|
Råd for tilslutning af aktive højttaler. |
Besvar ![]() |
Side <1 5051525354 62> |
Forfatter | |
Gunraf ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-September-2012 Sted: København Status: Offline Point: 327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Super, tak for svar til Jer begge.
Der er ikke andet for end at komme ud og lytte, og finde ud af hvad der skal ske. Savner allerede surround (solgt mit ikke-B&O), men det er jo en dyr fornøjelse, at opgradere til B&O
![]() |
|
![]() |
|
BeoBrian ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 305 |
Det er et super setup med BL8000 foran, 7-1 som center, BL11 sub og BL12-2 som baghøjttalere, sidstnævnte er utrolig fleksibel da den kan monteres på hovedet på væggen, hvis lyttepositionen mest er siddende, så i denne position kan linserne sidde i ørehøjde.
BL3 er også en mulighed, men er også en kraftigere højttaler hvor jeg så ville vælge dem som front og BL8000 som baghøjttalere eksempelvis på vægbeslag. |
|
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
|
|
![]() |
|
Peter Pan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
Hej Gunraf
Dit fremgangsmåde og kabel valg for BeoLab 7-1 er ok. Som baghøjttaler er jeg mere til BeoLab 3, men du må ud i en B&O butik og lytte selv. . Opdateret med billede af Gunraf 's setup.
![]() Redigeret af Peter Pan - 22-April-2020 kl. 07:58 |
|
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
|
![]() |
|
Gunraf ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-September-2012 Sted: København Status: Offline Point: 327 |
Tilslutning af Beolab 7-1.
Som jeg kan forstå, er denne ikke en regulær centerhøjtaler men i stereo, og derfor dette kabel (se link) jeg skal have fat i? http://av-connection.dk/?PGr=1760&ML=328 og som så bliver samlet i en Y-splitter til centerindgangen på receiveren. Er der desuden nogle der har hørt Beolab 12-2 spille? Påtænker disse som bagkanaler i mit setup, der indtil videre består af to x Beolab 8000 samt en Beolab 11 (og snarest muligt, også en Beolab 7-1)
|
|
![]() |
|
Peter Pan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
Råd for tilslutning af aktive BeoLab højttaler til non B&O.
Tilslutning af BeoLab højttaler via LINE IN.
![]() De fleste aktive BeoLab højttaler har udover PowerLink tilslutning også en LINE IN Phono/ RCA
bøsning. Benyttes denne indgang, slipper man for at tænke på trigger signal. Ved LINE IN med Phono til Phono/ Phono-DIN kabel tilslutning styres BeoLab højttalernes relæer
af den tilførte lyd volumen. Det kan ske at højttalerens forstærker slukker ved kortvarige lave lyd signaler, når så lydsignalet stiger i volume tænder forstærkeren igen. Det afhænger lidt af hvordan det enkelte højttaler on/off relæ er fabriks justeret. Oplever du at et af relæerne står og klikker, kan en B&O teknikker justere relæet til f.eks først at slukke 1 min. efter signalet er ophørt. Til BeoLab 3/8002/6002 LINE IN benyttes denne adapter da der ikke findes Phono/RCA bøsning. .
![]() DIY LINE tilslutning - RCA TIL DIN adapter, fx til BeoLab 3 / 8002. / 6002.
__________________________________________________________________ Redigeret af Peter Pan - 24-Juli-2019 kl. 14:20 |
|
|
|
![]() |
|
Ok, tak for svar. Så kan jeg godt se, hvad du mener med, at de 'koster' med pre-out. Har dog fundet en Marantz SR5007 til 5995,- Men det kræver selvfølgelig også, at man ville finde 6000 eller 6002 velspillende som fronter i et surround. Må ud og lytte, for elsker simpelthen det design. Også hvordan de spiller sammen med Beolab 11 ![]() Ved ihvertfald fra mine forældre, at blot en Beolab 11, har givet godt til lyden til deres Beovision 10, fordi det i sig selv var lidt tamt.
|
|
![]() |
|
Den går desværre ikke Gunraf.
|
|
|
|
![]() |
|
Hej alle.
I så fald at man havde et bar Beolab 6000 eller 6002, samt en Beolab 11. Ville dette kunne tilsluttes en receiver som Pioneer VSX-921? http://www.pioneer.eu/dk/products/42/98/405/VSX-921/page.html Der kan ses bagsiden for tilslutninger. Den har kun pre-out for sub, men tænkte så om man kunne tilslutte sub til receiver med et af de dersens specielle kabler til den slags, og samtidig laver et lille triggerrelæ, til at klare denne spænding. Højtalere tilsluttes så med powerlink til sub. Ved så ikke, om der er andre udgange der ville kunne bruges. Bagkanaler samt center ville være non-b&o og derfor stadigvæk køre i de normale højtalerudgange.
|
|
![]() |
|
akawa ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2006 Status: Offline Point: 96 |
Super tak for det.
Har fundet det her i 0,5m til 10m. http://dk.bosscom.com/product.asp?id=1212&m1=&m2=&m3=&m4= Men hvad er prisen mon?
|
|
![]() |
|
Mr. Myx
Skulle højttaler relæerne slukke for tidligt med LINE IN tilslutning, kan de justeres til at slukke senere. Redigeret af Peter Pan - 01-November-2012 kl. 22:04 |
|
|
|
![]() |
|
Mr. Myx ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-Oktober-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 25 |
Har også haft mine Beolab 9 tilsluttet en B&O Playmaker via RJ45 Din kabler, heller ikke her havde jeg problemer med at de ikke ville starte eller at de slukkede. De blev testet, både med Apple AirPlay samt lyd fra TV/Dac til Playmaker
Redigeret af Mr. Myx - 01-November-2012 kl. 19:49 |
|
![]() |
|
Mr. Myx ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-Oktober-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 25 |
Jeg har i de sidste mange år haft B&O højtaler, de sidste 2 år har jeg ikke haft B&O anlæg. Min3 Beolab 3 er tilsluttet en Beolab 11, som er tilsluttet en Sonos Z90 med et phone til Din kabel. Mine Beolab 9 er tilsluttet en Cambridge Audio DacMagic med XLR til Din kabler via en TC Levelpilot. Min Samsung og sonos er tilsluttet min Dac. På min PC har jeg tilsluttet et par Beolab 4.
Jeg har aldrig forstået det med trigger strøm, og har aldrig oplevet at mine højtaler ikke ville starte når de får signal, og har heller aldrig oplevet at de slukker. Mine Beolab 9 er tilsluttet mit TV via Dac og jeg har heller ikke her oplevet at de slukker når jeg ser TV eller film, hvor lyden bliver lav ??? De første kabler jeg brugte var med phone/din. De var ikke loddet ordenlig og der ville min højtaler ikke slukke. Når jeg trykker pause på min Zonos/Ipad controllor går der 1½ før mine Beolab3/Beolab 11 slukker. Der går omkring 3 minutter før mine Beolab 9 slukker
Redigeret af Mr. Myx - 01-November-2012 kl. 23:39 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 5051525354 62> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |