recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rentefri finansiering Elgiganten
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rentefri finansiering Elgiganten

Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1417
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2015 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg er ret sikker på at et stiftelsesgebyr ikke falder under åop, hvorfor jeg da også tænker det er derfor det kan lade sig gøre.

Du er forkert på den:

Hvis du stadigvæk mener oprettelse ikke skal indgå i ÅOP så skriv til finansrådet og forklar dem at de har forkerte oplysninger på deres hjemmeside. 
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3787
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2015 kl. 21:49
Det er sket ikke for at være påståelig, men blot mit forsøg på at tolke det:). Og i det tilfælde som linket, så er det elgiganten (og så mange andre) deres galt på den, så det stoppes velnok i fremtiden for misvisende info.

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2015 kl. 21:55

Det er sket ikke for at være påståelig, men blot mit forsøg på at tolke det:). Og i det tilfælde som linket, så er det elgiganten (og så mange andre) deres galt på den, så det stoppes velnok i fremtiden for misvisende info.

Jeg forstår ikke lige dit indlæg.

Elgiganten oplyser jo den ÅOP som de skal
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2015 kl. 22:04
Hvis du ser det regnestykke jeg skrev tidligere, så vil du se at Elgigantens ÅOP er korrekt. Regn selv efter i Excel. Det kan laves ved en simpel opstilling :)
          
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10430
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2015 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Hold nu op Morten! 399,- i omkostninger af 2.000,-, er 19,95%.

M.v.h.

Morten er nu ikke helt forkert på den. Der lånes jo ikke 2000 i et helt år da man tilbagebetaler løbende, så gælden udgør i gennemsnit ca. 1000 kr., hvilket med 399 kr. i gebyr giver 39,9% i ÅOP.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2015 kl. 22:06
Haha den er stukket helt af nu:). Jeg tog for givet at el g skrev en åop på 0.0, bildte jeg mig ind:) egentlig var jeg blot nysgerrig på logikken i de 399kr og de 19.95%. Så inden jeg blander flere ting sammen hopper jeg af her;)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10430
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2015 kl. 22:28

Iøvrigt kan man forholdsvis "nemt" for 6-7% på indestående. Det er dog ikke lønkontoen så..

Det får du ingen steder, om du så binder dem i 5 år, og slet ikke med så lille et beløb som 2000 kr.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2015 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Iøvrigt kan man forholdsvis "nemt" for 6-7% på indestående. Det er dog ikke lønkontoen så..

Det får du ingen steder, om du så binder dem i 5 år, og slet ikke med så lille et beløb som 2000 kr.

Flemming

Hm hm

Redigeret af Bromberg5 - 30-Maj-2015 kl. 23:08
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1417
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2015 kl. 09:55

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Flemming

Hvad den slags lån hedder i de forskellige banker skal jeg ikke kloge mig på, men der findes lån der giver samme rente på indestående som ude. Eks Nordea prioritetslån..

Det kan du slet ikke sammenligne med, da det jo kræver at du har gæld i banken på en bolig. Det er altså ikke noget man bare lige "nemt" kan få, hvis man har lidt ekstra penge der skal placeres. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2015 kl. 10:51
Enig og også derfor nemt var i ""..:)
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2402
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2015 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvilken konto, i hvilken bank kan man så få 5% i rente på?
Lån og Spar giver mig 5% på lønkontoen for de første 50.000 fordi jeg er medlem af Uddannelsesforbundet. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2015 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Lån og Spar giver mig 5% på lønkontoen for de første 50.000 fordi jeg er medlem af Uddannelsesforbundet. 

Rimeligt udmærket - hvis ikke det var fordi at det koster dig 430 kroner om måneden af få de 5% i rente.
Min fagforening er noget billigere (69 kr/md).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <1 5678>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu