recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PX80 tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPX80 tråden

 Besvar Besvar Side  <12345 20>
Forfatter
Besked
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 21:45

.. fejl



Redigeret af Vistrup - 26-Februar-2008 kl. 21:48
Til top
doit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 21:49
Spunk >> Jamen jeg kom egentlig frem til i dag at jeg ville købe den ved PPradio så mine intentioner var egentlig reele nok. Tænkte det ville være noget nemmere da det er tæt på hvor jeg bor. Men da han sagde de ikke havde online bestilling, traf butikken jo valget for mig. Hvorfor skulle jeg undvære 14 dages returret. Men det nu ikk det tråden skal handle om. :)
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 22:34

Tror nu godt du kan få 14 dages returret.

Under alle omstændigheder ! - PPs hjemmeside :

Internet pris
på PLASMA tv
er leveret ved døren
i Østjylland.
 
Rest Danmark sendes med fragtmand
 
bestilling af Plasma tv
til Internet pris
send en mail
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 23:27

Netop fordi forhandlerne godt er klar over at vi gerne vil have den sikkerhed, har de fleste vist efterhånden indset at det kan betale sig at give 14 dg returret. Så dog at Expert ville have penge hvis man ikke købte TVet hos dem.

Generelt er det da frivilligt om forretningen vil demonstrere noget som helst for os, men hvis det er en rigtig "købmand" man står over for, så er det altså en sport at hale rabatter og ekstras hjem.

Jeg går da altid i flere forretninger for at se på den samme ting. Skulle jeg så købe en hver sted?

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 23:59
Synes også den 14 returret er godt at have, så jeg vil også kun handle hvis forhandleren giver mig 14 dages returret med i købet..
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 08:26

Jo, men her var der jo tale om direkte,at trække på P.P´s udstilling og service(demonstration,) - og efterfølgende handle postordre, uanset. Og med det udgangspunkt er det ikke fair, at spilde ekspedienttid ! !

   

Til top
@lex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 08:51

Hejsa

Kan kun anbefale PP Radio.

Autoriseret Panasonic forhandler !

5 års garanti !!!!!

God service, de ved noget om Panasonic og er meget fleksible.

Det tæller for mig højere end 14 dages returret, som jeg er ganske sikker på, man også kan få ved PP, hvis man insisterer.

 



Redigeret af @lex - 27-Februar-2008 kl. 08:52
Til top
doit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 09:56

Hold nu op med at tud. Selvfølgelig er det ok at gå ind i een butik og se en vare i aktion, og købe et andet sted. Sådan hænger verden nu engang sammen. Hvis man skulle købe alle de varer man var ude at kigge på og fik en forklaring på, så kunne man sku hurtigt købe sig fattig.

 

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af doit doit skrev:

Hold nu op med at tud. Selvfølgelig er det ok at gå ind i een butik og se en vare i aktion, og købe et andet sted. Sådan hænger verden nu engang sammen. Hvis man skulle købe alle de varer man var ude at kigge på og fik en forklaring på, så kunne man sku hurtigt købe sig fattig.

Det der tales imod, er den bevidste "udnyttelse" af den fysiske forretning.

Enden på det er, at næste gang du skal ud at kigge, så bliver det måske ikke et kompetent sted som P&P, men derimod Bilka eller Elefanten, for det er de forretninger som overlever.

Personligt mener jeg også at et argument som "ikke 14 dages returret" er latterligt! Der findes kun meget, meget få forretninger i Danmark, ihvertfald indenfor Radio/TV, som ikke vil vælge at ombytte et TV, eller tilbagebetale beløbet, hvis en kunde kommer retur med det, indenfor 14 dage. Næææh, der betyder det i mine øjne væsentligt mere, at jeg hos P&P f.eks. får 3 års garanti.

M.v.h. 

Til top
popcorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 316
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 10:52

Ja - jeg kan nu altså heller ikke se det store problem i at man kigger på en vare i en butik og så ender med at købe den i en anden.

Man er jo ikke købsforpligtet hvergang man går i en butik og oser - og hvor man ender op med at købe sin vare afænger jo af mange faktorer.

Der kan som nævnt være mange grunde til at man vælger at købe den i den fysiske butik, og det er der da også mange der gør hvis de får en god betjening et sted.

Men kan man ikke blive enige om betingelserne for handlen - eks. hvis man ikke kan få en returret man gerne vil have for at føle sig sikker eller prisen bare er FOR dyr i forhold til hvad man kan købe samme vare for andetsteds - så er der jo ikke noget at gøre ved det.

Ved at man overhovedet besøger butikken giver man jo trods alt butikken en chance for at forsøge et gennemføre et salg med de mange gode argumenter de kan have for at man skal handle lige der. Bliver man bare væk og udelukkende handler via nettet - får butikken jo ingen chance overhovedet.

Jeg kan da sagtens forstå at man som butiksejer nogen gange må føle det frustrerende at konkurrencen idag er blevet skærpet fordi afstande der før sikrede at butikken måske var det eneste sted i miles omkreds der havde varen, nu er udvisket af internethandel - men det er nu engang de vilkår man som butik må acceptere - ellers må man lade være at drive butik.

Sådan er vilkår for mange ting jo blevet skærpet i takt med den teknologiske udvikling og globaliseringen - dette påvirker de fleste mennesker i et eller andet omfang, privat eller arbejdsmæssigt eller på anden vis. Og selvfølgelig også butiksejerne som så må forsøge at tilpasse sig udviklingen.

Klynkerier som vi kender det fra musikbranchen o.lign. kommer man ihvertfald ingen vegne med - vil man overleve i et moderne højteknologisk samfund må man tilpasse sig de ændrede markedsvilkår.

En af disse kan være at altid tilbyde samme returret som der findes ved internethandel.

Denne returret er en meget væsentlig årsag til at mange køb jeg foretager mig gøres over nettet istedetfor i en butik - det er ikke nødvendigvis prisen. Jeg hader tanken om at købe noget i en butik der så slet ikke lever op til forventningerne eller til førstehåndsindtrykket i butikken når man kommer hjem og sætter det til - og så ikke kunne returnere varen.

Eller i den seneste situation jeg var ude for - hvor en kammerat handlede lidt overilet fordi jeg ikke var nået at komme med ham ud og handle og han fik købt et nyt komplet alt i et surround anlæg med optisk indgang - der så ved den efterfølgende nærstudering efter opstilling i hjemmet viste sig kun at kunne modtage 2 kanals pcm gennem den optiske indgang - og ikke kunne modtage og dekode et raw DD eller DTS 5.1 signal og således overhovedet ikke kunne bruges til at gengive 5.1 surround med den eksterne afspiller han havde tænkt sig. Det glemte ekspedienten at informere ham om (han vidste det sikkert ikke) da min kammerat spurgte om der var optisk indgang til eksterne surround kilder. Men den autoriserede mærke butik yder ikke returret og vil ikke tage varen retur eller bytte den, så nu hænger han på noget bras han ikke kan bruge. Han betalte endda så også 1300,- mere for varen end han kunne have fået den til på nettet, men det hjælper ham ikke rigtigt noget nu. Surround anlægget er nu smidt ind på ungernes værelse og han mangler stadig.

Så nej - butikkerne får desværre ikke min fulde medfølelse fordi man skulle købe andet sted. Det er altså op til butikkerne at levere tilstrækkelig begrundelse for at man skal handle hos dem istedetfor via nethandel.

 

Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job)
Til top
doit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af doit doit skrev:

Hold nu op med at tud. Selvfølgelig er det ok at gå ind i een butik og se en vare i aktion, og købe et andet sted. Sådan hænger verden nu engang sammen. Hvis man skulle købe alle de varer man var ude at kigge på og fik en forklaring på, så kunne man sku hurtigt købe sig fattig.

Det der tales imod, er den bevidste "udnyttelse" af den fysiske forretning.

Enden på det er, at næste gang du skal ud at kigge, så bliver det måske ikke et kompetent sted som P&P, men derimod Bilka eller Elefanten, for det er de forretninger som overlever.

Personligt mener jeg også at et argument som "ikke 14 dages returret" er latterligt! Der findes kun meget, meget få forretninger i Danmark, ihvertfald indenfor Radio/TV, som ikke vil vælge at ombytte et TV, eller tilbagebetale beløbet, hvis en kunde kommer retur med det, indenfor 14 dage. Næææh, der betyder det i mine øjne væsentligt mere, at jeg hos P&P f.eks. får 3 års garanti.

M.v.h. 

 

Hvilke argumenter for mit køb du finder latterlige, er jo sådan set rimelig uinteressant for mig :)

Jeg siger det bare som det er. Vil ikke risikere at stå med røven i postkassen. Hvis det var så nemt med de 14 dages returret, så skulle det jo bare være fast rutine, at det var muligt.

Nu har jeg bestilt skærmen hos godpris.dk til 10.800 inkl. levering og det er også en aut. pana forhandler, som indtil videre har udvist klasse service.

Til top
Annika Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Januar-2008
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 12:03
On topic kan jeg så oplyse at px80 ikke kører ægte 24p. Jeg har lige set de interne papirer fra Panasonic og der er stadig tale om et 2:3 pulldown.
En ægte 24p model fra panasonic ser vi først til sommer og det bliver en full HD version i et helt andet prisleje.
Beklager.

Edit: Den kommer til at hedde Cinema efter modelbetegnelsen.


Redigeret af Annika - 27-Februar-2008 kl. 12:03
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 20>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu