recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Regnbue effekt BenQ W5000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRegnbue effekt BenQ W5000

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 20:12
Start tekst på Star Wars filmene, er også god til at se efter regnbueeffekten.
Til top
Bromberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Februar-2006
Point: 292
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af meta meta skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af meta meta skrev:

Kan nogen pege på en film, hvor regnbueeffekten er
tydelig?

sin sity ,casablanca

alt sort og hvidt

Må prøve en af dem. Har nemlig ikke set fænomenet endnu - eller i
hvert fald lagt mærke til det.

takker

Lad være med at lede, for når man har set det, ser man det hele tiden.
Før var det ikke irriterende, men nu hvor man ser det, fylder det for
meget. Ignorance is a bliss
Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 12-Juni-2008
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 11:08

Regnbueeffekt ses tydeligt især på sd-dvd omkring teksterne, hvor man har den hvide kontrast på en mere mørk baggrund.

Som Bromberg skriver så er der ingen grund til at opsøge problemet. Hvis det ikke er noget man ligger mærke til generalt, så er der ingen grund til at prøve at presse saft ud af citronen.

Til top
mr. dude Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-September-2008
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2009 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af goAMinD goAMinD skrev:

Nå, så fik jeg oplevet BenQ W5000 med egne øjne. Jeg må sige jeg er rystet i min grundvold over at regnbue effekten er SÅ tydelig. Efter at have læst  mig igennen utallige tråde omkring regnbue effekten, så må jeg sige at jeg absolut IKKE skal have mig en BenQ W5000. Jeg blev chokket ved præsentationen og kunne slet ikke abstrahere fra problemet. Ikke bare over effekten men også over det farve helhedstab jeg synes man kunne fornemme p.g.a. regnbue effekten.

Til min store glæde blev også en Sanyo Z3000 præsenteret som med sin 3LCD teknologi er laaaangt overlegen i billede kvalitiet og samtidig det at billedet er klippefast og ikke forstyrrende som på BenQ W5000.

Jeg synes helt ærligt, at prisen på 13K herhjemme for BenQ W5000 er et tåbeligt kompromis i forhold til Sanyo Z3000 til 16K. I hvertfald i- og til mine øjne. Desuden er BenQ W5000 jo fysisk enorm, nærmest dobbelt så stor.

Jo, der er sikkert også andre projektorer i det prisrum, men jeg er 100% overbevist om, at DLP ikke er for mig.

Jeg var også lige forbi AV connection for at se BenQ'en, og havde fuldstændig samme oplevelse som dig... Jeg var virkelig rystet over hvor mange regnbuer der var, og hvor uroligt billedet var... fik det nærmest dårligt.. Og det skal lige siges at jeg aldrig har oplevet regnbuer på nogen anden DLP projektor, så jeg troede ikke jeg var en af dem der kunne se dem, men det skal jeg da lige love for at jeg kan på BenQ'en...

Redigeret af mr. dude - 08-April-2009 kl. 16:14
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2009 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af mr. dude mr. dude skrev:

Nå, så fik jeg oplevet BenQ W5000 med egne øjne. Jeg må sige jeg er rystet i min grundvold over at regnbue effekten er SÅ tydelig. Efter at have læst  mig igennen utallige tråde omkring regnbue effekten, så må jeg sige at jeg absolut IKKE skal have mig en BenQ W5000. Jeg blev chokket ved præsentationen og kunne slet ikke abstrahere fra problemet. Ikke bare over effekten men også over det farve helhedstab jeg synes man kunne fornemme p.g.a. regnbue effekten.

Til min store glæde blev også en Sanyo Z3000 præsenteret som med sin 3LCD teknologi er laaaangt overlegen i billede kvalitiet og samtidig det at billedet er klippefast og ikke forstyrrende som på BenQ W5000.

Jeg synes helt ærligt, at prisen på 13K herhjemme for BenQ W5000 er et tåbeligt kompromis i forhold til Sanyo Z3000 til 16K. I hvertfald i- og til mine øjne. Desuden er BenQ W5000 jo fysisk enorm, nærmest dobbelt så stor.

Jo, der er sikkert også andre projektorer i det prisrum, men jeg er 100% overbevist om, at DLP ikke er for mig.

Jeg var også lige forbi AV connection for at se BenQ'en, og havde fuldstændig samme oplevelse som dig... Jeg var virkelig rystet over hvor mange regnbuer der var, og hvor uroligt billedet var... fik det nærmest dårligt.. Og det skal lige siges at jeg aldrig har oplevet regnbuer på nogen anden DLP projektor, så jeg troede ikke jeg var en af dem der kunne se dem, men det skal jeg da lige love for at jeg kan på BenQ'en...

det lyder altså underligt.benq har væsentlig mindre regnbuer end rigtig mange andre dlp projektor.jeg havde før en Sim2 d10 hvor jeg de første fjorten dage levede i et rainbows helvede.jeg lærte at abstrahere fra det ,dog uden at de forsvandt.efterfølgene købte jeg Benq w5000 som har markant mindre regnbuer end den gamle sim2 jeg havde.selv om jeg er kritisk(spørg otto)ser jeg meget sjældent regnbuer.men måske hvis jeg glemmer alt om filmen og kun kigger efter regnbuer,kommer de måske frem igen.angående støj er det ret så vigtigt at lys output brightness og contrast er just korrekt.hvis der er for meget skræl på vil der komme meget støj på billedet

det er ikke for at forsvare min egen projektor,men jeg syntes at det er ærgeligt at andre på forhånd måske fravælger den på grund af bla fejljust projektor(læs støj)og andre som MÅSKE er for fokuseret på regnbuer .jeg gjorde selv den samme fejl til at starte med,men efterhånden som man glemmer at kigge efter det forsvinder de faktisk

Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-August-2007
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2009 kl. 20:30
Ja, men derfor mener jeg også at jeg med god følelse fravælger den med det samme, for regnbuerne undgås jo netop ikke helt. Har set et par LCD'er mere siden, og synes ikke der er noget umiddelbart at klage over ved den teknologi. Jeg sætter måske ikke de aller skarpeste krav, men regnbuer synes jeg er for markant en "fejl" til at synes det er acceptablet. Som mr. Dude skriver, så fornemmes en flakken p.g.a. regnbuerne og man kan blive lidt kvalm af det. Ved godt det lyder voldsomt, men giver altså hellere 3k mere for et HELT roligt billede.
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2009 kl. 21:13

Hej goAMinD

Har du set en SIM2 D80 i en Otto opstilling?

Endnu har jeg ikke set en regnbue på min.

Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-August-2007
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2009 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

Hej goAMinD

Nej, den har jeg ikke set.

Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2009 kl. 21:24

Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

Hej goAMinD

Nej, den har jeg ikke set.

Prøv at se på en BenQ hos Otto - opstillingen kan gøre en forskel.

Jeg synes dlp har nogle dejligt skarpe og detaljerede billeder.

Mvh FNørd

Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2009 kl. 15:01
Jeg har brugt en del tid på BenQ W5000, jeg er meget hysterisk med regnbuer og det er en af de DLP projektore der har mindst regnbuer. Det var først på messen sidste år i Odense jeg oplevede de  regnbuer.
Det handler vist om at få den demonstreret under de rigtige forhold.
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2009 kl. 17:21

Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Jeg har brugt en del tid på BenQ W5000, jeg er meget hysterisk med regnbuer og det er en af de DLP projektore der har mindst regnbuer. Det var først på messen sidste år i Odense jeg oplevede de  regnbuer.

det er også min helt klare overbevisning

Til top
mr. dude Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-September-2008
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2009 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Hvad vil det sige? Det var i et helt mørklagt rum, og det var Dark Knight og Indiana Jones 4 på Blu ray...

Redigeret af mr. dude - 17-April-2009 kl. 18:46
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu