recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rentefri finansiering Elgiganten
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rentefri finansiering Elgiganten

Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10430
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2015 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

så tænker jeg da at hvis jeg har 10.000 kr. til at fyre af på et eller andet, så hvorfor betale med det samme, hvis jeg kan få mig et rente- og måske gebyrfrit lån? Så står pengene da bedre på min konto end på deres

Gør de nu også det? Jeg tvivler meget stærkt på, at du kan få 399 kr. i renter af 10.000 kr. ved at have dem stående på din konto.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
BigBen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BigBen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2015 kl. 11:06
Ingen skal kunne overbevise mig om, at 399 kroner er udslagsgivende for, om man vælger at brænde 10.000 kroner af hos Elgiganten. Det handler formentlig meget mere om likviditet end om rente. Dernæst er det min egen erfaring, at det kan være vanskeligere at forhandle en pris på varen, når man samtidig skal have varen finansieret. 
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2015 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

så tænker jeg da at hvis jeg har 10.000 kr. til at fyre af på et eller andet, så hvorfor betale med det samme, hvis jeg kan få mig et rente- og måske gebyrfrit lån? Så står pengene da bedre på min konto end på deres

Gør de nu også det? Jeg tvivler meget stærkt på, at du kan få 399 kr. i renter af 10.000 kr. ved at have dem stående på din konto.

Flemming

Det er vi så nogen der gør, og en smule mere endda.
Handler jo om aftaler.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2015 kl. 11:10

Det kan man jo regne sig frem til. Hvis kontoen f.eks har en rente på 3%, så vil et indestående på Kr 10000 give Kr. 300 i rente.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2015 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af BigBen BigBen skrev:

Ingen skal kunne overbevise mig om, at 399 kroner er udslagsgivende for, om man vælger at brænde 10.000 kroner af hos Elgiganten. Det handler formentlig meget mere om likviditet end om rente. Dernæst er det min egen erfaring, at det kan være vanskeligere at forhandle en pris på varen, når man samtidig skal have varen finansieret. 

Selvfølgelig vil El-Giganten ikke give dig yderligere afslag i prisen, når deres avance i forvejen er beskåret, p.g.a. financieringen.

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2015 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Det er vi så nogen der gør, og en smule mere endda.
Handler jo om aftaler.

Den bank vil jeg godt høre om, hvor du får over 5% i rente på din lønkonto.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2015 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det kan man jo regne sig frem til. Hvis kontoen f.eks har en rente på 3%, så vil et indestående på Kr 10000 give Kr. 300 i rente.

Ja, hvis de 10.000 står der i et år. Efter et halvt år, er der jo kun 5000 tilbage, når man har betalt sine afdrag, dermed bliver rentudbyttet noget lavere.

Klaus
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2015 kl. 11:25

Nu er det jo ikke alle, inklusiv her i huset, der kun har penge stående på en Lønkonto.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2015 kl. 11:27

Nu er det jo ikke alle, inklusiv her i huset, der kun har penge stående på en Lønkonto.

Hvilken konto, i hvilken bank kan man så få 5% i rente på?

Klaus
Til top
BigBen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BigBen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2015 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Selvfølgelig vil El-Giganten ikke give dig yderligere afslag i prisen, når deres avance i forvejen er beskåret, p.g.a. financieringen.

M.v.h.

Nej - netop. Og derfor er det jo ikke reelt et rentespørgsmål, men et spørgsmål om likviditet. 

Ingen er vel i tvivl om, at der er tale om et forbrugsstimulerende initiativ, som primært retter sig mod de mennesker, som ikke har opsparingen til at købe her og nu, men måske nok har et månedligt overskud til at afdrage. Der er måske også mennesker, som egentlig har pengene opsparet, men som fremfor at slagte sparegrisen foretrækker at optage et lån.

Min pointe er, at man med et velspækket dankort typisk kan opnå en langt bedre handel, end de 399 kroner vi spiller om i denne tråd.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2015 kl. 11:30
I elgiganten - måske.

Bestilte nye briller i går og fik en rabat på 20%, der var ingen forskel om det skulle finansieres eller ej. Forskellen er nok også at ved finansiering hos min optiker får jeg et MasterCard og det er dem der håber på at jeg bruger kortet til andet end min brillekredit.
Det er for øvrigt rente og gebyrfrit, til gengæld har jeg bedre forsikring på mine briller i lånets løbetid.

Klaus
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2015 kl. 11:35

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvilken konto, i hvilken bank kan man så få 5% i rente på?

Ved som her at invistere et større beløb i f.eks aktier og obligationer. (udenlandsk invistering).
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu