Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4944
|
Sendt: 28-Juli-2010 kl. 08:47 |
Schmidter skrev:
jeg har netop bestilt Panasonic G20. De nye panasonic plasma skærme skulle ikke have megen retention/burn in. Vil det stadig være at foretrække at køre den dvd der i 200 timer inden brug?.... Eller det andet råd som jeg har læst, skrue gamma + lysstyrke ned på 50 procent de første 200 timer!?
Håber jeg kan få hjælp inden de næste par dage da jeg snart modtager skærmen! :D Glæder mig ti lat få den! :-) |
Kør din skærm i 200 timer uden at skrue ned for lyset... Eller skru lidt ned for lyset og se lidt varieret tv, så du ikke har et logo siddende samme sted i 10 timer. En skærm er jo til for at blive brugt...
|
|
Schmidter
Junior bruger
Oprettet: 23-April-2010
Point: 22
|
Sendt: 28-Juli-2010 kl. 11:45 |
tak for dit svar! :)
Ja jeg vil nemlig også gerne kunne bruge det, og havde også tænkt mig at spille xbox på det, og det er ikke sådan at der vil være et logo samme sted i flere timer, jeg spiller modern warfare på min xbox og fifa, der er logoerne der kun imens kampen er igang, hvilket er 10-30 minutter af gangen, så kommer der ny skærm igen!? :) ... Men skal bare passe på med de der spil der hvor man spiller mange timer og hele tiden har en liv bar eller noget logo siddende et sted!...
Men der kan vel ikke ske noget selvom det er i starten af tvets brug jeg har statiske billeder siddende i 10-30 minutter ad gangen, dog nok mange gange og ofte efter hinanden? Den "resetter" jo når kampen er færdig og går ud til menu for at vente på ny kamp!... Og der er det andet billede!???
Jeg ved ikke? :)
|
|
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4944
|
Sendt: 28-Juli-2010 kl. 14:16 |
Den resetter ikke noget...
De første 200 timer er gassen væsentligt mere aggressiv og fosforen er ikke "slidt".
Så det er væsentligt nemmere at komme til at lave et blivende billede på skærmen (indbrænding) Denne indbrænding kan sikkert gå væk efter 6-12 måneder, da ældningskurven begynder at flade ud. Hvis du 90% af tiden bruger dit tv til et statisk billede igennem f.eks. xbox, så har logo'er osv. fået et "forspring" som vil kunne ses indtil at forspringet formindskes pga. ældningskurven.
Det har en lille betydning om man skifter billede hver ½ time, hvis man vender tilbage til det samme billede efterfølgende.
|
|
Schmidter
Junior bruger
Oprettet: 23-April-2010
|
Sendt: 28-Juli-2010 kl. 21:20 |
ok!... Så det er måske en god ide at køre en break in disk her i starten?... Og kan man have skærmen tændt og det kørende hele døgnet, eller er det dumt? og kan det skade hardware?
|
|
SoronSR
Bruger
Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 113
|
Sendt: 06-December-2010 kl. 21:17 |
Hej Alle
Har et Samsung C685. Dette er mit første plasma skærm. Havde godt læst at man skulle være opmærksom på burn-in i starten og synes jeg også jeg har været.. alligevel er der kommet et lille burn-in (fifa logo nede i venstre side).
Mit spørgsmål går på om det går væk efter noget tid som der bl.a. snakkes om (ældningskurven) eller om jeg med fordel kan kører nogle af de andre foreslåede disc? hvad ville i gøre?
PS. hvad er evt. den hurtigste løsning. Min kæreste er lidt en strøm freak, så hvis det værste kan klares imens hun er på arbejde ville det være godt :P
Mvh. Søren
Redigeret af SoronSR - 06-December-2010 kl. 22:26
|
|
SoronSR
Bruger
|
Sendt: 06-December-2010 kl. 22:24 |
Ville være rart med et hurtigt svar da Jeg har arrangeret noget CL bold imorgen, og gerne vl kunne nå at gøre noget ved det inden..
Håber på nogle hurtige råd?
|
|
SoronSR
Bruger
|
Sendt: 07-December-2010 kl. 08:56 |
BUMP
|
|
twilight
Bruger
Oprettet: 13-Juli-2009
Point: 130
|
Sendt: 07-December-2010 kl. 09:19 |
Jeg plejer en gang om ugen at give mit pana V10 en 1/2 times tid på den analoge tuner, hvor jeg så har fjernet antennestikket - det giver "myrekrig" - og det plejer at fjerne den smule retension, jeg får oparbejdet i ugens løb med undertekster og sorte bjælker.....
|
|
maskus
Junior bruger
Oprettet: 30-Marts-2010
Sted: DK
|
Sendt: 01-Januar-2011 kl. 20:38 |
@ Twillight: Det var sgu da mega smart. Tak :)
|
Martin Kusk
|
|
trollo
Bruger
Oprettet: 13-November-2009
Sted: Taastrup
Point: 191
|
Sendt: 05-Januar-2011 kl. 10:51 |
suk jeg har lige forbudt min kone at se TV2 news... selvom vores TV hade kørt over 200 timer uden retention ja så har vi da da da lige fået det fra tv2 news.. ses kun når skærmen viser noget hvidt så nu kører jeg den wash dvd,, kan godt se den er blevet bedre efter 3 timer men det er stadigvæk tydeligt.. Jeg har et P50V20... så nu bliver det sjovt at se om det kan gå helt væk og hvis det ikke kan har jeg forsikring hos securerator som har forsikret det mod retention og pixelfejl :D
|
TX-P50V20
DS209+II
Denon AVR-1910
Samsung BD C5500 blu-ray
Harmony one Remote
Logitech Squeezebox duet
xbox slim og wii
|
|
moho
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
|
Sendt: 05-Januar-2011 kl. 14:11 |
Engang på en runde i Containergårde så jeg et Tv hvor det flotteste DR prøvebillede var indbrændt, og har et gammelt Gul-skærm med ordene "Guldfynd", svensk firmanavn indebrændt. Også skærmene i forretningerne burde udvise sådanne ting, når disse er slukkede.
Og hvis TV2 fremturer med man bare kan vaske tingene væk, da er samme TV2 talsmænd
Redigeret af moho - 05-Januar-2011 kl. 14:12
|
|
helloween
Junior bruger
Oprettet: 06-Maj-2009
Point: 27
|
Sendt: 10-Oktober-2011 kl. 14:59 |
Anbefales det stadig at køre Break-in" DVD´en ?
Kan nemlig se at min nye Samsung plasma skærm er indstillet til "Pixelsskift" for hvert 10 min. Har indstillet skærmen efter alle kunstens regler "Film mode", "sænket kontrast" & "lysstyrke" som brugsanvisningen forskriver (til 45), og slået alle "filtre/forbedringer" fra.
Redigeret af helloween - 10-Oktober-2011 kl. 15:06
|
bcd ------------------- Samsung PS43D455A2W
|
|