recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Redigering af MPEG4 .ts-filer fra Bluetinum DVB-C
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRedigering af MPEG4 .ts-filer fra Bluetinum DVB-C

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 11:34
Den filvælger-dialogboks, der kommer frem, er single select, ikke multi select, så man kan kun joine een fil ad gangen. Samtidigt er der ingen genvejstast til Join-knappen.

Men jeg ender sandsynligvis med at køre tsmuxer fra et script i stedet. Der er jo heldigvis en kommandolinie-version, så man slipper for GUI-uhensigtsmæssigheder.
Til top
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2009
Point: 168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 13:20
Man kan faktisk opnå bedre GUI funktionalitet: Hvis du henter Total Commander (som er en Windows Explorer men meget mere end det) og bruger den som fil-browser, så kan du multi-selecte filer og sende listen af filnavne til en knap/kommando som du opretter.

Den kommando skulle så være tsmuxer's syntaks for at modtage en liste af filnavne, altså det du ville skrive i "DOS" eller CMD. Så det kræver at tsmuxer kan modtage mere end en fil, i et kald fra en kommandolinie.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 19:10
Det, som du beskriver, kan man såmænd lige så let lave som en højrekliksfunktion i Windows Explorer. Men det vil ikke virke med tsmuxer, da der skal være "+" mellem de filnavne, der skal joines.
Til top
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2009
Point: 168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 22:03
Nå på den måde. Det var da et kommandolinie-fjendsk krav den har med et specialtegn. Kan den mon modtage en flad fil med en liste af filnavne indeni?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 22:35
Grunden til specialtegnet er sandsynligvis, at programmet skal kunne se forskel på filer, som skal joines, og filer som skal behandles individuelt.

Jeg tror ikke, programmet kan tage en inputfil med filnavne. Men dokumentationen er på russisk i min version, så jeg kan have overset noget...
Til top
Carsten Nilsson Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2010 kl. 14:14

Jeg har netop samme problem som "trådopretteren". Jeg har netop optaget en times udsendelse på tv2 (med særskilte undertekster). Det er blevet til en synlig TS-fil på 1,5 gb (41 minutter) samt en usynlig på 700 mb (13 minutter).

Hvordan får jeg sammensat disse to filer med TS-doktor? jeg har rodet programmet igennem har har endnu ikke fundet funktionen.

Så lige et sideproblem: TS-doktor kan godt finde undertekststrømmen når jeg importerer ts-filerne, men når jeg sætter den igang med "FIX" så er underteksterne ikke med. Hverken Windows Media Player eller Nero Player kan se underteksterne når jeg afspiller efterfølgende, billede og lyd fungerer fint.
med venlig hilsen

Carsten Nilsson www.danskfilm.webbyen.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2010 kl. 18:39
Jeg bruger tsmuxer nu. Den sammensætter dem uden problemer, og den er gratis.

Jeg ved ikke, om den vil kunne håndtere undertekster, for jeg har kun optaget udsendelser, hvor underteksterne var indlagt i billedet.

Redigeret af Allan Olesen - 12-August-2010 kl. 18:40
Til top
kcaroe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2010 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af E Nørgaard E Nørgaard skrev:

Jeg kopierer ofte tingene sammen med gode gamle "DOS-kommandoer". Udskiftning af extension klarer også konverteringen uden problemer. LOL

Tak for tippet - utroligt, hvad kommandoen "copy /b *.ts samletfil.ts" udført i mappen kan gøre - straks derefter kan hele filen - samletfil.ts - læses af windows media player og alle andre playere... Selv med en togtur til Bergen på over 7 timer gav det ikke lydforsinkelser eller andre problemer!

Derefter kan man sikkert anvende et hvilket som helst program til at splitte/redigere filen... spørgsmålet er så blot, om undertekster og alle lydspor følger med.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2010 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af Carsten Nilsson Carsten Nilsson skrev:

Hvordan får jeg sammensat disse to filer med TS-doktor? jeg har rodet programmet igennem har har endnu ikke fundet funktionen.

Så lige et sideproblem: TS-doktor kan godt finde undertekststrømmen når jeg importerer ts-filerne, men når jeg sætter den igang med "FIX" så er underteksterne ikke med. Hverken Windows Media Player eller Nero Player kan se underteksterne når jeg afspiller efterfølgende, billede og lyd fungerer fint.

Under tools, filemerger

Underteksterne kommer med når du fixer den i tsdoktor, men Windows mediaplayer og nero player understøtter ikke visning af DVB subs - Det er faktisk kun VLC der gør det.

Redigeret af spawn - 16-Oktober-2010 kl. 16:37
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10479
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Underteksterne kommer med når du fixer den i tsdoktor, men Windows mediaplayer og nero player understøtter ikke visning af DVB subs - Det er faktisk kun VLC der gør det.

Plus DVBViewerWink

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Plus DVBViewerWink

Flemming

Plus alt muligt andet mediecenter software Big smile
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 21:55
Åh ja - software som DVB viewer der er designet til at modtage og grabbe DVB streams gør selvfølgelig - jeg tænkte mere på almindelige medieafspillere.
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu