recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Regnbue effekt BenQ W5000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRegnbue effekt BenQ W5000

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Bromberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 292
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2009 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg Bromberg skrev:

Ja præcis, det er også min første
anke. Det virker
meget som om i testen fra
gear at det er et casual setup for lige at kaste et par billeder.
Er der nogen der ved hvor der kan ses en demo af en w5000 nær
sydsjælland? Tænker at sønderborg er lidt for langt væk...

CSN teknik i Tappernøje (har annoncer her på forum)

Ja, men Christian bygger om, så det varer op til 5 uger inden han kan
demonstrere igen
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 1134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2009 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af goAMinD goAMinD skrev:

Nå, så fik jeg oplevet BenQ W5000 med egne øjne. Jeg må sige jeg er rystet i min grundvold over at regnbue effekten er SÅ tydelig. Efter at have læst  mig igennen utallige tråde omkring regnbue effekten, så må jeg sige at jeg absolut IKKE skal have mig en BenQ W5000. Jeg blev chokket ved præsentationen og kunne slet ikke abstrahere fra problemet. Ikke bare over effekten men også over det farve helhedstab jeg synes man kunne fornemme p.g.a. regnbue effekten.

Til min store glæde blev også en Sanyo Z3000 præsenteret som med sin 3LCD teknologi er laaaangt overlegen i billede kvalitiet og samtidig det at billedet er klippefast og ikke forstyrrende som på BenQ W5000.

Jeg synes helt ærligt, at prisen på 13K herhjemme for BenQ W5000 er et tåbeligt kompromis i forhold til Sanyo Z3000 til 16K. I hvertfald i- og til mine øjne. Desuden er BenQ W5000 jo fysisk enorm, nærmest dobbelt så stor.

Jo, der er sikkert også andre projektorer i det prisrum, men jeg er 100% overbevist om, at DLP ikke er for mig.

Jeg har så en HELT anden opfattelse af den projekter (som jeg også har købt). Jeg ser ingen regnbuer overhovedet på den. Jeg havde faktisk bestemt mig for at købe en JVC HD1, men tog lige en smut forbi Otto og så BenQ´en live. Jeg er vildt imponeret over den....

Kan slet ikke forstå det du skriver. Prøv lige og ta´ en smut forbi Otto og se den. Så kan du jo lige vente tilbage med din "endelige mening"

Mvh

Bowie

Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-August-2007
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2009 kl. 22:51

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Vejle.

Ok, tak

Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2009 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

Oprindeligt skrevet af goAMinD goAMinD skrev:

Nå, så fik jeg oplevet BenQ W5000 med egne øjne. Jeg må sige jeg er rystet i min grundvold over at regnbue effekten er SÅ tydelig. Efter at have læst  mig igennen utallige tråde omkring regnbue effekten, så må jeg sige at jeg absolut IKKE skal have mig en BenQ W5000. Jeg blev chokket ved præsentationen og kunne slet ikke abstrahere fra problemet. Ikke bare over effekten men også over det farve helhedstab jeg synes man kunne fornemme p.g.a. regnbue effekten.

Til min store glæde blev også en Sanyo Z3000 præsenteret som med sin 3LCD teknologi er laaaangt overlegen i billede kvalitiet og samtidig det at billedet er klippefast og ikke forstyrrende som på BenQ W5000.

Jeg synes helt ærligt, at prisen på 13K herhjemme for BenQ W5000 er et tåbeligt kompromis i forhold til Sanyo Z3000 til 16K. I hvertfald i- og til mine øjne. Desuden er BenQ W5000 jo fysisk enorm, nærmest dobbelt så stor.

Jo, der er sikkert også andre projektorer i det prisrum, men jeg er 100% overbevist om, at DLP ikke er for mig.

Jeg har så en HELT anden opfattelse af den projekter (som jeg også har købt). Jeg ser ingen regnbuer overhovedet på den. Jeg havde faktisk bestemt mig for at købe en JVC HD1, men tog lige en smut forbi Otto og så BenQ´en live. Jeg er vildt imponeret over den....

Kan slet ikke forstå det du skriver. Prøv lige og ta´ en smut forbi Otto og se den. Så kan du jo lige vente tilbage med din "endelige mening"

Mvh

Bowie

Det lover jeg jeg vil gøre

Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 12-Juni-2008
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 14:20

Jeg har også set BenQ w5000 hos AV Precision, og billede er helt i top ifht. prisen synes jeg, men regnbue fri var den langt fra. Når du har oplevet regnbueeffekten så voldsomt som du beskriver, vil der ikke være den store forskel om den er kalibreret eller ej.
Og ja den er monster stor, det ser da meget proffessionelt ud hvis man er gear nørd, men den bliver svær at få WAF godkendt hvis den skal indgå i et stuebio setup.

Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Jeg har også set BenQ w5000 hos AV Precision, og billede er helt i top ifht. prisen synes jeg, men regnbue fri var den langt fra. Når du har oplevet regnbueeffekten så voldsomt som du beskriver, vil der ikke være den store forskel om den er kalibreret eller ej.
Og ja den er monster stor, det ser da meget proffessionelt ud hvis man er gear nørd, men den bliver svær at få WAF godkendt hvis den skal indgå i et stuebio setup.

WAF godkendelsen får jeg aldrig. Så det bliver på 15 m2 kontor istedet, men det kommer også til at fungere helt perfekt.

4m shooting range
omkring 100"
Skjult installation for både projektor og Hifi
Kun højttalerne vil diskret være at se i hver hjørne i loftet og på skænken under lærredet.

Til top
vasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-April-2005
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 08:36

Regnbue effekt er MEGET individuelt fra person til person, da folks øjne ikke er ens og afhængigt af bygningsfejl mv, ser man det forskelligt. Nogle ser det ikke , andre gør. Selv er jeg ekstremt følsom overfor denne effekt og på selv de dyreste singlechip DLP ser jeg denne effekt.

Og mig bekendt kan man ikke kalibrere sig ud af det.

Redigeret af vasen - 17-Marts-2009 kl. 08:42
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 1134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 10:57

Regnbue effekten er generalt mere tydelig på projektere med langsom farvehjul....

Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Ja, den er godt nok flere klasser over alt andet jeg har set. Hold da op ! Jeg anede heldigvis kun regnbuer en enkelt gang . . Stor ?  tjah, men blledkvaliteten alene retfærdiggør sgu næsten en hvilken som helst størrelse. .

Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Point: 1564
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 18:47
Kan nogen pege på en film, hvor regnbueeffekten er tydelig?
+ 70 positive handler!
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 19:32

Oprindeligt skrevet af meta meta skrev:

sin sity ,casablanca

alt sort og hvidt

Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Point: 1564
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af meta meta skrev:

sin sity ,casablanca

alt sort og hvidt

Må prøve en af dem. Har nemlig ikke set fænomenet endnu - eller i hvert fald lagt mærke til det.

takker

+ 70 positive handler!
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu