recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reparation af mobil
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reparation af mobil

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2022 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Købeloven er ret klar på dit problem. Der kan tillades et til to forsøg på rep., og så kan du forlange købet ophævet.

Ja, det mener jeg også. Der har været forskellige problemer med den, men løsningen har hver gang været skift af mainboard. 
Til top
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér godowsky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2022 kl. 12:00
Tak, ja, der står jo faktisk følgende:

Hvis varen har en fejl eller mangel, har du ret til at få den repareret eller omleveret til en ny. I nogle tilfælde kan du få pengene tilbage eller et forholdsmæssigt afslag i prisen
Butikken må kun forsøge at reparere eller omlevere din vare nogle få gange – typisk en eller to. Derefter kan du få dine penge igen


Så det burde jo være ganske simpelt. Vi ser hvad de siger, tak for hjælpen!



Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2022 kl. 12:04
Med mindre det er antal rep. pr. fejl. For hvis der opstår nye/andre fejl, har de vel et par forsøg til at udbedre dem...
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2022 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Med mindre det er antal rep. pr. fejl. For hvis der opstår nye/andre fejl, har de vel et par forsøg til at udbedre dem...
Det mener jeg ikke tæller..
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér godowsky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2022 kl. 12:23
Tja.. så kan det jo tage lang tid, når det er nye fejl hver gang ;)



Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2022 kl. 12:26
Hvis løsningen hver gang har været at skifte samme del i telefonen er det, som jeg ser det, ligemeget hvilket problem den reparation løser. At det er WiFi den ene gang og at telefonen ikke kunne tændes den anden gang er underordnet. Det er åbenbart samme komponent der skaber problemerne.

Jeg har selv fået skiftet mainboard i en 4-5 måneder gammel telefon, og der har heldigvis ikke været problemer siden.


Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2022 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:

...
4. Fingerscanner virker ikke, der er blot en hvid cirkel der hvor man normalt ser et fingeraftryk blive dannet ved, at man holder sin finger på skærmen. Jeg har ikke afleveret telefonen endnu, men det ser ikke ud til at der er nogen softwaremæssige løsninger, har installeret forfra etcetera
Øh, her er det tlf model kunne være interessant, for fingeraftryks sensor sidder vel ikke i skærmen? Confused


Mvh. JørgenT
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2022 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:

...
4. Fingerscanner virker ikke, der er blot en hvid cirkel der hvor man normalt ser et fingeraftryk blive dannet ved, at man holder sin finger på skærmen. Jeg har ikke afleveret telefonen endnu, men det ser ikke ud til at der er nogen softwaremæssige løsninger, har installeret forfra etcetera
Øh, her er det tlf model kunne være interessant, for fingeraftryks sensor sidder vel ikke i skærmen? 



Det er der da nogle der har.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2022 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:

...
4. Fingerscanner virker ikke, der er blot en hvid cirkel der hvor man normalt ser et fingeraftryk blive dannet ved, at man holder sin finger på skærmen. Jeg har ikke afleveret telefonen endnu, men det ser ikke ud til at der er nogen softwaremæssige løsninger, har installeret forfra etcetera
Øh, her er det tlf model kunne være interessant, for fingeraftryks sensor sidder vel ikke i skærmen? Confused


Det kan det godt gøre, meen Face ID er nu noget smartere.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2022 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:

...
4. Fingerscanner virker ikke, der er blot en hvid cirkel der hvor man normalt ser et fingeraftryk blive dannet ved, at man holder sin finger på skærmen. Jeg har ikke afleveret telefonen endnu, men det ser ikke ud til at der er nogen softwaremæssige løsninger, har installeret forfra etcetera
Øh, her er det tlf model kunne være interessant, for fingeraftryks sensor sidder vel ikke i skærmen? Confused



Oneplus har det. 
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér godowsky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2022 kl. 11:18
Det er en Xiaomi mi 11.

Ringede ned til butikken, hvor de sagde, at jeg skulle komme ned. De lød meget forstående.

Da jeg kommer derned, er det selvfølgelig en anden end den jeg har talt med, og her er lyden en anden. Det kan de slet ikke tage stilling til, den med at det skal være samme fejl blev lige luftet, men iøvrigt måtte jeg selv henvende mig til repair via mail og forklare situationen. I betragtning af den telefonsamtale, hvor de jo let kunne have givet mig den relevante emailadresse, var en en efter min mening dybt uforskammet måde at forholde sig til en fejl, på et produkt de selv har solgt.

Det er sgu sjovt så hurtigt alt der hedder kundeservice forsinder som dug for solen, så snart pengene har skiftet hænder.




Redigeret af godowsky - 23-August-2022 kl. 11:27


Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2022 kl. 11:38
Skal du selv henvende dig til stedet der står for reparationer? 

Det er vist stik mod alle regler. Det er sælger der skal stå for nok kontakten til dem der skal reparere varen. Uanset hvad de så ellers mener. 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu