|
Redde bærbar HD til ekstern - muligvis virus :( |
Besvar ![]() |
Side <12345 11> |
Forfatter | ||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Fjern dog Avast, da det ser ud til, at AVG stadig er aktiv! Ikke kun deaktivere, men FJERN!
|
||
![]() |
||
JLee ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
|
Dette er på ingen måde for at være flabet - som nævnt har jeg ingen forstand på det her område... ![]() MEN! Som jeg læser din kommentar, betyder det, at jeg skulle kassere min PC, så snart der kom en advarsel fra antivirusprogrammet - det giver overhovedet ingen mening for mig. Jeg afinstallerer jo de programmer, der udløser advarslerne - bruger et program, der skulle fjerne alle spor. Det er altid downloadede programmer, der giver advarslerne, så derfor var jeg af den overbevisning, at truslen var fjernet, og at det er de downloadede filer, der indeholder en ny udgave af den mistænkte virus. Jeg kører jævnligt scans med AVG, Avast, Spyhunter og Spybot. Specielt lige efter, jeg har fået en advarsel. AVG og Avast finder intet, mens spyhunter og spybot nogle gange finder tracking cookies af lav risiko, eller hvad de nu kalder kategorien. |
||
Samsung UE40ES7005XXE
Panasonic DMR-BCT820 DIGA Panasonic DMR-EH770 DIGA Panasonic DMR-EH63 Samsung SMT-H3126 |
||
![]() |
||
JLee ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
|
Jeg forstod det godt, første gang, du skrev det ![]() Men, som nævnt flere gange, er min HD ved at afgå ved døden, og jeg er udelukkende interesseret i at redde mine filer og overføre de vigtigste til min nye laptop, hvor billeder og andet "gemmemateriale" hurtigst mulig vil blive brændt og gemt permanent på cd/dvd. Det eneste, jeg gerne vil vide er, om jeg kan overføre mine filer fra den gamle HD til en ekstern og derfra til den nye laptop uden risiko for at inficere den nye maskine. Jeg har selvfølgelig afinstalleret inficerede programmer løbende, men har stadig nogle downloadede programmer liggende, som jeg ikke har nået at teste, og derfor ved jeg ikke, om de indeholder potentielle vira eller anden malware. Når jeg har multiple antivirus/antimalware programmer installeret, skyldes det, at diverse online fora gennem tiden har anbefalet forskellige programmer til at slippe af med den infektion, jeg aktuelt har stået med. Ved fulde scans af computeren finder nogle noget, mens andre finder noget andet. Hvis et enkelt program identificerede "alt", ville jeg selvfølgelig nøjes med det, men det har altså ikke været tilfældet. Som total ukyndig er der jo ikke andet at gøre end at følge de råd, man får, og de fleste fora anbefaler altså mere end et AV og mere end et AMW program installeret samtidig. Avast er skam også aktivt, det synes bare ikke, at de samme filer er mistænkelige, som AVG gør. Det er jo derfor, jeg har beholdt dem begge, så de kan supplere hinanden. Det er måske en forkert måde at gøre tingene på, men igen - jeg har bare gjort, som jeg er blevet rådet til... |
||
Samsung UE40ES7005XXE
Panasonic DMR-BCT820 DIGA Panasonic DMR-EH770 DIGA Panasonic DMR-EH63 Samsung SMT-H3126 |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6673 |
|
JLee - jeg mener ikke pc'en skal kasseres, men at virus skal fjernes helt. Jeg forstår ikke hvorfor der bliver ved med at blive fundet virus.
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
|
Nej, det tænkte jeg heller ikke, men hvordan skal jeg ellers fjerne virus helt end at afinstallere med det program, jeg ikke kan huske, hvad hedder, og så gennemføre en full scan? Når disse scans så kommer op clean, tror jeg jo, at alt er godt. Hvordan fjerner du en virus fra din PC? Jeg ved virkelig ikke andet, end hvad jeg har spurgt mig frem til, læst mig til eller bliver guidet til af de forskellige programmer... Som sagt er det nye filer hver gang, men altid noget, der er downloadet. Zipfiler, der ikke udløser advarsler, før jeg udpakker dem og kører et scan af den mappe, de genererer. Som oftest finder hverken AVG eller Avast noget i første omgang, men når jeg så forsøger at åbne programmet, reagerer AVG. Jeg kan ikke huske navnet, men det starter som regel med win32/Dll.... eller noget i den stil. Havde en, der endte på FALVUS4 elller FLAVUS4 eller deromkring og så nu er det en anden endelse men samme start. Men da AVG ikke har nærmere oplysninger i deres database tænker jeg bare, om det kan være en falsk positiv detektion? HVis jeg kun havde haft Avast installeret, ville jeg jo bare have kørt videre med programmet, så det er der sikkert masser af andre brugere rundt om, der gør? |
||
Samsung UE40ES7005XXE
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6673 |
|
Det vigtigste lige nu er vel at få data ud af den gamle harddisk.
Når det er gjort, kan du scanne den eksterne disk fra din Mac. Installér programmet ClamX AV på Mac, opdater virusdefinitioner og scan. ClamX AV finder både Windows og Mac virus, og er donationware. Det kan hentes fra App store eller fra udvikleren. Der er ikke noget fra Windows, der kan inficere Mac'en. Jeg bruger kun Mac nu, og har ikke fulgt med i Antivirus til pc. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
|
Så altså: Jeg vælger løsningen med at overføre via ekstern HD. Når alt forhåbentlig er overført, scanner jeg via Mac og ClamX AV med nyeste definitioner. Hvis intet kommer op, overfører jeg til ny Laptop. Så vidt, så godt. Men hvis jeg oplever samme problem igen, er min nye laptop så inficeret, eller er den truende infektion afværget, når den mistænkelige fil er sat i karantæne? Det er der, jeg er forvirret, for jeg troede jo, at jeg havde "fjernet virus helt" ved at fjerne programmet fra maskinen, som vi snakkede om ![]() |
||
Samsung UE40ES7005XXE
||
![]() |
||
|
Du skal kun overføre data til ny pc. Dvs. dokumenter, billeder osv. Programmer og spil installerer du fra de originale medier. INGEN .exe filer fra den gamle pc. Dvs. alle programmer og spil installeres fra den originale dvd igen. Programmer og spil som er købt som download, der ville jeg tjekke md5 tjeksum, eller downloade igen. Redigeret af Brixen - 04-April-2014 kl. 21:21 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
|
Hvis billederne er vigtigst, så brug xcopy fra commandoprompt til at kopiere dem. Det er det hurtigste.
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
|
Et antivirus program og intet andet.
Deaktiver det ene eller afinstaller det. Fuldstændig ligegyldigt, bare du kun har et aktivt. Bare få de filer overført som Brixen skriver. Hvis du er bange for at disken er ved at stå af, kan jeg ikke forstå at du er så bange for om der er virus. Overfør skidtet, scan bagefter og ryd op! Bum. |
||
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19555 |
|
Hvis jeg stod med en pc der var på randen af fysisk nedbrud, så fjernede jeg alt, hvad der hed antivirus og fik reddet filer ud (enten ved at kopiere dm ud som du gør, eller ved fysisk at flytte harddisken over i en anden computer), for herefter at køre diverse antivira på de data der blev reddet.
Om du scanner dine data for vira med din semidefekte computer eller en anden/ny gør ingen forskel på virustruslen. Til gengæld øger det gevaldigt de kræfter "vraget" skal bruge for at kopiere data ud, når du har antivirus i gang på den. Klaus |
||
![]() |
||
|
Grunden til, at jeg er bange for virus, er jo, at jeg ikke aner noget som helst ![]() Jeg er bange for, at jeg kan overføre virus til den nye laptop, men jeg kan godt se, at det burde være ok, så længe det kun er billeder og den slags, der overføres. Og jeg behøver jo ikke være koblet til internettet for at kopiere til ekstern HD. Det hele handler bare om, at jeg ikke kan skelne mellem reelle trusler og teoretiske, der ikke vil være aktuelle for mig i den givne situation. Vira, worms, trojans, creepware, tracking cookies - uendelige farer, som i mit hoved bare står på spring for at invadere min stakkels laptop og stjæle mine passwords og mit netbank login og mine visa/dankort detaljer og og... jeg er vel en slags PC-hypokonder ![]() |
||
Samsung UE40ES7005XXE
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 11> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |