Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
And.-
Bruger
Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 71
|
Sendt: 14-April-2008 kl. 18:58 |
Lars skrev:
And.- skrev:
I første henseende ønskede jeg rep. |
Så tager du sagen op i forbrugerklagenævnet. Venter et års tid til sagen er afgjort, og herefter sker der typisk følgende (antaget at du vinder):
Forhandleren får 30 dage til at udbedre fejlen.
Så har du ventet 1 år og 30 dage, på at få den reparation, istedet for at få den repareret nu og komme videre i livet.
/Lars
|
Som de sagde i telefonen da jeg snakkede sammen med dem "Så kom ind med den, så skal vi nok sende den til rep." og senere i samtalen blev det så os nævnt at det nok skulle blive trukket i langdrag.. Så begge dele er vel ligefedt.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
SuperJunior
Bruger
Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
|
Sendt: 14-April-2008 kl. 19:02 |
Altså du går til forbrugerklagenævnet? Det skulle du da kun gøre hvis de netop nægtede at udbedre fejlen. Det gør de jo netop ikke? Så hvor vil du egentlig hen med det besvær?
|
--------------------------
Samsung LE32M87
Onkyo 605
KEF 5005.2
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24783
|
Sendt: 14-April-2008 kl. 19:03 |
jeg synes helt ærligt også, du skulle tage at indlevere din forstærker. du siger at de først blev flinkere, da du skrev herinde, jamen så udnyt det. hvis de ikke vil have dårlig omtale, jamen så vil din forstærker nok ikke blive syltet. så kom videre, og indlever den. og så kan du jo fortsætte med ,at skrive negativt om dem, hvis der er problemer.
|
Mvh Flemming Larsen
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15694
|
Sendt: 14-April-2008 kl. 19:05 |
And.- skrev:
Som de sagde i telefonen da jeg snakkede sammen med dem "Så kom ind med den, så skal vi nok sende den til rep." og senere i samtalen blev det så os nævnt at det nok skulle blive trukket i langdrag.. Så begge dele er vel ligefedt. |
Hvis reparationen tager mere end 4 uger, så har du en god sag hos forbrugerklagenævnet.
Men det virker - som andre også har bemærket - som om du hele tiden søger konflikten. Hvergang forhandleren forsøger at komme dig i møde, så vender du tommelfingeren nedad.
Det er du selvfølgelig i din ret til. Men det kan faktisk godt skade din sag, hvis du rejser den. Du er nødt til at give forhandleren en mulighed, for at efterleve købeloven. Ellers taber du bare i retten.
Så få den afsted til reparation. Vent nogle uger. Og er der gået en måned uden du har set din forstærker igen, så tag den derfra. Du har vel også brug for en forstærker der fungerer, eller?
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
And.-
Bruger
Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 71
|
Sendt: 14-April-2008 kl. 19:08 |
Lars skrev:
And.- skrev:
Som de sagde i telefonen da jeg snakkede sammen med dem "Så kom ind med den, så skal vi nok sende den til rep." og senere i samtalen blev det så os nævnt at det nok skulle blive trukket i langdrag.. Så begge dele er vel ligefedt. |
Hvis reparationen tager mere end 4 uger, så har du en god sag hos forbrugerklagenævnet.
Men det virker - som andre også har bemærket - som om du hele tiden søger konflikten. Hvergang forhandleren forsøger at komme dig i møde, så vender du tommelfingeren nedad.
Det er du selvfølgelig i din ret til. Men det kan faktisk godt skade din sag, hvis du rejser den. Du er nødt til at give forhandleren en mulighed, for at efterleve købeloven. Ellers taber du bare i retten.
Så få den afsted til reparation. Vent nogle uger. Og er der gået en måned uden du har set din forstærker igen, så tag den derfra. Du har vel også brug for en forstærker der fungerer, eller?
/Lars
|
Det bare svært at være skide henrykt over hans imødekommenhed, når han lige har vent sagen 180grader til hans fordel ? og får mig udstillet som en løgner ?
Føler personligt han har pisset og trampet på mig, ved at sige mine udsagn ikke er korrekte længere
Men jeg mener jeg har en sag ved FKN med den lydstump jeg har på vores samtale i telefonen. Hvorfra han udgiver andre synspunkter om mig og sagen end skrevet her
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15694
|
Sendt: 14-April-2008 kl. 19:15 |
And.- skrev:
Men jeg mener jeg har en sag ved FKN med den lydstump jeg har på vores samtale i telefonen. Hvorfra han udgiver andre synspunkter om mig og sagen end skrevet her |
Ja, det er tydeligt for alle her, at i er gået skævt af hinanden.
Men at forhandleren ikke kan lide dig hjælper heller ikke din sag, hvis du ikke giver dem mulighed for at leve op til købeloven nu.
Som nævnt vil det eneste sandsynlige udfald på en konflikt som denne, være at du skal vente et års tid, på at få en forstærker som virker. Forhandleren vil blive pålagt at reparere forstærkeren, og så er du glad?
Men hvorfor ikke finde en måde at være glad nu, fremfor at gå i et år og være sur, mens du har en forstærker stående som ikke virker.
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24783
|
Sendt: 14-April-2008 kl. 19:18 |
du lyder mest som om du vil i FKN, god fornøjelse. det kan tage dig en hulens lang tid, og når du kan få det lavet, så ind imellem må man sluge sin stolthed, og bide i det sure æble.
jeg ved ikke hvem der lyver eller ikke lyver, men kunne jeg undgå FKN, så gjorde jeg gerne det.
|
Mvh Flemming Larsen
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
ZkiiFreak
Super bruger
Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
|
Sendt: 14-April-2008 kl. 19:35 |
Come on: få et liv - brok dig lidt mindre... Manden prøver at komme dig imøde, men for pokker; det er svært! Giv ham dog en chance! Tager det over 30 dage, så tag den med FKN, ellers bare vær glad for at få din forstærker tilbage!
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Circon
Super bruger
Oprettet: 05-Januar-2005
Status: Offline
Point: 299
|
Sendt: 14-April-2008 kl. 19:44 |
Hej
Jeg ved ikke,men jeg havde aldrig problemer med Dan.Tværtimod
Jeg valgte engang selv at køre op til nordsjælland og det bedste var at jeg fik min H/K cd med efter 30 min.ventetid og alt var i orden.
Tidsforbrug=ca.3,5 timer og ikke flere uger ventetid.
Så ingen problemer herfra og allerbedste service![](smileys/smiley32.gif)
Mvh
Circon
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Ole
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 04-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 874
|
Sendt: 14-April-2008 kl. 20:01 |
And:
Helt konkret: Hvad forventer du at opnå ved en klage til FKN?
|
Moderator, recordere.dk
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Urte
Super bruger
Oprettet: 06-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
|
Sendt: 14-April-2008 kl. 20:38 |
hvisdet er korrekt hvad i skriver går der ca 15-20år mellem Dan har en utilfreds kunde ![](smileys/smiley32.gif)
ctacta skrev:
Hm.
Jeg kan kun oplyse følgende om den pågældende forhandler.
Engang i starten af 90'erne, da jeg boede på Hyacintvej, gik mit B&O LX2800 koldt, og der slog jeg tv-rep. op i fagbogen og ud kom Dan. Han havde en loddekoble med sig, skiftede en transistor, en det virkede ikke, han skulle have det på værksted og det fik han.
Der var det så 3-4 dage, og da det var "færdigt" uden at angive nogen pris forinden som vi talte, ville han aflevere det uden at jeg var hjemme, kæresten var det så, han forlangte ca. 1500,- dengang, hvilket hun ikke havde, men han afleverede det alligevel.
En regning blev så vedlagt.
På den stod fejlfinding, rep. af PSU til LX2800.
Da jeg dengang viste at B&O altid havde en udskiftningspris på moduler, og forhandleren aldrig skulle foretage rep. men udskiftning, ringede jeg og spurgte hvad regningen dækkede, og der fik jeg en laaang rørende historie! Den købte jeg ikke og jeg indfandt mig så nede i butikken dagen efter, og der fortalte jeg ham hvordan tingene hang sammen, at jeg havde checket det han skulle have lavet, og der var skiftet 4 dioder + 1 transistor, og at sådan noget ville B&O aldrig acceptere, så han burde overveje om han selv ville pille sit aut. B&O værkstedsskilt ned, eller give mig en korrekt pris, da der ikke var sket udskiftning af hele modulet, og som han havde forlangt betaling for.
Jeg gik derfor og endte med at betale ca. halvdelen af forlangte.
Det var og er sidste gang at jeg stiller mine ben i den forretning.
Så jeg forstår egentlig godt ham der har startet tråden, for føler man at man står overfor en uærlig person, så er der som regel også noget om snakken. Jeg ved ikke om den pågældende er den samme person som dengang i 1992-1993, men jeg står ved min historie. |
|
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
hummelmose
Administrator
Skribent, udvikler
Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3978
|
Sendt: 14-April-2008 kl. 20:51 |
Jeg havde engang en onkel der hed Dan, han faldt ned af skrænten i Hundested og brækkede en tommelfinger.
Jeg syntes det er for let at bruge et sted som recordere.dk som "gabestok" bare fordi man selv har en dårlig dag / sag.
Det er så skide let at sidde under synonym og svine både forhandlere og brugere til, og jeg syntes at de svar du har fået her på skrift viser at forhandleren forsøger at komme dig i møde.
Som Lars også skriver så har du nærmest afgørelsen her. Du venter et år på at få en afgørelse der siger at Dan skal gøre det han har tilbudt dig. Og så er den nok ikke længere.
Fat det dog m...and, kom videre med dit liv. Få din ting repareret, og så tag en pakke "Merci" med næste gang du kommer forbi Dan. Så kan det jo være at han kvitterer med en anden kasse Merci, og så er i venner igen.
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |