|
Receiver eq og ekstern sub eq |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
karula ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 849 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
det er svært at høre om fasen skal stå på 0 eller 180, jeg opdagede det ved at, jeg stod foroverbøjet
over sub, og skiftede mellem 0 og 180, og der var tydelig mest bas på 180, blot et hint om at prøve.
|
||
Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1 |
||
![]() |
||
Flash! ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
|
Ok, så er det låst mere ned end jeg kunne huske.
|
||
![]() |
||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3794 |
|
Nå så fik jeg målt de 8 gange. Testet lidt film og musik.
Fase issued er væk, men jeg kan sgu ikke lide multEQ XT eller Dynamic eq. Det giver da en langt fyldigere lyd, men jeg syntes subwooferen stikker af. Den er bedre integreret med manuel spl måling og ingen EQ anden end in Antimode naturligvis. Dernæst syntes jeg centeren med Multieq bliver boxy på en eller anden måde. Jeg medgiver, at det giver et volumiøst løft, jeg egentlig godt kan lide, men ulempen er større end gevinsten syntes jeg. Det skal siges jeg sider tæt på mine højtalere. Længste afstand er 2.7 meter. Hvad er det reelt Audyssey tilføjer? Når den har kalibreret færdig og alt eq er off, så når jeg måler en testtone er subwooferen flere dB under de øvrige kanaler. Hvilket naturligvis var derfor jeg før syntes lyden var tam uden eq. Så jeg målte manuelt niveau med spl meter på alle kanaler. når så jeg slog multEQ til og Dynamic Eq, skal jeg lige love for subwooferen kom på arbejde. Det var ikke flot, men den lave markant mere. Når audyssey kalibrere med mikrofonen er det så i en formodning om at multieq og Dynamic er on? (i første omgang tænker jeg jo at det selvfølgelig er således, når nu det er det der er humlen i EQ målingen). Men jeg havde nok bare en ide om at målingen gav ens spl på alle kanaler og at der så var fiflet lidt med lydniveauer. Men som sagt er subben langt under niveau NÅR multeq er off. Nå, men er der andre der foretrækker lyden "ubehandlet"? |
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4475 |
|
Jeg har det på samme måde. Jeg har heller aldrig været fan af Audyssey. Der blev engang lavet en blindtest af diverse rumkorrektioner, og der foretrak flertallet også 'no eq' fremfor Audyssey.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
|
Multi EQ er navnet på kalibrering, slår du den fra fjernes de 8 målinger du netop har lavet.
Audyssey Multi EQ udjævner ( efter bedste evne ) peaks og dips i højttalernes frekvenskurve, sørger for højttalerne+sub spiller i fase, indstiller crossover, delay og SPL på de forskellige kanaler. Den udgave af Audyssey du bruger er af ældre dato og ikke særlig intelligent, så det er meget muligt den gør mere skidt end godt. Jeg vil mene man skal op i noget Audyssey Pro før det bliver spændende, og alligevel skal der noget manuel justering til. dynamic EQ booster bassen, så det er nok grunden til at du oplever subwooferen vågner op. |
||
![]() |
||
karula ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 849 |
|
dyn.eq. bruger jeg kun ved meget lav vol. men det kan bruges hvis du kan skrue ned for det dynamiske
input, det kan jeg på min Marantz. Til musik er dyn.eq. no go efter min mening. Dyn Vol. har jeg som regel slået til, for at undgå lydspring i f. eks. reklamer. I øvrigt har jeg skruet ned for det digitale input med -10 db, ved musik for at undgå bulder. Skal du indstillle vol. på sub, skal det forgå i receiverens menu. Håber ikke der er for mange selvfølgeligheder med.
|
||
Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1 |
||
![]() |
||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3794 |
|
Det er perfekt:). Det giver fin mening. Dog har jeg nok dummet mig ved at skru lidt op bagpå, da min receiver skulle på +8 før den spillede samme niveau som øvrige højtalere.
Smadrer man så Antimode's kalibrering mon? Kunne godt forestille mig dynamic eq kunne bruges om aftenen til film. Ja til musik er det direkte lo... |
||
![]() |
||
|
dyn.eq. er heller ikke beregnet til musik men til late night listning.
i øvrigt har du sat dine højtalere til small, hvis ikke, så se og få det gjort.
|
||
Med venlig hilsen
||
![]() |
||
|
-at sige at Audassey ikke dur, det synes jeg godt nok er forkert, det tilføjer mange gode beregninger. -det er sikker fordi man ikke sætter sig ind i det, og prøver lidt forskellige indstillinger, og bruger sine ører godt
![]() |
||
Med venlig hilsen
||
![]() |
||
|
De er på small.. Jeg er absolut på plain listening;).
|
||
![]() |
||
|
til musik kører jeg altid stereo, det vil sige front + sub, kender ikke din Nad, men den indstilling
kan du sikkert køre.
|
||
Med venlig hilsen
||
![]() |
||
|
Det kan den fint ja, men jeg er mærkeligt nok glad for deres Ears håndtering af stereo musik. Syntes det lyder dejligt fyldigt, men end stereo faktisk.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |