|
Reciever-kraft el. noget :) = meget brug for hjælp |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det afhænger af rækkefølgen. Jeg h a v d e en kraftfuld forstærker da jeg fik tilbudt DM7, og blev overbevist om deres fortræffeligheder.
OP har gjort det omvendte og må indse der skal en voksen forstærker til hans ønskehøjttalere. For der er vel en grund til han har valgt lige de højttalere. |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3802 |
Hvis det er ønskehøjttaleren, så må man også købe motoren der passer til. Hvorfor bruge 7000 kr nu, når man om kort tid opdager, at receiveren skal opgraderes igen.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
David O Jensen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2012 Sted: Haderslev Status: Offline Point: 73 |
Så det jeg hører jer sige er, at jeg reelt fra starten af har været bagud på point i forhold til forstærker kraft på min nuværende denon 2807??
Som sagt så værdsætter jeg al vejledning og tillader mig hermed at sige. Hvis jeg forstår korrekt og jeg hele tiden har haft en forstærker der er for "svag" er det jo ikke noget jeg har lagt mærke til. Kom helt til at tænke på, at jeg i mit nuværende setup benytter mig af "brokobling" idet jeg benytter både A og B forstærker til at trække fronterne. Ved ikke om dette har nogen reel indflydelse andet end jeg har ladet mig fortælle, at det giver mere kraft til mine fronter. |
|
![]() |
|
David O Jensen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2012 Sted: Haderslev Status: Offline Point: 73 |
Skal lige sige, at jeg valgte højtalerne ud fra synes jeg dens all-round kvalitet i forhold til et mix af musik og film. Jeg har ofte overvejet af skifte ud til mindre højtalere i form af de små satelit-højtalere fra B&W. Når jeg så har undersøgt, hvad jeg reelt kan tillade mig at kræve for mine højtalere i salgsværdi har jeg desværre draget konklusionen, at jeg slet ikke får det for dem, hvad jeg ønsker.
Jeg er stadig vild med højtalerne og synes de er fantastiske - hvorfor jeg ikke ønsker at skifte dem ud. Jeg kan blot som tråden lægger op til - søge råd og vejledning ift. den bedst mulige reciever hertil. Arff det er sgu svært at bestemme sig for, hvad man skal vælge |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Det du gør er ikke brokobling, men derimod bi-wiring, og intet andet! At du benytter både A- og B-udgangene giver dig ikke så meget som én milliwatt mere, da begge udgange trækker på den samme strømforsyning. A + B udgangene er inde i forstærkeren samlet, på den anden side af et relæ. M.h.t. effekt, så er det som med hestekræfter i biler - man kan ikke få for mange kræfter! Jo flere watt du har at give af, desto mere frit og lækkert, vil dine højttalere spille/yde. Så som flere foreslår, køb en receiver, som featuremæssigt opfylder dine ønsker, og køb så en separat effektforstærker til fronterne. Spar evt. sammen til en ordentlig effektforstærker, og tilføj den senere. M.v.h. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
I øvrigt ville jeg af de receivere du har nævnt, tage Yamaha RX-A820!
Hvorfor? Tjoh, den er ganske neutralt spillende, har fede features, de rette tilslutninger - inkl. 7.2 linieudgange! Sidst men ikke mindst, så er Yamaha's fejlrate tæt på markedets bedste (læs: laveste!). De fejler ALDRIG noget. Kunderne køber dem, tager dem med hjem, og så ser man dem først igen, når de mener at der er kommet så meget nyt, at nu skal apparatet skiftes. ![]() M.v.h. |
|
![]() |
|
HAHA Ja Henrik, mente nu Bi-wiring.... Tankefejl fra min side... Det er rart at man lige lærer de korrekte termer.
Ok, mht. bi-wiring, at dette ikke giver mere. Da jeg snakkede med en sælger fra AV-connection sagde han at dette bestemt havde en stor indflydelse og man klart ville få mere "luft" ved at gøre dette på denne måde. At det så nu reelt som du siger ikke er den store mærkbare effekt, tager jeg til efterretning. Er blot trist over, at en sælger fyrer ovenstående af, og hvad han så siger ikke er gangbart. Men ja han skal jo sælge hans varer. Nu skriver størstedelen af jer så effektforstærker, hvilket jeg ikke har nogen erfaring med overhovedet. Hvilken "størrelse" vil være godkendt for at opfylde højtalernes behov. Hvis man nu snakker procent satser, hvor mange procent vil jeg ca. kunne udnytte mine højtalere ved at vælge Yamaha RX-A820 ( for ligesom at stille det op på denne måde). Kan jo næsten høre på jer at kraften i de "valgte" recievere på ingen måde er nok for at udnytte mine højtalere til fulde. For som jeg næsten tror jeg har forstået det betyder det jo at lyden bliver bedre eller tydeligere ved jo mere kraft man har i sin reciever - medmindre jeg tolker det forkert - har ikke helt forstået, hvad konsekvensen er ved at erhverve en svag reciever ift det højtaler setup man har. Til jer der ryster på hovedet og tænker NOOB/ uvidende amatør, og et eller andet sted føler i bliver ved med at svare på det samme, kan jeg kun sige, at jeg værdsætter alle inputs og tager alt til efterretning og gør mig en masse positive erfaringer :) Tag det endeligt ikke negativt op, hvad jeg lige skrev - jeg er bare lidt tungnem og prøver at lære efter bedste evne. David Ove |
|
![]() |
|
Mr. Laursen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 458 |
Jeg havde samme reciever som dig. Jeg har faktisk næsten det samme setup som dig i højttalere blot med 7.1 med to b&w dipolære sidehøjttalere. Jeg skiftede til NAD t777 efter at have lyttet til både den og denon'en. Jeg synes simpelthen at den giver højttalerne den effekt de fortjener og skal have og har absolut ikke fortrudt. Men da den ikke har AirPlay måtte der en Apple tv til som jeg så også bruger til netflix. Det hele er samlet i min nye hjemmebio og jeg har absolutt ikke fortrudt. Fordelen ved NAD'en er at jeg kan sætte mig i bio'en, skrue godt op og nyde glimrende stereo.
Bare min erfaring. Mvh Mark |
|
Mvh. Mark
Bio: NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX AppleTv Stue: Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608 |
|
![]() |
|
Mr. Anderson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Esbjerg,Denmark Status: Offline Point: 772 |
Du kan sammenligne dit setup med mit på den møde at jeg bruger en god reciever til baghøjttaler og center samt en kraftig effekt til min fronter som bare har brug for strøm.
Jeg får feature via recieveren og effekt fra et andet sted som altid kan udskiftet ellers sælgers hvis jeg ville ned i mindre højttaler. Det giver en kæmpe forskel med B&W højttaler, den Denon AVR3313 som jeg har er forgænger til X4000 og den har slet ikke krafter nok til dine eller mine B&W'er men det har min NAD C275 2 kanals effekt forstærker selvom den "kun" har 25 watt mere pr kanal. Den har til gængæld 100 gange mere strømstyrke i wattene ;)
|
|
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
|
|
![]() |
|
Mr. Laursen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 458 |
Iøvrigt var mit loft også 7000 - 10.000 indtil jeg hørte hvad der kunne komme ud af mine b&w'er med den rette strømstyrke....
|
|
Mvh. Mark
Bio: NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX AppleTv Stue: Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608 |
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2046 |
Også den vej jeg valgte.
Min Marantz kan sagtens få mine Quad 22L2 til at spille men med min mm7025 effekt er der meget mere styr over dem og jeg får features fra min sr7007,det er en løsning som virker
![]() |
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
Eftersom jeg har været på mine tryglende knæ og har indgået en pagt med "djævlen" (læs kone), har jeg nu fået lov at strække budgettet lidt til jeg MÅSKE kan købe en Yamaha RX-A2030. Dette fordi jeg kan forstå at jeg skal strække mit budget for højtalernes skyld. Tillige satser jeg på, at jeg fra gemmeren kan hive yderligere finanser frem og investere i en effekt-forstærker, hvis såfremt det bliver nødvendigt??
Grunden til jeg vælger at køre Yamaha og give det en chance er at der er flere på tråden der har anbefalet yamaha. Godt nok ikke 2030 - men det kan jo aldrig skade at gå en model el. 2 op når man nu endelig har fået godkendt købet. Jeg venter i spændning jeres dom :
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |