recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reklamationer hos Dans TV ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketReklamationer hos Dans TV ?

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
And.- Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af And.- And.- skrev:

I første henseende ønskede jeg rep.

Så tager du sagen op i forbrugerklagenævnet. Venter et års tid til sagen er afgjort, og herefter sker der typisk følgende (antaget at du vinder):

Forhandleren får 30 dage til at udbedre fejlen.

Så har du ventet 1 år og 30 dage, på at få den reparation, istedet for at få den repareret nu og komme videre i livet.

  /Lars

Som de sagde i telefonen da jeg snakkede sammen med dem "Så kom ind med den, så skal vi nok sende den til rep." og senere i samtalen blev det så os nævnt at det nok skulle blive trukket i langdrag.. Så begge dele er vel ligefedt.

Til top
SuperJunior Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 19:02
Altså du går til forbrugerklagenævnet? Det skulle du da kun gøre hvis de netop nægtede at udbedre fejlen. Det gør de jo netop ikke? Så hvor vil du egentlig hen med det besvær?
--------------------------
Samsung LE32M87
Onkyo 605
KEF 5005.2
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 19:03
jeg synes helt ærligt også, du skulle tage at indlevere din forstærker. du siger at de først blev flinkere, da du skrev herinde, jamen så udnyt det. hvis de ikke vil have dårlig omtale, jamen så vil din forstærker nok ikke blive syltet. så kom videre, og indlever den. og så kan du jo fortsætte med ,at skrive negativt om dem, hvis der er problemer.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 19:05

Oprindeligt skrevet af And.- And.- skrev:

Som de sagde i telefonen da jeg snakkede sammen med dem "Så kom ind med den, så skal vi nok sende den til rep." og senere i samtalen blev det så os nævnt at det nok skulle blive trukket i langdrag.. Så begge dele er vel ligefedt.

Hvis reparationen tager mere end 4 uger, så har du en god sag hos forbrugerklagenævnet.

Men det virker - som andre også har bemærket - som om du hele tiden søger konflikten. Hvergang forhandleren forsøger at komme dig i møde, så vender du tommelfingeren nedad.

Det er du selvfølgelig i din ret til. Men det kan faktisk godt skade din sag, hvis du rejser den. Du er nødt til at give forhandleren en mulighed, for at efterleve købeloven. Ellers taber du bare i retten.

Så få den afsted til reparation. Vent nogle uger. Og er der gået en måned uden du har set din forstærker igen, så tag den derfra. Du har vel også brug for en forstærker der fungerer, eller?

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
And.- Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af And.- And.- skrev:

Som de sagde i telefonen da jeg snakkede sammen med dem "Så kom ind med den, så skal vi nok sende den til rep." og senere i samtalen blev det så os nævnt at det nok skulle blive trukket i langdrag.. Så begge dele er vel ligefedt.

Hvis reparationen tager mere end 4 uger, så har du en god sag hos forbrugerklagenævnet.

Men det virker - som andre også har bemærket - som om du hele tiden søger konflikten. Hvergang forhandleren forsøger at komme dig i møde, så vender du tommelfingeren nedad.

Det er du selvfølgelig i din ret til. Men det kan faktisk godt skade din sag, hvis du rejser den. Du er nødt til at give forhandleren en mulighed, for at efterleve købeloven. Ellers taber du bare i retten.

Så få den afsted til reparation. Vent nogle uger. Og er der gået en måned uden du har set din forstærker igen, så tag den derfra. Du har vel også brug for en forstærker der fungerer, eller?

  /Lars

Det bare svært at være skide henrykt over hans imødekommenhed, når han lige har vent sagen 180grader til hans fordel ? og får mig udstillet som en løgner ?

Føler personligt han har pisset og trampet på mig, ved at sige mine udsagn ikke er korrekte længere

Men jeg mener jeg har en sag ved FKN med den lydstump jeg har på vores samtale i telefonen. Hvorfra han udgiver andre synspunkter om mig og sagen end skrevet her

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 19:15

Oprindeligt skrevet af And.- And.- skrev:

Men jeg mener jeg har en sag ved FKN med den lydstump jeg har på vores samtale i telefonen. Hvorfra han udgiver andre synspunkter om mig og sagen end skrevet her

Ja, det er tydeligt for alle her, at i er gået skævt af hinanden.

Men at forhandleren ikke kan lide dig hjælper heller ikke din sag, hvis du ikke giver dem mulighed for at leve op til købeloven nu.

Som nævnt vil det eneste sandsynlige udfald på en konflikt som denne, være at du skal vente et års tid, på at få en forstærker som virker. Forhandleren vil blive pålagt at reparere forstærkeren, og så er du glad?

Men hvorfor ikke finde en måde at være glad nu, fremfor at gå i et år og være sur, mens du har en forstærker stående som ikke virker.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 19:18

du lyder mest som om du vil i FKN, god fornøjelse. det kan tage dig en hulens lang tid, og når du kan få det lavet, så ind imellem må man sluge sin stolthed, og bide i det sure æble.

jeg ved ikke hvem der lyver eller ikke lyver, men kunne jeg undgå FKN, så gjorde jeg gerne det.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 19:35
Come on: få et liv - brok dig lidt mindre... Manden prøver at komme dig imøde, men for pokker; det er svært! Giv ham dog en chance! Tager det over 30 dage, så tag den med FKN, ellers bare vær glad for at få din forstærker tilbage!
Til top
Circon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Januar-2005
Status: Offline
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 19:44

Hej

Jeg ved ikke,men jeg havde aldrig problemer med Dan.Tværtimod

Jeg valgte engang selv at køre op til nordsjælland og det bedste var at jeg fik min H/K cd med efter 30 min.ventetid og alt var i orden.

Tidsforbrug=ca.3,5 timer og ikke flere uger ventetid.

Så ingen problemer herfra og allerbedste service

Mvh

Circon

Til top
Ole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

recordere.dk teamet

Oprettet: 04-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 874
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 20:01

And:

Helt konkret: Hvad forventer du at opnå ved en klage til FKN?

Moderator, recordere.dk
Til top
Urte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 20:38

hvisdet er korrekt hvad  i skriver går der ca 15-20år mellem Dan har en utilfreds kunde

 

Oprindeligt skrevet af ctacta ctacta skrev:

Hm.

Jeg kan kun oplyse følgende om den pågældende forhandler.

Engang i starten af 90'erne, da jeg boede på Hyacintvej, gik mit B&O LX2800 koldt, og der slog jeg tv-rep. op i fagbogen og ud kom Dan. Han havde en loddekoble med sig, skiftede en transistor, en det virkede ikke, han skulle have det på værksted og det fik han.

Der var det så 3-4 dage, og da det var "færdigt" uden at angive nogen pris forinden som vi talte, ville han aflevere det uden at jeg var hjemme, kæresten var det så, han forlangte ca. 1500,- dengang, hvilket hun ikke havde, men han afleverede det alligevel.

En regning blev så vedlagt.

På den stod fejlfinding, rep. af PSU til LX2800.

Da jeg dengang viste at B&O altid havde en udskiftningspris på moduler, og forhandleren aldrig skulle foretage rep. men udskiftning, ringede jeg og spurgte hvad regningen dækkede, og der fik jeg en laaang rørende historie! Den købte jeg ikke og jeg indfandt mig så nede i butikken dagen efter, og der fortalte jeg ham hvordan tingene hang sammen, at jeg havde checket det han skulle have lavet, og der var skiftet 4 dioder + 1 transistor, og at sådan noget ville B&O aldrig acceptere, så han burde overveje om han selv ville pille sit aut. B&O værkstedsskilt ned, eller give mig en korrekt pris, da der ikke var sket udskiftning af hele modulet, og som han havde forlangt betaling for.

Jeg gik derfor og endte med at betale ca. halvdelen af forlangte.

Det var og er sidste gang at jeg stiller mine ben i den forretning.

Så jeg forstår egentlig godt ham der har startet tråden, for føler man at man står overfor en uærlig person, så er der som regel også noget om snakken. Jeg ved ikke om den pågældende er den samme person som dengang i 1992-1993, men jeg står ved min historie.

Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 20:51
Jeg havde engang en onkel der hed Dan, han faldt ned af skrænten i Hundested og brækkede en tommelfinger.

Jeg syntes det er for let at bruge et sted som recordere.dk som "gabestok" bare fordi man selv har en dårlig dag / sag.

Det er så skide let at sidde under synonym og svine både forhandlere og brugere til, og jeg syntes at de svar du har fået her på skrift viser at forhandleren forsøger at komme dig i møde.

Som Lars også skriver så har du nærmest afgørelsen her. Du venter et år på at få en afgørelse der siger at Dan skal gøre det han har tilbudt dig. Og så er den nok ikke længere.

Fat det dog m...and, kom videre med dit liv. Få din ting repareret, og så tag en pakke "Merci" med næste gang du kommer forbi Dan. Så kan det jo være at han kvitterer med en anden kasse Merci, og så er i venner igen.


Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu