|
Reparation af DS1815+ |
Besvar | Side <12345> |
Forfatter | |
hedberg
Guld medlem Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg havde samme problem med min DS2415+ for et par måneder siden. Status blinkede orange og power knappen blinkede blåt. Der var det CPU fejlen. Synology var ikke specielt behjælpelige og jeg syntes i øvrigt deres håndtering af denne fejl er under alt kritik. Da jeg fandt ud af hvad det var, så loddede jeg selv den modstand på motherboardet. Det var relativt simpelt. Der er tale om at lodde en modstand på som vist her: Hvis du har lyst til at køre til Holbæk, så skal jeg gerne lodde den modstand på for dig hvis du ikke selv har lyst. Redigeret af hedberg - 05-November-2019 kl. 17:20 |
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
Zombie1343
Junior bruger Oprettet: 07-Marts-2017 Status: Offline Point: 21 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej hedberg
Det har jeg desværre ikke selv mulighed for, men hvis du kan komme til Nørrebro og fikse det, betaler jeg naturligvis for alle de dertil forbundne udgifter plus lidt godt til ganen. Jeg har 45 tb film og 15 tb musik på 2415+, så det er noget af en vigtig sag for mig at få ordnet. PM mig venligst, hvis du kan og vil, og på forhånd tak Jens.
|
|
hedberg
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Jens, Det kan jeg desværre ikke, men hvis du kender en der er fortrolig med at lodde i nabolaget, så kan jeg eventuelt lave en beskrivelse med hvad der skal bruges/laves. Redigeret af hedberg - 06-November-2019 kl. 08:30 |
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
bleze
Super bruger Oprettet: 28-Maj-2005 Status: Offline Point: 491 |
Funktioner
Tak(0)
|
Synology byttede min brugte DS1815+, som jeg havde købt på den blå, til en ny - endda inden den var død. Kan ikke klage over den service.
|
|
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
|
|
Zombie1343
Junior bruger Oprettet: 07-Marts-2017 Status: Offline Point: 21 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej
Den service har jeg så desværre ikke fået tilbudt, hverken af Synology eller af den danske leverandør. Jeg har i alt 4 Synology, så det synes en anelse odiøst. Mit råb om hjælp til min 2415+ står naturligvis stadig ved magt, og jeg håber, der findes en venlig sjæl derude, som kan hjælpe mig. Tak til hedberg for tid og info. Mvh.
Redigeret af Zombie1343 - 07-November-2019 kl. 16:40 |
|
hedberg
Funktioner
Tak(0)
|
Siden de ved hvilke serie numre og modeller der er tale om, så syntes jeg egentligt godt de - i forbindelse med en firmware opdatering - kunne have placeret et banner hver gang du loggede ind i admin interfacet om din enhed var i fare for at dø og man skulle sende den ind til et ombytnings program. Det havde ikke taget mange linier kode og havde forhindret denne situation hvor folk lærer om det på den hårde måde. Det ville også betyde man bedre kunne planlægge ombytningen, så det passede både Synology og kunden bedst muligt. Men nej.. Synology udsender en pressemeddelse, som de ved ingen kunder læser og lader dem sejle deres egen sø, hvis garantien er udløbet. Til de uheldige vil de ikke engang oplyse om problemet og hvad der skal til for at fixe den. Jeg spurgte specifikt til hvor mange ohm modstanden skulle være på og det ville de heller ikke oplyse. Jeg er dybt skuffet over Synology og til min nyeste NAS enhed valgte jeg UNRAID fremfor Synology. Redigeret af hedberg - 08-November-2019 kl. 08:34 |
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
JesperRou
Bruger Oprettet: 13-August-2009 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 203 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lidt succes ender jeg vidst også med. Har i dag fået besked om at min pakke er landet hos Synology og en time efter en ny besked fra UPS, at der er en pakke på vej til mig. Det lugter både af en ny 1815+ og god service på samme tid :) |
|
jobjha
Ny bruger Oprettet: 02-Februar-2020 Sted: Højby Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Affer, er det muligt at få dig til at beskrive hvordan man skal få PSU til at virke med din metode, for jeg har de samme problemer med den
|
|
JBH
|
|
jobjha
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Affer, er det muligt at få dig til at beskrive hvordan man skal få PSU til at virke med din metode, for jeg har de samme problemer med den
|
|
JBH
|
|
affer
Super bruger Oprettet: 24-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 342 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sæt en lus mellem sort og grøn kabel som er lige ved siden af hinanden i stikket fra psu, og se om din strømforsyning ikke starter så. det var mellem grøn og sort jeg satte en on/off knap for at holde min nas tændt
Det grønne og sorte kabel der ligger henover er kablerne fra den on/off kontakt jeg har monteret på tidligere billede. Redigeret af affer - 02-Februar-2020 kl. 17:36 |
|
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
|
|
jobjha
Funktioner
Tak(0)
|
Takker
|
|
JBH
|
|
jobjha
Funktioner
Tak(0)
|
Ja det starter men har målt den og den mangler 5v på det ene røde, så starter kun harddiskene op men ikke systemet, kender du en løsning til det?
|
|
JBH
|
|
Besvar | Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |