recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Raspberry Pi erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Raspberry Pi erfaringer

 Besvar Besvar Side  <12345 20>
Forfatter
Besked
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 22:40
Kan du hurtigt lige skrive hvordan du gør :-)?
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 22:43
lige en lille tekst taget fra raspbmc forside, så kom ikke og sig at i ikke er advaret hvis uheldet er ude

Raspbmc Release Candidate 5 is almost ready, however there appears to be an issue, potentially with the Raspberry Pi firmware, that causes SD card corruption on Turbo Modes. For this reason it has been decided to postpone the release until a resolution is sought.
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Badsted Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 22:56
Det er rigtig, hvad Hackerjac skriver, at der er issues, men det er jo beta software Wink

Du skal allerførst hente nightly build af Raspbmc. Dernæst kommer der nogle nye indstillinger inde i Raspbmc programmet i XBMC menu-linien.

Det er faktisk rasende enkelt :-)

Hvis den ikke vil starte og viser regnbueskærm, så har jeg taget kortet over i min Windows kværn og ændret på config.txt, der ligger i roden af den partition, der er læsbar fra Windows. Man må dog ikke editere i filen med alm. notepad, men skal bruge f.eks. Notepad++ eller lignende.

Mvh
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 23:07
Dumt spørgsmål. Hvad betyder nightly build ?
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Badsted Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 23:10
Det er det seneste 'bleeding-edge' build af Raspbmc, med andre ord, så bliver det ikke mere beta og test agtigt Tongue

Det er noget man kun skal bruge, hvis man ikke regner med at det virker ordentligt. Hvis det er stabilitet man går efter, så skal man tage de almindelige releases.

Hvis du går ind i programs menu punktet i Raspbmc, så giver det sig selv....

Mvh
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 23:12
Så på et tidspunkt bliver den her "nightly build" officiel, når de får det til at køre ordentligt ?
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Badsted Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 23:37
Yep, det er sikkert den, der ender med at blive RC5, som de skriver om....
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 06:57
Så venter jeg til den kommer :-)
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
frosty Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frosty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 10:13
Købt Raspberry Pi hos Farnell  http://downloads.element14.com/raspberryPi1.html
Jeg har ikke modtaget den endnu(går måske 2 uger), men jeg skal ikke bruge den alligevel.

Hvis der er nogen der er interesseret i en Raspberry Pi uåbnet til 300 kr. (ca. 324 kr. ny pris)
så må I gerne sende mig en PM, så giver jeg besked når jeg har modtaget den, det ville nok være bedst hvis det er en fra Aalborg området, men ellers så regner jeg med delt porto?
HTPC setup

Sony 50w656a, Samsung UE46F5005
Sony STR-DH800, 1x Dali blue C1000, 4x Apart mask6, Apart SUBA165
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 20:46
Nogen der har en idé til hvorfor den skal loade konstant når man ser dr podcast? Sidder på en 30 Mbit linie, så det burde være rigeligt.
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2012 kl. 10:05
Fik leget lidt mere med den. Jeg fik afspillet en 7GB film fra NAS uden problemer - MIB3 blu-ray som var rippet og havde været igennem HandBrake.

En ting som irriterede mig var at jeg via min remote til TV'et ikke kunne få vist context menuen, og af en eller anden grund var RaspBMX interfacet altid i dansk selvom jeg skiftede over til Engelsk. Pi'en understøtter jo CEC protokollen (styring via HDMI kablet) som er implementeret via Pulse-eight's libCEC.
Jeg fandt ud af at det er nogle ting man kan konfigurere (under System->Settings->System->Input Devices->Peripherals + tryk ENTER).
Her står bla. at sprog skal den tage fra TV'ets sprog, og der står også hvordan boksen skal opfører sig når TV'et tændes og slukkes.
Men hvis man ønsker at mappe nogle funktioner fra XBMC til knapper på ens remote kan man gøre det ved at lave en fil der hedder remote.xml og placere den under /home/pi/.xbmc/userdata/keymaps/
Min remote.xml ser sådan ud :
<!-- Create the file using cyberduck (View -> Show Hidden files)
<!-- /home/pi/.xbmc/userdata/keymaps/remote.xml -->
<!-- Configuration file for driving CEClib remote -->

<keymap>
  <global>
    <remote>
      <green>Info</green>
      <yellow>ContextMenu</yellow>
      <blue>XBMC.ActivateWindow(Favourites)</blue>
    </remote>
  </global>
  <FullscreenVideo>
    <remote>
      <select>OSD</select>
      <green>Info</green>
      <yellow>CodecInfo</yellow>
      <blue>NextSubtitle</blue>
    </remote>
  </FullscreenVideo>
</keymap>

Så nu kan jeg få vist context menu'en ved at trykke på den gule knap på remoten, og info ved at trykke på den gule.



Redigeret af kim.t - 28-September-2012 kl. 10:15
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2012 kl. 09:23
Skal man gøre noget for at få lyden til at virke fra mini jack udgangen ? Kan ikke få lyd ud ?
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 20>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu