|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
hyldig87 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 473 |
![]() Sendt: 02-Marts-2011 kl. 15:48 |
Jeg har haft en reklamation på et grafikkort.
Den er gået igennem, og jeg har fået et mail om at det vil blive ombyttet. MEN Jeg købte Et Saphire Radeon HD5850 TOXIC VAPOR-X der kostedede 2300,- De vil ombytte til XFX HD5850 "BLACK" der koster 1600,- Det her jeg havde købt: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=778657 Det her de ombytter til: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4189528 Altså ikke 100% samme model. Og jeg gav 800,- mere for det kort jeg købte, der for 6 måneder siden, end hvad det koster nu, det som de ombytter til. Jeg mener så at jeg har krav på at kunne få penene retur, eller i hvert fald differencen udbetalt. Så ringede til dem og sagde det, men det kunne jeg ikke. Hvordan forholder det sig?
Redigeret af hyldig87 - 02-Marts-2011 kl. 15:55 |
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
![]() |
Du har ret til at få det ombyttet til et kort af samme kvalitet - ikke samme pris.
Er specifikationerne på det nye kort det samme eller bedre end det gamle, så er det, hvad du har krav på. Er specifikationerne på det nye kort dårligere (f.eks. ikke kan klare lige så stor opløsning, eller kun har analoge udgange og ikke digitale, eller anden væsentlig forskel), så skal du ikke acceptere det. Du har krav på et kort af mindst samme specifikation og kvalitet (men prisen er som sagt underordnet - både i opadgående og nedadgående retning). |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
SoundWave ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2009 Status: Offline Point: 817 |
![]() |
Det nye XFX du får har så vidt jeg ved en mere larmende køler. Du har jo i sin tid købt et af de kort med den bedste køler, og det får du ikke umiddelbart med det XFX.
|
|
![]() |
|
hyldig87 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 473 |
![]() |
Var faktisk os præcis det jeg sagde i telefonen. Det var den eneste grund til jeg gva så meget ekstra for lige netop op det kort i sin tid. Men han fastholdt at nu skulle jeg have det XFX kort, hvis jeg så mente det lamte mere når jeg havde fået det måtte jeg ringe igen
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
![]() |
Prøv at søg på ordet ombytning på www.forbrug.dk
|
|
![]() |
|
hyldig87 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 473 |
![]() |
Så forstår jeg ikke hvad der står her: Kan ikke se hvordan det kan læses på andre måder end hvis de ikke kan give mig præcis samme produkt, og ikke kan reparerer så kan jeg fælge at få pengene retur.
|
|
![]() |
|
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
![]() |
Så ring og tru dem med Ekstrabladet, Kontant osv...
Kan ikke se problemet. Som du selv skriver, ikke 100% ens, så vi snakker måske 99% ens istedet. For mig lyder det som om du er mere interesseret i den kontante difference der er, istedet for at være glad for at du har fået et nyt næsten identisk kort med ny garanti.
|
|
![]() |
|
david79 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-September-2008 Sted: mn, USA Status: Offline Point: 173 |
![]() |
Du skal huske at få papir på ombytning, hvis du vælger at gå med til det. Fordi så vidt jeg ved, så hvis der sker noget med det nye kort og de giver pengene tilbage, så er det pengene for det oprindelige kort du har krav på at få. (Mener jeg)
|
|
![]() |
|
Guyver ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 240 |
![]() |
Her er de retningslinier jeg har fulgt i de radiokæder/telebutikker hvor jeg har været/er ansat, når jeg har behandlet reklamationer og det har været en del igennem 10+ år:
Sætter ikke navn på dem, men de er kendte og store og folk elsker at omtale dem, men ønsker at holde min profil privat og ikke lege support børge i min fritid ;) Ved ombytning af varen hvor værkstedet enten har sendt en ny tilsvarende vare, eller der tilbydes et tilsvarende produkt fra butikken der enten er tilsvarende eller stiller forbrugeren bedre, så ophæves Handlen i det tilfælde at kunden ikke ønsker et andet produkt end det oprindeligt købte produkt. Det oprindeligt betalte beløb udbetales eller der tilbydes gavekort (kundens valg). Hvis kunden så har valgt et dyrere produkt, så betales differencen af kunden, dvs. kunden rent faktisk får fuld udbytte af det oprindeligt betalte beløb og samtidig får mulighed for at opgradere. Vælges der et billigere, så udbetales differencen ikke. Har aldrig forstået hvorfor nogen butikker skal gøre en stor sag ud af noget så simpelt, der er en rigtig god løsning for begge parter. Det er jo leverandøren der betaler, for deres vare holdt ikke inden for perioden og kunden føler at de har fået god service og kommer derved sikkert igen. Hvis der så er problemer med leverandøren, så tager man den sgu internt. At der så er andre situationer hvor man holder på retten til at udbedre fejlen, det er så en anden sag. Det er ihvertfald sådan jeg tolker købeloven, uden at være ekspert på området. Ret mig endelig, men garantere ikke at jeg er enig, hvis det stiller forbrugeren dårligere :) Redigeret af Guyver - 02-Marts-2011 kl. 22:31 |
|
![]() |
|
hyldig87 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 473 |
![]() |
Jeg er interesseret i at få alle pengene tilbage, da det kort jeg havde tidligere stadig kan købes andre steder.
|
|
![]() |
|
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
![]() |
Ok, tænkte jeg nok.
|
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
![]() |
Så find det billigste sted på nettet du kan få det samme kort, og bed om at få udbetalt den sum.
Du har ikke krav på det oprindeligt betalte beløb. Du har krav på det beløb, som et tilsvarende (eller identisk) kort kan købes til i dag. |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |