|
Råd vedr. effektforstærker |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | ||
Wish ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Juni-2010 Status: Offline Point: 202 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg bruger Audyssey og har prøvet både med 8 og 3 positioner.
Jeg har desværre ikke et stativ til mikrofonen. Der er ca. 40cm mellem måle-positionerne, måske lidt mere. Det virker til at der er noget galt med subwoofer-delen, min dB-måler-app viser væsentligt lavere niveau end Audyssey viser på skærmen, så den har jeg justeret en del op efter kalibrering. Det er begrænset hvor meget jeg ka gøre mht akustikken, men det kan være jeg skal læse lidt mere op på det. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Hvor rigtigt måler din dB måler app?
Klaus |
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3802 |
|
+ ![]() |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
|
Fair nok, det er jo ikke en rigtig dB-måler, men den skulle efter sigende være nogenlunde brugbar.
Det er "Decibel Ultra" for de interesserede. Da jeg indstillede min subwoofer så Audyssey viste 75db, viste app'en 62db... Hvor meget betyder brug af stativ og antal måle-positioner? Jeg har jo som tidligere nævnt et ret lille rum og kun omkring tre reelle siddepladser. |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Siger hvem?
|
||
![]() |
||
|
Jeg har bare søgt på nettet og fundet den app som skulle være bedst til formålet. Jeg er klar over at det aldrig bliver så nøjagtigt som en reel dB-måler, men jeg tænkte at det kunne bruges til de lidt "grovere" ting. Efter første kalibrering følte jeg at bassen var nærmest fraværende og da denne app viste mig et andet dB-tal lignede det et svar på den manglende bas. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Det helt og aldeles springende punkt er jo, hvad frekvenskarakteristikken er på mikrofonen på din telefon. Kan dB måleren kompensere for for det? Typisk kan den mikroskopiske mikrofon i en telefon ikke "måle bas". Klaus |
||
![]() |
||
|
Pyha, det her er godt nok blevet lidt mere teknisk end jeg havde regnet med!
![]() Min telefon er en iPhone 4S, men jeg aner ikke hvad frekvenskarakteristikken er på sådan en bandit. Er der nogen der kan anbefale en god, budget-venlig dB-måler hvis man skulle kaste sig ud i den slags? Dejligt at der er så mange der gider hjælpe en rookie! ![]() |
||
![]() |
||
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
|
Nu vi inden på DB måler/microfon osv...
Ville jeg kunne bruge den microfon fra min B&W DB1 på min Integra DTR-80.3 |
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
Bruger du forstærkerens testtone ? Hvis ja, kunne det være årsagen. Da den bypasser EQ delen.......altså uden audessey med intern testtone . Hvilket gør dine målinger total ubrugelige
|
||
![]() |
||
|
Jeg målte på den tone Audyssey bruger mens man bliver bedt om at stille subwooferens niveau til 75db, altså første trin i selve kalibreringen.
Tror det kan være et problem med implementeringen af XT32 i Onkyo 818'eren, der er i hvert fald andre på nettet der beskriver det samme. Har også kigget lidt på Room EQ Wizard, men det kræver også noget udstyr. |
||
![]() |
||
|
http://blog.faberacoustical.com/2010/ios/iphone/iphone-4-audio-and-frequency-response-limitations/ Se nederste billede. Ved 45 Hz måler en 4 (ikke 4S) -50 dB ...... ![]() Klaus Redigeret af KlausDM - 23-Maj-2014 kl. 08:21 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |