|
Redde bærbar HD til ekstern - muligvis virus :( |
Besvar | Side <1 891011> |
Forfatter | |||||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6668 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Det må I selv finde ud af Jeg er som sagt gået over til Mac. |
|||||
Venlig hilsen
KB |
|||||
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
De går ikke glip af indtjeningen ved at man skriver fyord - de går glip af indtjening, hvis flere og flere installerer de der blokeringsprogrammer, så der ikke er mulighed for at klikke på bannerne, fordi disse jo så ikke kan ses.
|
|||||
Brixen
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Hvis du downloader fra cnet.com, kan du risikere adware i programmet. CNET er berygtet for at ændre programmerne og tilføje adware. Men de synes sikkert selv at det er legitimt at gøre det. Recordere synes også at det er legitimt at censurere indlæg med visse ord. Nogle malware scannere er så ikke enige med CNET i hvad der er malware, derfor bliver der fundet meget af de programmer. Jeg kunne godt tænke mig at se hvilke ord Recordere.dk censurerer væk. Redigeret af Brixen - 11-April-2014 kl. 23:39 |
|||||
Venlig hilsen
KB |
|||||
JLee
Bruger Oprettet: 17-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Ahhhhh! Så forstår jeg! Tak for at opklare endnu en ting for mig :) |
|||||
Samsung UE40ES7005XXE
Panasonic DMR-BCT820 DIGA Panasonic DMR-EH770 DIGA Panasonic DMR-EH63 Samsung SMT-H3126 |
|||||
JLee
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Been there, done that - never going back! Men de og softonic er jo altid på listen, når man googler "[et program] download", så man skal lige bruge lidt tid på at sortere i og evt. google de enkelte sites oveni den software, man leder efter. Men hvad får de ud af at gøre det? Folk holder vel bare op med at bruge deres site? |
|||||
Samsung UE40ES7005XXE
Panasonic DMR-BCT820 DIGA Panasonic DMR-EH770 DIGA Panasonic DMR-EH63 Samsung SMT-H3126 |
|||||
Brixen
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Hvis bare én ud af tusind køber noget, så tjener de penge. Derfor bliver de ved. Nå, men slut for i aften. Den står på Netflix de næste timer |
|||||
Venlig hilsen
KB |
|||||
JLee
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Enjoy! Og endnu engang tak for alle dine svar |
|||||
Samsung UE40ES7005XXE
|||||
db89
Guld medlem Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Der findes til både chrome og Firefox som også advarer mod usikre sider. Kan selvfølgeligt her på mobilen ikke huske hvad den jeg plejer at bruge hedder.
Lyder dog utroligt at du får så meget skidt ind på computeren, hvis ikke du roder rundt på de skumle dele af internettet. Jeg har vist kun én eller to gange fået skidt på computeren og det er flere år siden. Har i nok 6-7år brugt den gratis version af avast samt af og til scannet med superantispyware og det eneste der kommer på computeren er de sædvanlige tracking cookies som stort set uskadelige. Det værste jeg har oplevet har været på andres computere hvor de ikke rigtigt har villet indrømme hvad de har været inde på af skumle sider, der har det været så slemt at det har taget en halv dag at rense computeren, og i et tilfælde var en total formatering nødvendig. |
|||||
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|||||
JLee
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Jeg lover, at jeg ikke surfer på skumle sider! Men jeg bruger som sagt en del freeware, og det er åbenbart ofte bundled med malware - selvom jeg bruger en del energi på at finde producentens eget site. Som sagt downloadede jeg et antivirusprogram, der viste sig at indeholde en trojan downloader - googlede ellers producenten og det virkede legitimt nok. Da jeg så googlede den trussel, som Avira advarede imod, fandt jeg en forumtråd, der nævnte, at omtalte AV program altså installerer en masse snavs. Det var helt klart der, de nye trusler kom fra, for jeg holdt øje med Avira, og da den var i gang med at scanne det andet programs filer, da der poppede en masse op :( |
|||||
Samsung UE40ES7005XXE
|||||
JLee
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Jeg bliver bare nødt til at få en ting mere skåret ud i pap:
Hvis jeg har et program, jeg er glad for, men installationsfilen indeholdt en option på at installere en toolbar, der viste sig at være en browser hijacker (snapdo), er det så sikkert nok at installere det ønskede program på den nye laptop, sålænge jeg fjerner flueben for installation af snapdo? Fordelen skulle være, at jeg ikke behøver at downloade påny og dermed "tage kontakt til" de usikre downloadsites. Det var flere freeware programmer, der havde optionen, og i første omgang kom jeg til at installere det. Efterfølgende fik jeg fjernet det med et program, som i øvrigt skulle kunne fjerne alle programmets (tilbageværende/usynlige) komponenter efter almindelig afinstallation og endvidere blokere programmet fra "nogensinde at blive geninstalleret". Jeg har ikke haft problemer med snapdo siden, selvom det har været bundled med andre programmer, bla. en billed editor af hvad jeg lige kan huske. Tror, det andet program hedder Geek, altså det jeg brugte til at fjerne snapdo. |
|||||
Samsung UE40ES7005XXE
|||||
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Når du fjerner fluebenet ud for det skrammelware, du ikke ønsker skal installeres, så burde der ikke være nogen risiko for at det kommer med.
Dog, har jeg et par gange, jeg har hentet opdatering til Java, fjernet flueben ud for et eller andet, der fulgte med - det blev ikke installeret. Men en virusscanner - vist nok Mcafee kunne jeg IKKE fravælge - Den måtte jeg til at afinstallere bagefter... Tak for kaff'!!
Redigeret af turbo2 - 12-April-2014 kl. 07:52 |
|||||
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Generelt er det efterhånden et absolut NO GO at lave en "standardinstall" af shareware/freeware/trialware og som sådan også kommercielle softwareløsninger. Firmaerne lever af at folk bare klikker OK,OK,OK og done. - Wupti kom der lige en lille bitte 3.parts applikation/browserextension eller andet med som giver ekstra kroner i producentens kasse. Og vi sidder som regel med skægget i postkassen.
Hvad angår Java, så har de den udgave på "forsiden" af java.com og så har de en regulær Offline installer. når man klikker på "andre udgaver" - OFFLINE udgaven har IKKE Ask.com udvidelsen med sig. Så igen lever oracle af at folk lader sig snyde og bare tager den første og bedste løsning man kan finde. (og lad være med at gemme dem her, altid gå på java.com for at hente den nyeste når man kører på en ny install af en maskine.) Sourceforge er også begyndt at deres brugere kan lave en "opt-in" i deres adware program, så den installer der kommer fra sourceforge vil indholde muligheden for at installere en 3.parts applikation. Her kommer dog modsat CNET en menu frem hvor man aktivt skal vælge/fravælge 3.parts install selvom man bare klikker ok! Husk at gå ind i browsernes indstillinger for "helper extensions" og slå dem fra inden man forsøger at slette dem, ellers stopper de ikke tjenesten og den får ikke lov at slette alt lortet. |
|||||
Besvar | Side <1 891011> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |