recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reparation af mobil
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reparation af mobil

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér godowsky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Reparation af mobil
    Sendt: 17-August-2022 kl. 15:37
Hej,

min mobil er nu til reparation for 3. gang på under et år.

Telefonen bliver ikke brugt til noget ekstremt og har ikke en ridse.

Jeg har haft mobiltelefoner siden de første kom frem, og aldrig oplevet noget lignende.

Jeg synes ærligt talt ikke, at produktet lever op til hvad man kunne forvente i 2022, og havde da aldrig købt telefonen, hvis jeg havde vist hvad der ventede.

Mit spørgsmål er, er det bare sådan noget jeg må leve med indtil garantien løber ud?
Kan man evt. ophæve købet?

vh

Godowsky

PS

Kan se at der er lavet en lille video om emnet her:

https://www.youtube.com/watch?v=anmB4hBKJ9E

I mit tilfælde er der tale om 3 forskellige fejl, dog med det samme resultat, nemlig, at telefonen er ubrugelig. Synes ikke rigtigt, at videoen svarer præcist på spørgsmålet. Der er mange "hvis'ser"...




Redigeret af godowsky - 17-August-2022 kl. 15:59


Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2022 kl. 17:18
Hvilken tlf snakker du om?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2022 kl. 21:42
Kan de ikke ringe eller hvad fejler den ?
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2022 kl. 09:13
Jeg synes godt man kan forlange at få en ny vare. Hvis der har været 3 problemer på under et år der har gjort telefonen ubrugelig, synes jeg det er rimeligt. En telefon er noget folk bruger hele tiden. Alt. må de stille en tilsvarende telefon til rådighed.
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2022 kl. 11:07
Prøv at stille spørgsmålet under 'Jura' i stedet for, siden det er juridisk vejledning du efterspørger. Så vil du måske få flere svar
mvh Christian
Til top
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér godowsky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2022 kl. 23:00
Tak, det var mere om andre havde prøvet noget lignende.

Har lige fået telefonen tilbage, nyt main board, igen.

Nu virker fingerscanneren ikke, jeg orker næsten ikke at aflevere den igen.

Det er sgu da vildt.


Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2022 kl. 23:22
Umuligt at svare på når du ik vil ud med hvad det er for en tlf?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2022 kl. 06:00
Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:


Nu virker fingerscanneren ikke, jeg orker næsten ikke at aflevere den igen.


Kommer telefonen tilbage til dig, med en defekt?
Hvilken telefon?
Hvem er forhandleren?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2022 kl. 06:24
Altså, NU forlanger du for meget... når vi ikke kan få at vide, hvilken anonym mobil, der er tale om, SÅ er det vanskeligt! Men er der ikke noget med, at efter 3 mislykkede forsøg på reparation, at så kan man kræve pengene tilbage eller en ny mobil? Eller holder den slet ikke mere?
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér godowsky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2022 kl. 10:56
Jeg forstår ikke hvorfor den specifikke model/forhandler er relevant i forhold til mit generelle spørgsmål.

Det handler udelukkende om, om nogen har erfaring med, at deres telefon skal til reparation så mange gange på et år, og om nogen således har erfaring med, om man kan opsige en handel på den baggrund eller om det bare er sådan det er, generelt.

Jeg ønsker ikke at hænge hverken forhandler eller brand ud.

vh

Godowsky


Til top
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér godowsky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2022 kl. 11:14
Fejlene har været følgende:

1. Telefonen talte batteriprocenten op til 100%. Der blev den så, også selvom den i virkeligheden blev afladet. Det viste sig at være en softwarefejl.

2. Wifi holdt op med at virke - løsning, nyt mainboard.

3. Telefonen kunne ikke tændes - løsning, nyt mainboard.

4. Fingerscanner virker ikke, der er blot en hvid cirkel der hvor man normalt ser et fingeraftryk blive dannet ved, at man holder sin finger på skærmen. Jeg har ikke afleveret telefonen endnu, men det ser ikke ud til at der er nogen softwaremæssige løsninger, har installeret forfra etcetera


Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2022 kl. 11:14
Købeloven er ret klar på dit problem. Der kan tillades et til to forsøg på rep., og så kan du forlange købet ophævet.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu