recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Recordere fremstår utroværdigt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRecordere fremstår utroværdigt

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9375
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 08:44

Det kunne være interssant hvis recorder kunne udvide sine sponsore så producenterne også indgik i dette forum.

Tænk alle de spændene arrangementer der kunne være med demo aften hos JVC, Philips osv.

Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 09:09

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Jeg har sagt det før, dette forum fremstår utroværdigt når sponsorer blander sig i brugerforum.

Recordere fremstår utroværdigt når disse "fælleskøb" med sponsorer tillades, hver gang Tape Connection starter et nyt "fælleskøb" hyler den samme håndfyld med i kor som om de er betalt for det, den ene måned er det et Philips TV der er det bedste, næste måned et Pioneer TV der er det bedste, næste et Samsung. Det er jeg ikke den eneste der har bemærket.

Det har vist sig at fælleskøb nogen gange er dyrere end andre steder. Når brugere gør opmærksom på at det samme TV i fælleskøbet kan købes til samme pris med strakslevering et andet sted, bliver dette indlæg slettet ( 42PV60 ). Det grænser jo til bondefangeri.

Man har sågar lavet "fælleskøb" på et TV Tape Connection ikke selv har set.

Jeg finder det meget mistænkligt og utroværdigt når den samme håndfuld brugere anvender hele dagen hver dag på at anbefale Tape Connection til nye brugere på forummet.

Recordere. dk må se at få styr på sin sponsorpolitik !

Så må vi se om dette bliver slettet af recordere.dk.

Hej.  

Jeg kan altså ikke rigtig følge dig i din kritik.

Det er da klart, at dem som arrangerer og køber i fælleskøbet, er glade og gerne anbefaler til andre, det modsatte ville sg'u da være underligt.
At det så som regel ender med at blive meget fanatisk og nørdet, omkring hvert enkelt produkt, det er jo ikke "Recordere's" skyld, men derimod medlemmernes.

Og, at en "fælleskøbs-pris" nogen gange ender på ca. samme pris. som du kan finde den til på nettet, undrer du dig også over... Hmmm, du (og forresten også mange andre) læser eller forstår åbenbart ikke, hvad der svares på dette.

For gang på gang svares der, at mange af disse netbutikker, ofte bare sælger et "Parallel"- importeret produkt" som ofte er hentet i Tyskland, af et enkeltmands-firma, som er uden et egentligt personale... Det er altså dermed også bare et firma som er uden en egentlig kontakt til de danske importører, og derfor er service m.m. ofte foringet, hvis apparatet går i stykker. Ofte har et sådant firma ikke andet end et lagerlokale f.eks. en stor kælder el. garage, hvor de så ellers leverer masser af "papkassevarer" fra.

Jeg har ikke selv handlet hos TC endnu, men jeg kan da forstå, at selvom de også ofte benytter sig af "Parallel-import" for at kunne opnå deres lave priser, så er det et yderst seriøst firma, der yder en rigtig FLOT og helt OKAY service over for sine kunder... Ofte er TC jo i hvertfald med hensyn til garanti, næsten bedre end det købeloven kræver.
Og så er der vel ikke noget galt i, at et sådant firma anbefales... ???

Jeg forstår egentlig også udmærket, at et indslag og en anbefaling af en anden og evt. billigere butik, STRAKS SLETTES, når det dukker op i et "Fælleskøbs-emne"... For det hører jo seriøst ikke inde der.

Og så endelig, deltagelse i "Fælleskøbene" er jo helt frivilligt, så kan du ikke godkende og lide måden de foregår på, kan du jo bare lade være at deltage.
Men èt tror jeg er sikkert... Eksisterede disse "Fælleskøb" og sidens "Sponsorer" ikke, så er jeg heller ikke sikker på at "Recordere.dk." fandtes... Eller ihvertfald fandtes som et GRATIS forum.

Så for mig at se, må det først og fremmest være sidens faste sponsorer der skal bakkes op, og først når de ikke længere, prismæssigt og servicemæssigt kan matche "fremmede butikker" kan disse komme på tale.
Dermed dog ikke sagt, at andre butikker ikke må debateres... Det må de gerne, det bør bare ikke ske i et kørende "Fælleskøbs-arrangement".

Og at disse sponsorer, også deltager i bebatterne, synes jeg altså kun er OK, det viser lissom at der også er en vis int. fra deres side af.

Nå men, det var så bare min mening.

Redigeret af Pokerface - 16-November-2006 kl. 09:16
Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 09:31

Otto skrev:

"Politikken fra Recordere's side har været at diskussioner om hvorvidt prisen på et fælleskøb er i orden, ikke skulle være i selve fælleskøbs-tråden...Det har naturligvis givet nogle diskussioner hos folk der mener prisen bør gå frem for alt.

Recordere.dk er et privatejet forum. Ejeren sætter reglerne. Kan man ikke lide dem, så er der ingen der tvinger én til at deltage."

Det er da morsomt, at det nu er dig der udlægger reglerne for sitet her. Men jeg har nu aldrig påstået eller ment, at prisen skulle gå frem for alt. Jeg kan forstå, at prisdiskussioner nu bliver ført i andre tråde end fælleskøbstrådene og det er da fint med mig. Så blev det opklaret. Jeg spurgte kun, fordi jeg ville finde det overordentlig betænkeligt, hvis varemærket "Fælleskøb" satte sig for at beskytte de forhandlere, der "vandt" udbuddene, mod indlæg, der kan have al mulig relevans i dette forum. Det er i mine øjne ikke Fælleskøbs opgave at optimere salg - kun at formidle gode tilbud.

Din slutbemærkning kan du selv ligge at rode med - jeg synes efterhånden jeg genkender dialekten.

Mvh. 

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8580
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Jeg har sagt det før, dette forum fremstår
utroværdigt når sponsorer blander sig i brugerforum.

Rettelse af stavefejl:

dette forum fremstår uretfærdigt når folk, der ved hvad de taler om, blander
sig i mine hjemmelavede konklusioner og påstande.
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 10:05

Oprindeligt skrevet af Andersen Andersen skrev:

men når det er en sponsorer der skal forsvare Recordere.dk så virker det utroværdigt

Jeg skal ikke forsvare andre end mig selv, Recordere.dk kan forsvare sig selv. Jeg siger bare min mening. Eftersom de interesser der ligger mellem Recordere.dk og deres sponsorer ligger fuldstændigt åbent, så kan jeg ikke se hvor det utroværdige ligger. Recordere.dk har aldrig lagt skjul på at fælleskøbene drejer sig om et godt samarbejde mellem kunder, Recordere.dk og leverandører (ikke nødvendigvis sponsorer). Så jeg mangler altså at se hvor den skjulte agenda ligger henne, alt er jo helt åbent.

Og mht. vores sponsor-status: Vi er ikke sponsorer fordi det giver os en fordel i forbindelse med fælleskøbene. Vi er sponsorer fordi vi køber noget bannerplads som er meget effektiv reklame for os, fordi dét antal hits denne side generer er meget RELEVANTE hits for os. Derfor får vi meget for pengene når vi køber et banner på Recordere.dk, og vi har haft banner hér siden længe før fælleskøbene gik i gang.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Branche Medlem
Branche Medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Det kunne være interssant hvis recorder kunne udvide sine sponsore så producenterne også indgik i dette forum.

Tænk alle de spændene arrangementer der kunne være med demo aften hos JVC, Philips osv.

Hvis jeg ellers kan blande mig igen, uden at blive beskyldt for at tale på Recordere.dk's vegne: Jeg er MEGET sikker på at Recordere.dk gerne vil have så mange sponsorer ind som muligt - det står da i hvert fald jævnligt på de bannere der sælges til sponsorerne. Men det lader til at producenterne ikke rigtigt ønsker at bakke op om dette forum - og jeg har et bud på hvorfor: Recordere.dk har haft MEGET stor indflydelse på priskonkurrencen på det danske marked, og det betyder at producenterne og deres forhandlere taber penge på Recordere.dk's virke.

Det _værste_ der overordnet set kan ske for producenter og forhandlernet, er at kunderne begynder at snakke sammen! Derfor bryder de fleste producenter og forhandlere sig ikke ret meget om internet-fora - med visse undtagelser. Ikke for at fremhæve mig selv, men eksempelvis Pioneer deltager ofte i den offentlige diskussion. At de har boykottet Recordere.dk efter fælleskøbet på parallel-importerede Pioneer tv, er vel ikke så mærkeligt.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Oprindeligt skrevet af Andersen Andersen skrev:

men når det er en sponsorer der skal forsvare Recordere.dk så virker det utroværdigt

Jeg skal ikke forsvare andre end mig selv, Recordere.dk kan forsvare sig selv. Jeg siger bare min mening. Eftersom de interesser der ligger mellem Recordere.dk og deres sponsorer ligger fuldstændigt åbent, så kan jeg ikke se hvor det utroværdige ligger. Recordere.dk har aldrig lagt skjul på at fælleskøbene drejer sig om et godt samarbejde mellem kunder, Recordere.dk og leverandører (ikke nødvendigvis sponsorer). Så jeg mangler altså at se hvor den skjulte agenda ligger henne, alt er jo helt åbent.

Og mht. vores sponsor-status: Vi er ikke sponsorer fordi det giver os en fordel i forbindelse med fælleskøbene. Vi er sponsorer fordi vi køber noget bannerplads som er meget effektiv reklame for os, fordi dét antal hits denne side generer er meget RELEVANTE hits for os. Derfor får vi meget for pengene når vi køber et banner på Recordere.dk, og vi har haft banner hér siden længe før fælleskøbene gik i gang.

Du glemmer lige at recordere får procenter af alle TV solgt i "fælleskøb".

Du glemmer lige at recordere sletter indlæg med bedre priser,  når et fælleskøb" er igang med Tapeconnection og recordere i fællesskab.

Og så er det tankevækkende at det er Tapeconnection der forsvarer recordere i et indlæg om sponsorpolitik.

Redigeret af nextgeneration - 16-November-2006 kl. 10:15
Til top
Branche Medlem
Branche Medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

Men èt tror jeg er sikkert... Eksisterede disse "Fælleskøb" og sidens "Sponsorer" ikke, så er jeg heller ikke sikker på at "Recordere.dk." fandtes... Eller ihvertfald fandtes som et GRATIS forum.

Det er jeg nu ikke enig i. Forummet ville næppe eksistere i sin nuværende størrelse uden sponsorerne, men fælleskøbene er ikke nødvendige for driften af forummet. Dét lille aministrationsgebyr Recordere.dk forlanger fra forhandleren, dækker udelukkende dét (meget store) ekstra stykke arbejde der ligger i at arrangere fælleskøbene, og den store ekstra trafik det skaber på siden. Forummet ville formentligt ikke være så _stort_ uden fælleskøbene, men det var i fin fremdrift i tiden op til fælleskøbenes start.

Og for dem der mener JEG deltager af hensyn til fælleskøbene, så deltog jeg også længe før fælleskøbene, og ville stadig deltage selv om fælleskøbene ikke var der, eller vi ikke var leverandører til dem. Lige så vel som at jeg deltager på f.eks. hifi4all, uden at have nogen umiddelbar økonomisk interesse i dét.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Branche Medlem
Branche Medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af enand enand skrev:

Otto skrev:

"Politikken fra Recordere's side har været at diskussioner om hvorvidt prisen på et fælleskøb er i orden, ikke skulle være i selve fælleskøbs-tråden...Det har naturligvis givet nogle diskussioner hos folk der mener prisen bør gå frem for alt.

Recordere.dk er et privatejet forum. Ejeren sætter reglerne. Kan man ikke lide dem, så er der ingen der tvinger én til at deltage."

Det er da morsomt, at det nu er dig der udlægger reglerne for sitet her.

Det gør jeg da heller ikke? Jeg siger jo _netop_ at det er Recordere.dk og ikke mig eller dig der sætter reglerne. Jeg blander mig i diskussionen om hvordan Recordere.dk sætter reglerne, fordi det er MIG der bliver omtalt som en del af "problemet". Skulle jeg lade dét gå upåtalt hen?

Jeg har også fået slettet indlæg, fordi Recordere.dk ikke var enige med mig i hvad jeg kan skrive og ikke skrive. Det accepterer jeg da fuldt ud, så må jeg jo indordne mig under de regler de sætter.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 10:49

Okay, okay, kan gerne være du skal ha' den (selv om jeg sagde udlægger og ikke sætter). Jeg synes nu ikke det var den interessanteste problemstilling i det stykke... det var faktisk slet ikke noget, jeg havde ventet svar fra dig på.

Mvh.

Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

Det er jeg nu ikke enig i. Forummet ville næppe eksistere i sin nuværende størrelse uden sponsorerne, men fælleskøbene er ikke nødvendige for driften af forummet. Dét lille aministrationsgebyr Recordere.dk forlanger fra forhandleren, dækker udelukkende dét (meget store) ekstra stykke arbejde der ligger i at arrangere fælleskøbene, og den store ekstra trafik det skaber på siden. Forummet ville formentligt ikke være så _stort_ uden fælleskøbene, men det var i fin fremdrift i tiden op til fælleskøbenes start.

Og for dem der mener JEG deltager af hensyn til fælleskøbene, så deltog jeg også længe før fælleskøbene, og ville stadig deltage selv om fælleskøbene ikke var der, eller vi ikke var leverandører til dem. Lige så vel som at jeg deltager på f.eks. hifi4all, uden at have nogen umiddelbar økonomisk interesse i dét.

Hej otto.

Nå ja okay, mit svar nu nok heller ikke baseret så meget på Fælles-købene. Jeg har ingen anelse om hvad fælleskøbene giver "Forummet" af indtægter.
Det skulle mere forstås på den måde, at kunne Recordere ikke finde sponsorer, der så en vis. int. i at siden består... Ja, så tvivlede jeg på, at der ville være et GRATIS-forum ved navn "Recordere.dk".

Og her er det så, at jeg synes det er i orden at Sponsorerne blander sig i debatten, især hvis nogle af alle medlemmernes oplysninger, tanker og ideer, dels om de produkter sponsoren sælger, men også om den pågældende forretning selv, evt. fører til fejlinformation.

Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8580
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 11:02