recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reklamationer hos Dans TV ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketReklamationer hos Dans TV ?

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 15:35

 

Kandersen skrev:

Man skal ikke ubetinget give en kunde ret i alt. Man skal derimod have forståelse for, og respektere, at når de kommer tilbage med et produkt der har fejlet, så har de oftest på det tidspunkt allerede brugt enormt meget unødig tid på noget som de ikke har betalt for, og måske slet ikke har haft tid til.

Som And f.eks skriver her, så havde han åbenbart haft svært ved at finde tiden til at få produktet til reperation. Så er han sandsynligvis allerede på det tidspunkt lettere irreteret over situationen og ikke mindst produktet. Og det sidste han behøver, det er "dum-smarte" sælgere, der forsøger kaste alskens ligegyldigt pladder på situationen, (ikke dermed sagt, at det var det der skete).

Derfor er det vigtigt med forståelse og respekt.

Jeg har flere gange set forhandlere nærmest reagere personligt, når en kunde vender tilbage med et fejlagtigt produkt. Forhandlerne har decideret følt, at det var deres personlighed der var sat til skamme. Det er et rigtigt dårligt udgangspunkt, for det er slet ikke det som det handler om.

------------------------------------------------------------ ----------------------------------

Kskruger:

Mon ikke, at dem fra DansTV også har lært noget af denne omgang. Og har fået ændet lidt på deres procedure, når vi snakker om reparation.



Redigeret af kskruger - 15-April-2008 kl. 15:37
Til top
jessmoeller Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Dans TV & HiFi Dans TV & HiFi skrev:

Derfor er det fint, at vi kan gøre det her på skrift og får forklaret på skrift, hvad vi prøvede at forklare dig mundtligt, og lad os opsummere:

-          Du har ret til din garanti reparation.

-          Såfremt du ikke har original emballage, så gav vi dig 3 muligheder:

o       Vi har mulighed for at levere garantien op til værksted personligt, og der er en tidsramme på ca. 14 dage før vi kommer op forbi importørens værksted.

o       Vi kan leverer den i en egnet emballage, men det giver ikke samme sikkerhed som original emballagen. Såfremt der kommer en transportskade er det ikke din risiko, men det kan medføre ekstra tid og gene, såfremt uheldet er ude,  og der også skal repareres for transpotskade. Det har vi været ude for med andre produkter, der ikke blev leveret i original emballage.

o       Du har også mulighed for at selv at levere den op til importørens værksted, såfremt du vil undgå risikoen for en transportskade eller ikke vil vente til vi kommer forbi importørens værksted om ca. 14 dage.

Er jeg vitterlig den eneste forbruger der tilsyneladende kan se, at alle tre punkter ovenstående er fuldstændig irelevant for forbrugeren?

Oplysning er fint nok. Men ærlig talt, så er det ikke forbrugerens problem, at i først kan leverer om 14 til rep.
Det er heller ikke forbrugerens problem, hvis i mener der er en risiko, ved den metode I vælger at transportere produktet i.

Det er vel reelt nok at butikken oplyser at der vil gå op til 14 dage før den kan leveres til rep.. Det kan opfattes på 2 måder:

1. At kunden er oplyst om at der kan tage lidt længere tid før den kommer tilbage fra rep.

2. Tja, det tager lidt længere, men hvis kunden selv vil gøre noget ved problemet kan selv aflevere den til rep. Dermed l..ten tilbage til kunden

Jeg vil opfatte som: 1. en venlig oplysningen

 

Men reelt set kan kunden være ligeglad: afhjælpning skal ske indenfor rimelig tid. Det har været oppe flere gange at "rimelig tid" kan være al fra 14 dage til 2 måender, afhængigt af vælgen part man ser det fra.

Så hvis det tager 14 dage plus en måned af få den lavet vil jeg sige det er på grænsen, alt over er ikke"rimeligt". Butikken påføre sig jo selv de ekstra 14 dage ved ikke at sende den afsted med posten, så i sidste ende kan det betyde at de må lade handlen gå tilbage.

Hvis den bliver afleveret hos importøren, så skal den vel også tilbage igen? Hvordan sker det så: henter butikken den fysisk hos importøren (igen ekstra ventetid) eller bliver den sendt?

Hvis den bliver sendt, så må man formode at den bliver pakket ned forsvarligt hos importøren, hvorfor anmoder man ikke som butik at få fremsendt en kasse fra importøren der passer til det produkt der skal repereres. det kan da ikke tage 14 dage og udgiften, må da være minimal kontra den situation der nu er opstået???

At tage sagen op hos FKN er der flere der er inde på ikke en holdbar løsning: Alt for lang ventetid, og så står du nok igen med de 3 valgmuligheder.



Redigeret af jessmoeller - 15-April-2008 kl. 15:51
Til top
BigBen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Derfor er det vigtigt med forståelse og respekt.

Jamen, det er jo det hele denne tragikomiske sag handler om. Blot synes du at ignorere i dine betragtninger, at det er såre menneskeligt (og i mine professionelle verden helt foreneligt) at forvente en gensidighed i kravet om forståelse og respekt.

Som jeg tidligere har tilkendegivet i tråden om TC, er jeg støttende om forbrugerens rettigheder, men jeg finder - også i denne sag - at det relevant at huske på Troels Kløvedals vise ord: Lykken er, når virkeligheden møder forventningerne. Her kunne jeg så blot tilføje, at sådanne forventninger nødvendigvis må være rimelige.

At optræde agressivt og tenderende mod det umodne bringer ikke anden tættere på sit mål.

Jeg synes i øvrigt, at det kan være problematisk med disse ofte noget ensidige udfald (gælder ikke den konkrete sag) mod forhandlere i dette forum. Det skulle nødigt blive sådan, at man ikke kan lave en god handel, blot fordi man nævner sin deltagelse i Recorder.dk

Vh/Jan

Til top
Solkongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juni-2007
Sted: Lyngby, Danmark
Status: Offline
Point: 200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 16:37

Bare overskriften siger vel alt. Nu har jeg læst tråden igennem og har ikke faldet over at de NÆGTER at lave den.

And virker rimelig aggressiv i sin fremtoning og mon ikke butikken automatisk er gået i forsvarsposition lige for start, hvis And har vist samme aggressive adfærd fra start af. Ikke at det er rimeligt, men måske en forklaring på, hvordan de er gået så galt af hinanden lige fra det 1. sekund!

And: Få dog din mor eller en ven til at gå ind til Dan med forstærkeren og si' til dem, at de ikke skal sige dit navn. Så ved de ikke det er dig og så kan din forstærker blive lavet uden at butikken "hævner" sig på dig. Hvis det så alligevel tager 3 mdr. at få den lavet, så har du måske en sag hos Forbrugerklagenævnet. For tro mig, du har ikke en sag, når det eneste sagen virkelig drejer sig om er ordkløveri. Hvis Dan siger til Forbrugerklagenævnet, når de hører hans version af sagen, at du bare kan komme med forstærkeren og så vil de reparere den, så er sagen lukket ligeså hurtig som den er åbnet! Med andre ord, du kommer ikke længere end hertil.

Mvh. Christian

LG LM760T
LG HR925N
Sony STR-DA2400ES
Dali Blue 6006, R1000 & C1000
Open Hour Chameleon
Synology DS415+
iPad Air 2 128Gb Wifi + 4G
Apple TV2 med Kodi
Nintendo Wii
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 18:48

Jeg opfatter også And som værende ret aggressiv.. men jeg tror slet ikke han selv er klar over det.

Jeg har en bekendt som er frygtelig opfaren og aggressiv.. han kan/vil bare ikke selv indse det og det skaber lidt knas af og til jo.. Måske And er samme type og bare opfatter sig selv som ganske almindelig og alle andre for de største idioter.

Man bør blot huske på, at når man peger med 1 finger så peger 3 retur...

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af jessmoeller jessmoeller skrev:

At tage sagen op hos FKN er der flere der er inde på ikke en holdbar løsning: Alt for lang ventetid, og så står du nok igen med de 3 valgmuligheder.

De 3 muligheder er IKKE muligheder. Det er konsekvenser af den måde forretningen driver en reparation på. Der er ingen som helst grund til at nævne dem, men blot konstatere, at sådan er det.

Hvis forretningen har en forventning om, at de kan få produktet repareret inden for rimelig tid trods de 14 dages venten, så er der ingen grund til bekymring.

Så jeg forstår det slet ikke.

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af BigBen BigBen skrev:

Blot synes du at ignorere i dine betragtninger, at det er såre menneskeligt (og i mine professionelle verden helt foreneligt) at forvente en gensidighed i kravet om forståelse og respekt.

At optræde agressivt og tenderende mod det umodne bringer ikke anden tættere på sit mål.

Jeg ignorerer ikke noget som helst. Jeg forholder mig til det der er skrevet her, og ikke (som du) til, hvad der er sagt/måske sagt mellem parterne. Den del vil jeg slet ikke ind på, for det er og bliver gætterier. Du bør have samme holdning til dette, medmindre du var tilstede i butikken, da ordene fløj gennem vinden.

Oprindeligt skrevet af BigBen BigBen skrev:

Jeg synes i øvrigt, at det kan være problematisk med disse ofte noget ensidige udfald (gælder ikke den konkrete sag) mod forhandlere i dette forum. Det skulle nødigt blive sådan, at man ikke kan lave en god handel, blot fordi man nævner sin deltagelse i Recorder.dk

Vh/Jan

Nu håber jeg da, at folk kan abstrahere lidt og ikke mindst tænke selv. I den her sag er der jo uden tvivl tale om misforståelser og evt. fyldt godt op med stædighed fra begge parter. Andre forbrugere ville måske reagere anderledes.

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af Solkongen Solkongen skrev:

And virker rimelig aggressiv i sin fremtoning og mon ikke butikken automatisk er gået i forsvarsposition lige for start, hvis And har vist samme aggressive adfærd fra start af. Ikke at det er rimeligt, men måske en forklaring på, hvordan de er gået så galt af hinanden lige fra det 1. sekund!

Vi kan gisne og mange ting der er blevet sagt, og vi kan tage parti ud fra vores gisninger, hvis vi vil det. Jeg synes derimod det ville være bedre, at lade være med at gisne om det, og så ellers forholde sig til det fremlagte, og ikke mindst fra begge parter. Der er jo uden tvivl opstået en situation, der nu stiller dem i hver sin kløft.. Ingen andre end dem selv kan hjælpe dem op af den kløft. Og jeg gider ihvertfald ikke  Men jeg synes det er på sin plads, at ikke bare kaste sig over en person eller en forretning, fordi man gisner. Det er altså ekstremt dårlig situation man stiller sig selv i.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Jeg opfatter også And som værende ret aggressiv.. men jeg tror slet ikke han selv er klar over det.

Jeg har en bekendt som er frygtelig opfaren og aggressiv.. han kan/vil bare ikke selv indse det og det skaber lidt knas af og til jo.. Måske And er samme type og bare opfatter sig selv som ganske almindelig og alle andre for de største idioter.

Man bør blot huske på, at når man peger med 1 finger så peger 3 retur...

Når nu du laver disse konklutioner, husker du også den del af den, at And måske taler sandt, at butikken udtalte som han siger den gjorde? Hvis ikke, så har du jo ligesom skabt dit parti baseret på egne gisninger, som du risikere er fejlagtige. Hvad kan det så bruges til?

Det er derfor det er ret vigtigt at ikke rode sig ind i hvad der er sagt mellem nogle parter på den her måde. Der er jo ingen af dem, der ville fortælle os det, hvis det vitterlig forholdte sig anderledes end de siger.
Så i min verden, så lader du/i jer rive med ned på deres niveau, istedet for at stå som den neutrale og forholde jer på den måde.

 

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 19:46

Kandersen: Ja.. jeg har ikke taget stilling til hvem der taler sandt/usandt eller om de begge taler sandt blot med hver deres fortolkning.

Jeg konstaterer bare at And optræder ret aggressivt herinde.. sand/usand/ret/uret.. han er stadig aggressiv!

Så I min verden har du taget fuldstændig fejl

Til top
BigBen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af BigBen BigBen skrev:

Blot synes du at ignorere i dine betragtninger, at det er såre menneskeligt (og i mine professionelle verden helt foreneligt) at forvente en gensidighed i kravet om forståelse og respekt.

At optræde agressivt og tenderende mod det umodne bringer ikke anden tættere på sit mål.

Jeg ignorerer ikke noget som helst. Jeg forholder mig til det der er skrevet her, og ikke (som du) til, hvad der er sagt/måske sagt mellem parterne. Den del vil jeg slet ikke ind på, for det er og bliver gætterier. Du bør have samme holdning til dette, medmindre du var tilstede i butikken, da ordene fløj gennem vinden.

K and ersen: Jeg ser nu ligheden mere tydeligt.

Vh/Jan

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af BigBen BigBen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af BigBen BigBen skrev:

Blot synes du at ignorere i dine betragtninger, at det er såre menneskeligt (og i mine professionelle verden helt foreneligt) at forvente en gensidighed i kravet om forståelse og respekt.

At optræde agressivt og tenderende mod det umodne bringer ikke anden tættere på sit mål.

Jeg ignorerer ikke noget som helst. Jeg forholder mig til det der er skrevet her, og ikke (som du) til, hvad der er sagt/måske sagt mellem parterne. Den del vil jeg slet ikke ind på, for det er og bliver gætterier. Du bør have samme holdning til dette, medmindre du var tilstede i butikken, da ordene fløj gennem vinden.

K and ersen: Jeg ser nu ligheden mere tydeligt.

Vh/Jan

 

Jeg formoder du løb tør for saglige argumenter og istedet gik i det barnlige stadie for at gå efter manden. Imponerende holdning!

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu