|
Q Acoustics Q7000 5.1 surround højttalere |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
hummelmose
Administrator Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3977 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 20-August-2012 kl. 10:43 |
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
||
kena
Super bruger Oprettet: 03-Maj-2006 Sted: Amager Status: Offline Point: 416 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for en interessant test. Focal Sib har tidligere været testet her på recordere.dk. Kan du sige noget om hvordan de 2 sæt lyder i forhold til hinanden?
|
||
hummelmose
Administrator Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3977 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det var ikke mig, der testede Focal'erne. Men jeg kan sige at Q7000 spiller meget godt op imod f.eks. M1 sættet fra B&W, hvor jeg dog vil sige at B&W'erne performer lidt bedre på 2.1 delen. På 5.1 er det dødt løb. |
||
|
||
Christian H
Guld medlem Oprettet: 04-Juni-2006 Sted: Sydjylland Status: Offline Point: 693 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har du nogen ide om hvordan de klarer sig op mod KEF T205?
|
||
hummelmose
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har selv haft KEF Q series. De var dobbelt så store, og lød også godt, men jeg har ikke prøvet KEF T205.
|
||
|
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Jens.
Fin anmeldese. Men jeg hæfter mig lidt ved, at der står dette under subwooferen: Ekstra udstyr: vægbeslag Det er forhåbentlig til satelitterne? .-)
|
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Når sub'en er så flad, kan det da sagtens tænkes at den kan hænge på væggen. Og satellitterne har jo indbygget vægophæng i foden.
|
||
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvorfor bliver B&W sættet ringere når der spilles musik? Jeg kan altså ikke med min bedste vilje forstå, at hvis højttaler X er bedre end Y til at gengive musik, så skulle den ikke også være det hvis der spilles film. Hvad så hvis der spilles musik i filmen?
|
||
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Subwooferen en lidt speciel konstruktion der kaldes en infinite baffle (Det kalder de den selv, men jeg er ikke helt sikker på at det holder teknisk set. I hvertfald ser såkaldte IB subwoofere normalt ret meget ander ledes ud og er MEGET større. - Ofte bruges et tilstødende rum eller en kælder som "kabinet", så subwooferen skal måske nærmere opfattes som en art hybrid mellem en IB sub og en lukket sub). Den har ikke noget frontstof i almindelig forstand. I stedet er der en plade man skruer på og der spilles så gennem en "slids" i bunden. Jeg formoder at der hører fødder med der hæver subwooferen ved brug på gulvet og at man kan fjerne fødderne ved at hænge den på væggen. MVH Redigeret af tvkartoffel - 20-August-2012 kl. 15:44 |
||
hummelmose
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej. Der findes faktisk et vægbeslag til subwooferen.
|
||
|
||
hummelmose
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du læser ikke hvad jeg skriver. B&W performer bedre på 2.1, mens det er dødt løb på 5.1. Du kan få god 5.1 lyd ud af mange højttalere men knap så god 2.1 ud af samme. Det er klart den oplevelse jeg har på de fleste satellit systemer jeg har haft og testet.
|
||
|
||
hummelmose
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja. Der er faktisk en ring rundt om hele pladen, så lyden kan slippe ud både fra bund og side. Se på billedet. Hele dem "rem" der er omkring, er lavet af syntetisk stof ala det man bruger på frontgitre på mange højttalere. Derfor kan der slippe lyd ud i 180 grader.
|
||
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |