|
|
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | ||
Dammark ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 179 |
![]() |
|
Her kommer noget lidt i samme boldgade. Kan man lave et cronjob på sin QNAP der uploader til en FTP i et bestemt interval ? |
||
// Sebastian Dammark
www.dammark.net |
||
![]() |
||
Bhund ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 329 |
![]() |
|
Ok, så ved at skrive en tilsvarende linie (med undtagelse af dato)efterfølgende, så annullerer man den foregående på de angivne dage/datoer? Redigeret af Bhund - 18-Juni-2009 kl. 11:01 |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
|
nej, alle linier startes... du skal slette linier hvis du ikke vil bruge dem.
|
||
![]() |
||
Bhund ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 329 |
![]() |
|
Ok, så løsningen er at tilføje en fandens masse linier og så undlade et par linier de datoer, hvor den ikke skal lukke ned hver måned.
|
||
![]() |
||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
|
tror jeg misforstod dig. du kan gøre sådan her. 40 0 1,3,5,7,9,11,15,21,23,30 * * /sbin/halt eller 40 0 1-28 * * /sbin/halt (kører alle dage 1 - 28) |
||
![]() |
||
![]() |
|
ok tak skal du have. Lidt lettere end 30 linier
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
samme boldgade, men desværre kan jeg ikke spille bolden :-) kun videre... at sætte det script op tager lige lidt tid og forståelse for shell scripting.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Nå render bare ind i nye problemer nu. 1. som du skrev pendec, efter restart er den linie jeg selv satte ind væk igen. 2. aktivering af "Auto power on when power resumes after power loss" virker åbenbart kun, hvis strømmen er forsvundet "pludselig". Altså ikke ved at jeg lukker rigtig ned, slukker for strømmen og så senere tænder igen. Konklusionen må næsten være, at det bare ikke kan lade sig gøre a få lidt automatik på den front med en Qnap ts-209 pro II |
||
![]() |
||
deepmagic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 483 |
![]() |
|
Det kan sagtens lade sig gøre på en ts-209 prøv denne guide First, mount the partition, cd into the config directory and edit or create the autorun.sh file: mount /dev/mtdblock5 /tmp/config Then, enter the following: #!/bin/sh The above script will dump the standard crontab to a temporary file, append your entry and then replace the crontab with the edited version. Naturally you substitute whatever you want done for some-command and set the time rules appropriately. Finally, you must make autorun.sh executable by root and unmount the partition: chmod u+x autorun.sh This has been tested on a QNAP 109 but probably works on other models as well. |
||
Samsung LE40M86BD
Samsung SMT-H3106 Pioneer VSX-LX51 Pioneer S-V50 7.1 Højttalersystem PS3 40gb Qnap TS-209 Pro II (2x 750GB) Logitech Harmony 895 |
||
![]() |
||
![]() |
|
ok, det må jeg forsøge mig frem med så.
Bruger jeg bare samme program? Hvordan med automatisk opstart, er det muligt? |
||
![]() |
||
![]() |
|
det fungerer desværre som en bil, hvis BIOS ikke har support for det. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Virker bare mærkeligt at den kan starte automatisk, hvis strømmen går ved en fejl, men ikke hvis man lukker maskinen rigtig ned. Eller hvad?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |