|
Reciever-kraft el. noget :) = meget brug for hjælp |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2046 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Meget fin reciever og til de 8700 som mutanten vil ha er det et godt køb men husk at watt ikke opgives rigtigt af ret mange mærker,denne har et mærkeligt drop i ydelse ved 5 kanaler drevet på en gang sparker den 69w i 8 ohm ud selvom den markedføres 220w pr kanal så er det altså ved 1 kanal drevet i 8 ohm og 140 w ved 2
![]() |
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Yamaha RX-A2030 er absolut anbefalelsesværdig!! Den er i en helt anden liga, end RX-A730/RX-A830/RX-A1030.
RX-A2030 har alle de fede ting, som RX-A3030 har, men har blot en smule mindre power. Så den er rigtig fed! Og hvis du senere vælger at tilføje en effektforstærker på fronterne, så er du suverænt kørende de næste mange år. ![]() M.v.h. |
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Måske vi lige skulle falde til jorden alle sammen. Manden har været tilfreds med den effekt en middelmådig denon kunne leverer, hvis han ender med en Yamaha 1030/2030 eller tilsvarende i andre modeller, så vil jeg æde min hat på han aldrig behøver nærme sig en effekt! De har rigelig til at sætte de b&w i sving...
Jeg har selv en onkyo 3010 og den kan dæleme banke fint igennem... Hvis du kan finde en 2030 til ca 8 k er det bare med at slå til, god pris, god forstærker med god indmad... Den bliver du rigtig glad for! |
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
|
bbond ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 410 |
7 effekt-trin (med tryk på effekt;), en for-forstærker, en processor, div. digitale features, en tuner, printplader & komponenter i top kvalitet, kraftig forarbejdet chassis med tyk alu-front... måske en strømforsyning..? "trækker" samtlig højttalere på markedet og lyden er 100% neutral.... målt og vejet i ægte Watt af HiFi-Klubben...
Alt dette for kun 7.000,- Danske kroner..... Hvad tror du selv ![]() Altså: hver kanal koster 1.000,- hårdt beskattede kroner... momsen, alene, tager 200,- hertil kommer div. afgifter på elektronik - avance til den butik du køber varen i... mellem 10 & 25%, hertil fragt og andre håndteringsafgifter... avance til producenten, import afgifter, avance til importør og evt. andre mellemled... Og vi er, endnu, ikke kommet til det det drejer sig om... Receiveren, elektronikken, lyden... måske og hvis solen skinner... er der for 250,- kr. reelt pr. kanal ?.... tror sgu at en smartphone levere mere strøm (og ægte watt) via. jack-stikket ![]() Bond
![]() |
|
![]() |
|
ridderdk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
Spørgsmål fra en nysgerrig:
Kan nogen forklare mig hvorfor mange mener de nævnte højttalere skal have en kraftigere forstærker? Jeg troede en høj sensitivitet(90dB 1m)var ensbetydende med at højttalerne var letdrevne, så hvad er det der gør at disse højttalere kræver mere power, hvis man altså ikke har behov for at simulere koncert? Redigeret af ridderdk - 06-Februar-2014 kl. 19:07 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
B&W højttalere er notorisk svære at drive. Skiftende impedanser op gennem frekvensområdet og fasedrej der er tunge at håndtere for forstærkere.
Eksempelvis DM603 her: http://www.stereophile.com/images/archivesart/DM603FIG1.jpg http://www.stereophile.com/content/bw-dm603-s3-loudspeaker-measurements Klaus |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 17 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-September-2013 Status: Offline Point: 302 |
Værst af alle højttalere er B&W N801
Over 60 gr fasedrej ved ca 3 ohm Det er en direkte forstærkerdræber ![]() ![]() |
|
![]() |
|
ridderdk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
Tak, der er mere mellem himmel og jord
![]() |
|
![]() |
|
David O Jensen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2012 Sted: Haderslev Status: Offline Point: 73 |
Update. Så er forstærkeren- Yamaha rx-a2030 bestilt og jeg venter i spænding. Dog et lille spørgsmål - den automatiske audio setup der medfølger - er den noget værd ?? Eller skal man overveje og hyre og prof. Til at kalibrere recieveren ? Således at det er 100 % korrekt indstillet.
Kan desuden oplyse at der inden længe kommer en fremvisning af mit ydmyge setup under rette forum ( min hjemmebio) inden længe.. Håber der at modtage en del konstruktiv kritik og eventuelle forslag. Mvh. |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
En professionel vil jo helt sikkert kunne klare det bedre end den automatiske. Men synes nu Yamahas fungerer upåklageligt. Men uanset løsning, så er de begge to vejledninger. Når den er blevet indstillet, enten af en professionel eller den automatiske, så skal du selv gå ind og ændre de sidste detaljer, så de passer efter dine ører. Hverken den ene eller den anden, kan vide hvad du bedst kan lide.
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Jeg har gravet lidt i disse "mærkelige" målinger, og spurgt nogle af de anmeldere der har lavet dem. En af de ting jeg finder mest interessant, er at nogle forstærkere måler fint i 5 kanaler, men meget lavt i 7 kanaler - dvs. den totale effekt er lavere i 7 kanaler end i 5, hvilket ikke umiddelbart giver mening. Forklaringen er at mange moderne receivere har nogle ret avancerede sikrings-kredsløb, og ofte vil forstærkeren lukke meget tidligt ned, hvis man forsøger at afspille fuldt frekvensområde ved fuld udstyring i alle kanaler samtidig - hvilket præcist er dét man gør når man laver sådan en måling. Med andre ord, hvis du i en anmeldelse bare ser et tal og ikke en komplet kurve, så du kan se om værdien opstår fordi forstærkeren klipper eller om sikringskredsløbet lukker ned, så er værdien utroværdig. Du ved ikke om det er et tegn på hvor kraftig receiveren reelt er i et real-world scenarie hvor du har højttalere tilsluttet og spiller normalt materiale, eller om det bare er et sikringskredsløb der slår til når receiveren møder en unaturlig belastning. Det er med andre ord ikke nødvendigvis negativt at receiveren lukker tidligt ned når man forsøger at lave denne test - det kan jo i Yamaha's tilfælde hænge fint sammen med den meget lave fejlrate. Det har ikke nødvendigvis nogen betydning når du sætter højttalere til. Når det er sagt, så er der ingen tvivl om at Yamaha er nogle slyngler hvad "reklame-watt" angår, dog fremgår der som regel mere seriøse opgivelser af manualen, som jeg har indtryk af er fint retvisende. Så det tal der står øverst i markedsføringen, det er absolut hvad man kan kalde "optimistisk". Ovenstående demonstrerer blot endnu engang at det i højere grad handler om sund fornuft og at afprøve før man køber, end om at gennemskue watt-opgivelser.
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Lige en uddybning: Det er ikke nødvendigvis mere effekt, men mere strømstyrke der er brug for. De to hænger ofte sammen, men ikke altid.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |