Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Terr1
Bruger
Oprettet: 30-Marts-2006
Status: Offline
Point: 84
|
Sendt: 13-Juni-2008 kl. 11:54 |
Hejsa..
Jeg kunne godt bruge lidt vejledning omkring denne sag.
Jeg sendte for 2 dage siden, en email til Henning something Service Manager hos Panasonic Nordic, omkring den dårlige service jeg har modtaget, hvor jeg beskrev hele episoden.
Idag bliver jeg så ringet op ad infocare som har fået en opringing fra denne Henning og beder dem forklare hvad der sker i denne sag. Derefter ringer de til mig med en forklaring og siger de kan have TV'et repereret færdig idag og sendt til mig i næste uge.
Jeg har jo imellemtiden (i Mandags) kontaktet MM-Vision og sagt jeg gerne vil ophæve mit køb fordi de ikke kan give mig et svar på hvornår jeg kan få tv'et tilbage efter 9 uger..
De spiser mig af med en kommentar om at de ikke kan give mig et svar før de har snakket med panasonic danmark, hvilket de vil gøre samme dag. Jeg ringer de efterfølgende 2 dage og prøver at få et svar hvilket de ikke kan give mig. Jeg føler at de prøver at udsætte svaret for at kunne prøve at få TV'et færdig indenfor overskuelig tid.
Nu er dilemma'et så hvad kan jeg kræve af MM-Vision? Jeg har immervæk undværet mit tv i snart 10 uger, jeg snakkede med chefen for MM-Vision, som sagde at han så to udveje.. at jeg ophæver købet, eller får tv'et tilbage med 10 ugers ekstra garanti som jeg har mistet. Jeg er selvfølgelig mest intresseret i at ophæve købet, hvad er rimeligt?
|
|
Sandal
Guld medlem
Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Point: 2585
|
Sendt: 13-Juni-2008 kl. 11:59 |
Du er helt sikkert berettiget til at ophæve købet.
Huske at holde dig til din forhandler. Panasonic eller InfoCare har intet med din sag at gøre.
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
jessmoeller
Junior bruger
Oprettet: 28-Marts-2006
Point: 46
|
Sendt: 13-Juni-2008 kl. 12:05 |
10 uger er alt for lang tid, og jeg ville fastholde at du vil ophæve købet. Infomere dette til forhandleren med det samme
Du får intet ud af 10 ugers ekstra ganranti, som jeg egentlig syntes er et meget dårligt foreslag
|
|
Terr1
Bruger
|
Sendt: 13-Juni-2008 kl. 12:08 |
OK, jeg aftalte med MM-Vision at ringe Mandag, hvor de vil have et svar til mig (håber jeg).. jeg står fast med at få ophævet købet så.. Tak for hjælpen :)
|
|
jessmoeller
Junior bruger
|
Sendt: 13-Juni-2008 kl. 12:12 |
Terr1 skrev:
OK, jeg aftalte med MM-Vision at ringe Mandag, hvor de vil have et svar til mig (håber jeg).. jeg står fast med at få ophævet købet så.. Tak for hjælpen :) |
Nu forstår jeg ikke hvorfor du skal vente henover weekenden på et svar?
Fik du en begrundelse hvorfor du skal vente igen?
Panasonic Danmark har jo alligevel ikke åben. Jeg tror (håber ikke) at du får svaret at nu har Infocare afsendt dit TV fra rep. og dermed er den sagen afsluttet for dem... (det er pessimisten der svare her)
|
|
Terr1
Bruger
|
Sendt: 13-Juni-2008 kl. 12:38 |
Jeg sagde til infocare da de ringede mig op, at jeg har en sag kørerne med forhandleren, omkring ophævning af købet, og jeg derfor ville snakke med dem før de begyndte at rep. TV'et og sendte det til mig.
Efterfølgende sagde MM-Vision at jeg ville få et svar på mandag, grunden er at medarbejderen som har min sag ikke er på arbejde idag, og derfor ved chefen ikke hvad status er på sagen, det vil han gerne have koordineret med medarbejderen.
Derefter ringede jeg til Infocare og sagde de skulle sætte rep. og afsendelse af tv'et i bero indtil jeg har afklaret sagen med MM-Vision (efter aftale med Chefen for MM-Vision).
|
|
Terr1
Bruger
|
Sendt: 13-Juni-2008 kl. 15:58 |
Jojo.. så har MM-Vision meldt tilbage...
De vil ikke tilbyde at ophæve købet selvom jeg i mandags bedte om det, hvor de ikke kunne oplyse mig om, hvornår jeg kunne få mit TV tilbage..
De siger ifølge forbrugerloven / købeloven whatever, at jeg ikke har ret til at få pengene tilbage såfremt det medfører stor økonomisk tab for forretningen (har selv læst om det et sted.. men kan ikke finde love teksten ligenu).. Hvilket det jo altid vil gøre lol?
De tilbød mig i stedet at give ny fuld garanti på produktet samt 1500 kr kontant..
Så nævnte jeg at jeg gerne vil prøve sagen af i forbrugerklagennævntet da jeg mener jeg har ret til at ophæve købet. Så kunne der ligepludselig ikke garanteres for at det førnævnte tilbud var gældende mere..
Så jeg må prøve at ringe til forbrugerklagenævnet mandag for at høre om jeg har en sag..
Jeg har oplevelsen af at de bare snakkede udenom indtil de indefor rimelig tid kunne få TV'et reperateret.. og derfor ikke vil give mig et svar da jeg bedte om det..
Alt i alt en rigtigt dårlig kundeoplevelse hos MM-Vision og jeg vil ikke anbefalde andre at handle der..
Redigeret af Terr1 - 13-Juni-2008 kl. 16:00
|
|
Sandal
Guld medlem
Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
|
Sendt: 13-Juni-2008 kl. 16:21 |
Terr1 skrev:
De siger ifølge forbrugerloven / købeloven whatever, at jeg ikke har ret til at få pengene tilbage såfremt det medfører stor økonomisk tab for forretningen... |
Købelovens § 78, stk. 2:
Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger.
Køberen kan ALTID kræve ophævelse, hvis manglen ikke er afhjulpet inden rimelig tid, jf. § 78, stk. 4, 2. pkt.
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
Terr1
Bruger
|
Sendt: 13-Juni-2008 kl. 16:37 |
Så jeg burde stå godt i en eventuel sag i forbrugerklagenævnet?
jeg vil køre sagen igennem om det så tager et 1 år.. simpelhen af principielle årsager..
|
|
jessmoeller
Junior bruger
|
Sendt: 13-Juni-2008 kl. 17:23 |
Terr1 skrev:
Så jeg burde stå godt i en eventuel sag i forbrugerklagenævnet?
jeg vil køre sagen igennem om det så tager et 1 år.. simpelhen af principielle årsager..
|
Ja... Stod jeg i samme situation ville jeg gøre det samme.
At sagen er kørt så langt ud er pga. dårlig håndtering fra MM-vision side. Jeg har tidligere siddet med sådanne sager, da jeg arbejde for en større elektronok kæde. butikken har bare ikke fulgt op på sagen i alt den tid og dermed mistet chancen for at retuneret varen til producenten
|
|
Terr1
Bruger
|
Sendt: 16-Juni-2008 kl. 17:06 |
Jeg snakkede med forbrugerklagenævnet, og udfra min beskrivelse mente de jeg havde ret til at få pengene tilbage.
Jeg valgte dog at tage imod MM-Visions tilbud på 2500 kr og 2 års fuld garanti, da jeg kunne få tv'et imorgen.
De har i samme process også skiftet service samarbejdspartner, for at undgå lignende problemer i fremtiden.
|
|