recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - rengørring af plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketrengørring af plasma

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Anvend derefter en blod klud til at tørre overfladen ren, til den er tør.
Det ville jeg da tro gjorde det værre. LOL

Ja M$ Office OneNote OCR funktion kan have lidt problemer med at stave rigtigt  Big smile

Mvh JørgenT

Redigeret af JørgenT - 15-April-2010 kl. 13:06
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 13:19
LOL LOL LOL

Jep, men MS har Frigivet en hotfix på det. De kalder den "Fejl 40"...  LOL LOL LOL

M.v.h.
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 13:19

Jeg har selv et eller andet spray halløj jeg fik da Otto kalibrerede mit tv. Det fungerer rigtig godt, og jeg synes der går lang tid før tv'et bliver støvet igen. Ved ikke om der er noget anti-statisk over det.

Når jeg kommer hjem kan jeg lige checke hvad det hedder.

Det er fuldstændig ligemeget med at bruge noget anti-statisk ... der er overhovedet ikke noget
statisk ...der tiltrækker støv på en plasma skærm.

Næ gør som de foreskriver i brugsanvisningen på side 3 ell 5  som der osse er beskrevet i posten lidt oppe ... brug den lille klud der fulgte med tv'et og evt lidt vand på som beskrevet ovenover ..

og brug for guds skyld ikke håndklæde eller viskestykke som nogle har skrevet ! det er no go..

Redigeret af bulk - 15-April-2010 kl. 13:20
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 1262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 14:07
Jeg har brugt glasrens fra Rema1000 på mit LG plasma i 3 år (vel ca. 1 gang pr. måned) SAMMEN med et viskestykke og kan slet ikke se at det skulle være et problem. Fronten er trods alt...glas Smile
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 14:27
Pilehave.

Problemet er der først, når frontglasset er antiefleksbehandlet. Glasrens indeholder alkohol/opløsningsmidler, som stille og roligt vil ødelægge/stribe antirefleksbehandlingen. Ligeledes er et viskestykke så groft, at det stille og roligt vil "slibe" antirefleksbehandlingen.
Det sker selvfølgelig ikke fra uge til uge, men med tiden....

M.v.h.
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af bulk bulk skrev:

Jeg har selv et eller andet spray halløj jeg fik da Otto kalibrerede mit tv. Det fungerer rigtig godt, og jeg synes der går lang tid før tv'et bliver støvet igen. Ved ikke om der er noget anti-statisk over det.

Det er fuldstændig ligemeget med at bruge noget anti-statisk ... der er overhovedet ikke noget

Næ gør som de foreskriver i brugsanvisningen på side 3 ell 5  som der osse er beskrevet i posten lidt oppe ... brug den lille klud der fulgte med tv'et og evt lidt vand på som beskrevet ovenover ..

og brug for guds skyld ikke håndklæde eller viskestykke som nogle har skrevet ! det er no go..

Nå? Det kommer da an på kvaliteten af håndklædet! De håndklæder som jeg har, er af en top kvalitet med høj sugeevne. Den høje sugeevne gør, at man ikke skal gnubbe som en gal for at tørre skærmen, og dermed heller ikke "slide" overfladen unødvendigt! Jeg kender flere som gør det på samme måde med deres plasma skærme. De bruger også lunt vand med en smule opvaske middel i, og enten ordenlige håndklæder eller mikrofiberklude når der er kommet "pølsefingre" på deres plasma skærme. Jeg har endnu ikke hørt om, at det skulle have skadet deres skærme, men, jeg skal da gerne spørge efter om de har opdaget noget for nyligt.
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Pilehave.

Problemet er der først, når frontglasset er antiefleksbehandlet. Glasrens indeholder alkohol/opløsningsmidler, som stille og roligt vil ødelægge/stribe antirefleksbehandlingen. Ligeledes er et viskestykke så groft, at det stille og roligt vil "slibe" antirefleksbehandlingen.
Det sker selvfølgelig ikke fra uge til uge, men med tiden....

M.v.h.
Jeg bruger ikke engang glasrens til mine vinduer. Jeg bruger lunt opvaskevand. Ikke udenfor. Det ordner vinduespudseren. Big smile

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 14:58
Var det ikke nemmere at lære folk at man ikke behøver røre ved skærmen for at pege på noget LOL

Hvis det fejler så er manualen den jeg ville holde mig til - uanset hvad naboen, kollegaen eller en eller anden på "indernettet" har brugt i årevis uden problemer :-)

Redigeret af MartinJohansen - 15-April-2010 kl. 14:58
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1958
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af bulk bulk skrev:

Det er meget muligt. Jeg oplever bare at mit tv støver hurtigere til hvis jeg ikke bruger det.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Var det ikke nemmere at lære folk at man ikke behøver røre ved skærmen for at pege på noget LOL

Hvis det fejler så er manualen den jeg ville holde mig til - uanset hvad naboen, kollegaen eller en eller anden på "indernettet" har brugt i årevis uden problemer :-)
Jo, det ville da være det nemmeste, men, hvad skal man stille op når søsterens børn farer rundt og rører ved alt? LOL

JVC X3
?
?
?
?
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Netop! Thumbs Up

Jeg har personligt set antirefleksbehandlinger der efter flere års aftørring med rengøringsmidler, simpelthen "flimrede", når man bevægede hovedet sidelæns....

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 15-April-2010 kl. 15:08
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 15:07
.

Redigeret af Henrik B. - 15-April-2010 kl. 15:08