recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - R.I.P Paul Walker.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

R.I.P Paul Walker.

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 22:04
@Mads

problemet er jo ikke det materiale de er lavet af, men at de kører vanvittigt hurtigt. Der er ingen bil der kan holde til at flyve sidelæns ind i et træ med 200 (eller 100). I motorsportsverdenen så vi jo i det seneste Le Mans at en dansk kører mistede livet fordi barrieren ikke var god nok netop der hvor han chrashede.
Du har muligvis ret i at bilerne ikke er helt bilerne ikke er helt så sikre, men det er næsten altid reglen når man læser om highend biler og kendte i tragiske bilulykker, at udfaldet af ulykken skyldes alt for høj fart.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
MadsChristensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-September-2008
Sted: Denmark
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MadsChristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 22:57
Nej er godt klar over at hastigheden dræber. Gir dig ret i at High end biler og fart er noget man læser tit. De heldigvis få gange hvor jeg har set en Ferrari 360 blive smadret var på Padborg park. Og der var det ikke farten der gjorde udfaldet. Den havde ikke konstruktionen til at aftage noget af trykket, hverken side eller bag. Den var helt færdig.
konstruktionen beskytter bedst muligt på de områder der bliver udviklet til. Superbiler bliver ikke crash testet igen og igen. Bare for at finde den mest sikre konstruktion. Det gør de alm bil og bliver løbende opdateret.
Hvis man går ind på Europæiske Ncap side finder du ikke ret mange test af "superbiler offentlig gjort" De rige købe jo heller ikke en pagani zonda r for sikkerhedens skyld

Men er sikker på at holder vi os på de normale hastigheder, er de bedste ncap alm biler mere sikre.
Jeg siger ikke at materialet er hoved problemet. Men nogle problemer ligger også i at f.eks. at benzin tank bruges tit som en del af brænd væg i mmellem motor og kabine. Det gør den faktisk i porsche carrera gt, og det er ikke rart at tænke på at man sidder 20-30cm foran "50ltr" benzin. Så kan man diskutere om det er klogt hvis der skulle ske side collision eller påkørsel bagfra. Motor og tank sidder tæt sammen, føren har ikke mange sek til at komme ud i tilfælde af brænd.
I motorsport er det mere sikkert, men ja folk dør desværre også der pga. hovedlæsioner, der er det tit nakken der brækker. Hjelmens vægt og g påvirkningen på nakken er kolossal.
Pioneer krp500a
Pioneer sc-lx90 susano
Pioneer lx-bdp91
B&W 802D
B&W 802N

Til top
Kennethxyz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kennethxyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 08:24
Oprindeligt skrevet af MadsChristensen MadsChristensen skrev:

Men er sikker på at holder vi os på de normale hastigheder, er de bedste ncap alm biler mere sikre.
Jeg siger ikke at materialet er hoved problemet. 

Problemet med NCAP testen er at de uddeles pr. klasse, så de er ikke repræsentative for bilens sikkerhed generelt. Ellers kunne de små lortespande (Citroen C1 osv) der kører så mange af på de danske veje ikke få så mange stjerner.

Jeg ved i hvert fald godt hvor jeg helst ville sidde hvis jeg kører galt med en af dem og det er i min Audi.
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 09:09
Nå.. Men det bliver sgu spændende at se hvordan de får ham afrundet FF7!
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 09:50
prøv at forestille dig at sætte på bagsædet i en VW up. og så efterfølgende at blive påkørt bagfra. Så hellere tog surfing
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Ja, det er lidt underligt, at han lige dør i en bilulykke, når man tænker på de film, han har været med i.

Hmm, har du set outtakes fra filmene Flemming? Bilerne bevæger sig ikke når de "kører" Big smile

Men for pokker et tab. Jeg håber virkeligt at det er grundet fejl i bilen, punktering eller andet uden for hans kontrol. Ellers er han bare en idiot. Kommer til at savne ham i FF. Han passede perfekt i rollen. Og fuldstændig korrekt; der falder sqi for mange fra for tidligt af de gode. Hedge Ledger's tidlige bortgang var også et kæmpe tab.
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 16:13
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 16:16
Bemærk lige, at han var passager i øvrigt: Link
Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juli-2009
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gonardo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af MadsChristensen MadsChristensen skrev:

Nej er godt klar over at hastigheden dræber. Gir dig ret i at High end biler og fart er noget man læser tit. De heldigvis få gange hvor jeg har set en Ferrari 360 blive smadret var på Padborg park. Og der var det ikke farten der gjorde udfaldet. Den havde ikke konstruktionen til at aftage noget af trykket, hverken side eller bag. Den var helt færdig.
konstruktionen beskytter bedst muligt på de områder der bliver udviklet til. Superbiler bliver ikke crash testet igen og igen. Bare for at finde den mest sikre konstruktion. Det gør de alm bil og bliver løbende opdateret.
Hvis man går ind på Europæiske Ncap side finder du ikke ret mange test af "superbiler offentlig gjort" De rige købe jo heller ikke en pagani zonda r for sikkerhedens skyld

Jeg siger ikke at materialet er hoved problemet. Men nogle problemer ligger også i at f.eks. at benzin tank bruges tit som en del af brænd væg i mmellem motor og kabine. Det gør den faktisk i porsche carrera gt, og det er ikke rart at tænke på at man sidder 20-30cm foran "50ltr" benzin. Så kan man diskutere om det er klogt hvis der skulle ske side collision eller påkørsel bagfra. Motor og tank sidder tæt sammen, føren har ikke mange sek til at komme ud i tilfælde af brænd.
I motorsport er det mere sikkert, men ja folk dør desværre også der pga. hovedlæsioner, der er det tit nakken der brækker. Hjelmens vægt og g påvirkningen på nakken er kolossal.

Enig Smile Havde måske overlevet hvis de kørte i en bil med motor ude foran og benzintank i den anden ende...f.eks Mitsubishi EVO eller en Skyline.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Ja, det er lidt underligt, at han lige dør i en bilulykke, når man tænker på de film, han har været med i.

Hmm, har du set outtakes fra filmene Flemming? Bilerne bevæger sig ikke når de "kører" Big smile

Ja, jeg ved det godt. Men alligevel. Han er mest kendt fra film, hvor der køres stærkt, og sker mange uheld.Wink
Mvh
Flemming Larsen
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 16:44

Ja, jeg ved det godt. Men alligevel. Han er mest kendt fra film, hvor der køres stærkt, og sker mange uheld.Wink

Hæ hæ, ja. Men som det ser ud, var det hans ven som førte bilen. Han er ikke omtalt som værende medskuespiller i filmeneLOL Det må ha været noget wannabe FF han har været ude i.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 17:12

Hæ hæ, ja. Men som det ser ud, var det hans ven som førte bilen. Han er ikke omtalt som værende medskuespiller i filmeneLOL Det må ha været noget wannabe FF han har været ude i.
Ja, det er en ven, som endda, er tidligere professionel kører. 
Mvh
Flemming Larsen
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu