tilbage, selv om deres support sagde det ikke var muligt.
|
Ja det er desværre rigtigt! Jeg anvender scart til min HDD, og optager programmer til senere kigning på den måde. Og dermed fåes også timeshift mv
Gider ikke 409'eren, da der har været for meget bøvl. Det samme gælder forøvrigt de fleste andre billig-boxe til ext HD
Redigeret af Kampus - 23-Maj-2011 kl. 11:37
|
|
b.breum
Super bruger
|
Sendt: 23-Maj-2011 kl. 12:54 |
tak for opdateringen alle. Det vil sige at det vi er på udkig efter er en IKKE boxer godkendt box med pvr mulighed og ci slot. til 500 kr eller derunder :) Nå der er langt til 2012 endnu og indtil da er jeg glad for aldi's abeo :)
kampus -- går ud fra at du har en harddisk optager som du sender signalet via scart til.
|
|
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 23-Maj-2011 kl. 16:57 |
b.breum skrev:
tak for opdateringen alle.
Det vil sige at det vi er på udkig efter er en IKKE boxer godkendt box med pvr mulighed og ci slot. til 500 kr eller derunder :) Nå der er langt til 2012 endnu og indtil da er jeg glad for aldi's abeo :)
kampus -- går ud fra at du har en harddisk optager som du sender signalet via scart til. |
Ja det er den der hedder en HDD
|
|