Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
fhansen
Guld medlem
Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
|
Sendt: 22-April-2011 kl. 22:47 |
db89 skrev:
Er de tasker specifikt lavet til model mobiltelefon du har? Hvis ikke så er det da ikke forhandlerens/producentens skyld at tasken ikke passer perfekt. Men uanset hvad så burde du vel indenfor de første 14 dage have opdaget at tasken ikke passede ordentligt. |
Ja, begge tasker var specifikke. Og reklamationssagen blev oprettet samme dag, som jeg modtog varen. Jeg har ligeledes skrevet til dem samme dag som jeg modtog erstatningsvaren.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
fhansen
Guld medlem
|
Sendt: 22-April-2011 kl. 22:48 |
Muffeh skrev:
fhansen skrev:
Bananabot skrev:
Hvilket firma, handlede du hos? Dem vil jeg da gerne ha mulighed for at undgå... |
MyTrendyPhone.dk |
Åh nej, ikke os dig! jeg har lige haft min tjørn med dem! magen til lorte politik i et firma skal man lede længe efter! ![Dead Dead](smileys/smiley11.gif)
|
Jo, desværre nok. Har ellers ikke haft problemer med dem indtil nu, og har da bestilt en del vare igennem dem.
|
Muffeh
Guld medlem
Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Point: 1040
|
Sendt: 22-April-2011 kl. 22:50 |
fhansen skrev:
Men jeg tror, lige som du nævner, at det netop forveksles hvad sagen drejer sig om. Ellers prøver de at sno sig uden om måske. |
Min erfarring fra mytrendyphone.dk, har været fin lige indtil mit sidst køb hos dem, havde købt nogen Ed Hardy covers til min iphone 3gs, som på under 2 uger revnede i det ene hjørne, hvilket bare ikke er acceptabelt! så jeg sendte dem retur, og oprettede en RMA sag på det, altså en reklamationssag, og de prøvede fint at sno sige uden om, og prøvede med at forklare at den gik ikke fordi mine 14 dages retturret var gået. Men da dette ikke var et spørgsmål om returret, men en RMA sag, så skulle de tage imod den, i mellemtiden skete det så at det andet cover (jeg havde købt 2 af dem, med forskellige mønstre) OGSÅ revnede, så tænkte jeg "nej fandeme nej!" nu gider jeg ikke dette her mere, så jeg sendte os det retur og forlangte at lade købet gå tilbage... det ku jeg ABSOLUT ikke og jeg ved ikke hvor meget lort de fyrede af, men til sidst ku jeg få købssummen fra de 2, (500 kr) tilgode til et andet køb, altså få byttet mine vare til andet, og så ellers ikke andet! da jeg så havde en kammi der lige havde fået ny fon og sku bruge nogen ting som de kun havde gik jeg med til det, og så ku han bare betale mig. under 2 uger efter modtager jeg så en mail fra dem, ret frækt må man sige, hvor de tilbyder mig 100 kr gratis, hvis jeg bare køber for over 500 kr hos dem... alt dette gør i dag jeg er FÆRDIGE hos dem, og ikke længere vil anbefale dem til andre, deres købelovs politik holder ikke en meter! så er rigtig ked af at høre dette er sket for dig, men er da glad for at se jeg ikke er den eneste det gået ud over!
|
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
Kasper_J
Guld medlem
Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2813
|
Sendt: 23-April-2011 kl. 22:10 |
Muffeh skrev:
nu gider jeg ikke dette her mere, så jeg sendte os det retur og forlangte at lade købet gå tilbage... det ku jeg ABSOLUT ikke og jeg ved ikke hvor meget lort de fyrede af
|
Nu har man jo heller ikke umiddelbart krav på at lade et køb gå tilbage, navnligt ikke når der endnu ikke er gjort forsøg på reparation/ombytning. Som jeg læser det du skriver har du mere eller mindre direkte gjort opmærksom på at du ikke ønsker at have varen - Det kunne butikken som udgangspunkt være fuldstændigt ligeglade med og bare ombytte til 2 covers magen til dem du havde købt - Istedet har de tilbudt dig at købe nogle andre varer, de har faktisk givet dig mere end du havde krav på.
|
kharder
Bruger
Oprettet: 26-December-2007
Point: 191
|
Sendt: 23-April-2011 kl. 23:46 |
Som jeg forstår sagen, er der ikke tale om en RMA, men en almindelig returnering. Hvis ikke der er gået 14 dage, så skal du bare putte dem i en kuvert og sende dem retur med en besked om at du ønsker dine penge retur. At taskerne er lavet for dårligt er ikke din hovedpine. Du kan ligge en seddel i kuverten, hvor du beskriver hvorfor du returnerer. Men du er ikke forpligtet til det.
@Kasper_J Det er korrekt, at der ikke er nogen returret i dansk lovgivning, hvor en aftale er bindende for begge parter. Men dette drejer sig om et fjernsalg, hvor lovgivningen kommer fra EU. Dvs., at det gælder for hele EU. De fleste lande har kun syv dages returret, men i DK har man valgt 14 dage som er det højest mulige.
|
NPIversen
Junior bruger
Oprettet: 19-Marts-2011
Point: 43
|
Sendt: 24-April-2011 kl. 09:32 |
kharder skrev:
@Kasper_J Det er korrekt, at der ikke er nogen returret i dansk lovgivning, hvor en aftale er bindende for begge parter. Men dette drejer sig om et fjernsalg, hvor lovgivningen kommer fra EU. Dvs., at det gælder for hele EU. De fleste lande har kun syv dages returret, men i DK har man valgt 14 dage som er det højest mulige. |
Mindre rettlse: EU direktiver skal jo netop implementeres ved lov og der findes således en returret/fortydelsesret i dansk lovgivning. Hjemlen findes i forbrugeraftalelovens § 17.
Redigeret af NPIversen - 24-April-2011 kl. 09:33
|
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 24-April-2011 kl. 12:18 |
Rettelse #2: I dansk lovgivning er en aftale ikke altid bindende for begge parter.
Lovens bestemmelser om returret i fjernhandel kan ikke ved aftale fraviges til ugunst for en forbruger. Hvis noget sådant alligevel er aftalt, er dette aftalevilkår IKKE bindende for forbrugeren.
(Der er nogle undtagelser om specialfremstillede varer, hvor returretten kan fraviges ved aftale, men de er ikke relevante her.)
|
fhansen
Guld medlem
|
Sendt: 09-Maj-2011 kl. 21:34 |
Nå, de vil ikke tilbagebetale pengene, og de vil kun bytte til samme model. Så vidt jeg kan læse mig frem til på forbrugerstyrelsens hjemmeside, så står det dem frit for. Heldigvis drejer det sig ikke om alverden økonomisk. Så jeg tror jeg æder den. Men håber at andre begår sig bedre end mig, og ikke er så naive at tror at man ikke behøver hvert andet øjeblik at rykke et sådan firma. Tak for indputs gutter (og gutinder hvis der skulle være nogle imellem).
Redigeret af fhansen - 09-Maj-2011 kl. 21:35
|