|
Receiver eq og ekstern sub eq |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Juli-2016 kl. 14:02 |
|
Jeg har købt en Nad t777 som er i besiddelse af multeq xt, som jeg kan forstå også har noget sub eq.
Tidligere brugte jeg en dspeaker Antimode til min subwoofer (Svs sb2000), som flot integrerede med øvrige højtalere på min forhenværende t757, som ingen eq har. Jeg syntes dog bare at med multeq og dspeaker sat til, at min sub er dårligere integreret i systemet. Jeg tænkte jeg bare ville skippe multeq, men t777 lyder temmelig flad uden og til film kan jeg godt lide det den gør.. Hvad bør man gøre her? Skippe dspeaker? Min fremgangsmåde har været ens på begge setup. Først kørt en kalibrering ned Antimode og derefter receiverens kalibrering Redigeret af Bromberg5 - 11-Juli-2016 kl. 14:06 |
||
![]() |
||
SosFarum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 1022 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ville købe Minidsp. Der er mange modeller, ville nok selv vælge en med Dirac
|
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
Ville også vælge noget ekstern EQ som eks MiniDSP. Så slipper man også fremadrettet , at skulle forholde sig til de indbyggede EQ i receiveren.
|
||
![]() |
||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
|
Njae det gider jeg ikke:). Har den Antimode allerede i mit setup og været aldeles tilfreds med den.. Tror måske bare ikke det eq er noget for mig alligevel.
Skal dog have det kalibreret igen, da min sub er sat for højt fra start kan jeg se. |
||
![]() |
||
|
Med sådan en sub eq, er det så meget almindeligt når man kører receiverens eq, at den skriver check phase ved subwoofer?
Jeg har aldrig kunne køre en receiver eq efter sub eq uden den beder mig tjekke subwooferens phase |
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
|
Antimode er en EQ. Så hvis du kan lide Antimode, kan du også lide resultatet EQ giver. Tror mest af alt det handler om, at du ikke kan lide dét Audyssey gør. Rådet med MiniDSP er bestemt et godt råd - så kan du smide Antimode på porten, styre alt via MiniDSP og fremover kan du vælge receiver uden at tage højde for, hvilken korrektion den har indbygget.
|
||
![]() |
||
Flash! ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
|
Du kunne prøve at slukke subben når du kører multeq setup, så laver audyssey ikke korrektion på subkanalen. Bagefter kan du køre antimode setup. På den måde får du ikke dobbelt eq.
Det samme kan man gøre med minidsp, men med mere kontrol over resultatet. Redigeret af Flash! - 13-Juli-2016 kl. 14:47 |
||
![]() |
||
|
Ja sub eq´en kan jeg godt lide:). Jeg er bare ikke sikker på jeg bryder mig om multeq XT. Jeg skal have lavet en ny kalibrering
|
||
![]() |
||
karula ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 849 |
|
Audassey laver ikke korrektion på Sub. Med hensyn til dspantimode, så skal man først køre
kailbr. på sub og der næst den fulde audassey kalibr. på receiver, efter hvad jeg har læst mig til. Har i øvrigt købt en dsp 8033, men endnu ikke fået den tilsluttet. Men efter at have læst tråden her, har jeg sat fasen til 180, fordi der var et eller andet jeg var utilfreds med hensyn til lyden, og det gav godtnok en positiv overraskelse med hensyn til fylde i bassen, jeg må på et eller andet tidspunkt fået vendt fasen ved en fejl (tænker at det kan man godt)
|
||
Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1 |
||
![]() |
||
|
Efter at have sat fase til 180, melder den ingen fase failures. Interessant:).
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
|
Det kan desværre ikke lade sig gøre.. Audyssey deaktiveres hvis du tilføjer eller fjerner højttalere eller subwoofer efter kalibrering.. Redigeret af strecker - 13-Juli-2016 kl. 18:39 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
|
Ikke korrekt. Helt tilbage til Audyssey Mulit EQ har der være subwoofer kalibrering indbygget. At det så ikke er så effektivt i de ældre udgaver er så en anden sag. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |