|
Reperation eller ny surround receiver? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
pointwood ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 324 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Johnny k, Henrik B. og hvem der ellers måtte være i stand til at svare: RX-V779, RX-AS710D og RX-A850 er umiddelbart dem jeg finder mest relevant. Jeg kan se de fåes ved AV-Connection: RX-V779: http://www.av-connection.dk/?PGr=7099 RX-AS710D: http://www.av-connection.dk/?PGr=8322 RX-A850: http://www.av-connection.dk/?PGr=7291 Blandt forskellene er blandt andet: 1) 4K Upscaling vs 4K Passthrough. Er det vigtigt? Kan man ikke blot lade en evt. 4K skærm opskalere billedet? 2) De 2 Aventage modeller har et "UHD Full support" ifølge AV-Connection (kan ikke lige finde logoet på Yamahas hjemmeside), hvad menes der med det? 3) Kun RX-A850 har Dolby Atmos. Jeg har som sagt ikke nogen planer om at tilføje ekstra højtalere og så er det vel ikke vigtigt/relevant? Jeg er bosiddende i Aarhus området, er det Tape Connection jeg så skal forbi for at se dem eller er der andre forhandlere i området der anbefales? |
||
Jramskov
|
||
![]() |
||
pointwood ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 324 |
|
Dolby Atmos er sandsynligvis heller ikke relevant for mig. Jeg kommer helt sikkert ikke til at sætte højtalere op i loftet. Jeg er dog lidt i tvivl om Atmos også giver bedre surround lyd i et 5.1 setup, der er lidt forskellige udmeldinger her på forummet. Mit gæt er dog at forskellen ikke er specielt stor og dermed er Atmos ikke relevant for mig. Lydmæssigt tror jeg fint jeg vil kunne leve med alle 3 nævnte modeller ovenfor. Jeg har heller ikke brug for Spotify, MusicCast osv. - vi bruger Sonos. Din løsning duer ikke for mig, da jeg gerne vil have 4K support til engang når mit efterhånden ældre LCD TV vælger at stå af. |
||
Jramskov
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
1) + 2) Hvor opskaleringen sker kan være lidt ligemeget. Det som er vigtigt er, at der er fuld understøttelse af 4K! D.v.s. at der kan arbejdes med 4:4:4 60p, hvilket både 779 og 850 kan. 3) 850 og 779 er langt hen af vejen ens, under låget. Lige kraftige, ens funktioner o.s.v. Så du er nødt til at de på dem, mærke på dem o.s.v., for om du vil betale lidt ekstra, for at få den lidt federe finish/udseende på A850. Og ja, Tapeconnection er det rigtige sted at starte! Når jeg slet ikke nævner 610, så skyldes det at den ikke er prisen værd, da det Yamaha gør, er at tage en given model og så pakken den sammen i et mindre kabinet, og så hæve prisen. Så den skal man udelukkende vælge, hvis man ikke vil have en full-size receiver stående. M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 19-Februar-2016 kl. 10:21 |
||
![]() |
||
|
Receiveren kommer ikke til stå synligt, så udseende er lidt ligegyldigt :)
Jeg kan dog se at Yamaha giver 3 års garanti på Aventage serien. RX-AS710D ser ud til også at have fuld UHD support, så det er vist primært Atmos support der er forskellen mellem den og A850. A850 er også mere kraftfuld, men tvivler på jeg har behov for det. Omvendt betyder det vel blot højere strømforbrug? |
||
Jramskov
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Du kan aldrig få "for meget" effekt! Tværtimod giver det oftest bedre lyd, p.g.a mere overskud, bedre styr på højttalerne o.s.v. Forskellen i strømforbrug er i den sammenhæng vist fuldstændig lige meget! Hvis du bekymrer dig om den slags, så giver det langt mere, at skifte alle lamper i huset til LED-typen. Forbruget på de to kan i øvrigt godt være ens, da det handler mere om, hvor højt du spiller. Desuden har Yamaha generelt noget af det laveste standby-forbrug, blandt alle fabrikanter. M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 19-Februar-2016 kl. 11:23 |
||
![]() |
||
|
Godt at høre at Yamaha har lavt standby forbrug. Ps. Udover nogle få halogen pærer der ikke kan skiftes, er alt lys i huset skiftet til LED. |
||
Jramskov
|
||
![]() |
||
Johnny k ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-December-2015 Sted: Dianalund Status: Offline Point: 39 |
|
Med tanke på at det er lilleput højtalere så er en rx-v779 da fin.
Den kan levere mere end rigeligt til dine focal |
||
![]() |
||
Jesna ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2010 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 220 |
|
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005 |
||
![]() |
||
Johnny k ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-December-2015 Sted: Dianalund Status: Offline Point: 39 |
|
Så er der da ikke meget at tænke over mere.
Super pris, på en rigtig fin receiver. |
||
![]() |
||
|
Ja for hulan! Du finder intet i prisklassen, som kan være med dér...
M.v.h. |
||
![]() |
||
|
Ja, det ser godt nok ud til at være et godt tilbud.
Inden jeg kører kreditkortet igennem, vil jeg godt have bekræftet at der ikke er noget væsentligt jeg misser mht. billedet? Den har HMDI 2.0 og HDCP2.2 og efter hvad jeg ved, fuld 4K support på i det mindste nogle af HDMI portene. Mangler der noget? Hvad med HDR? |
||
Jramskov
|
||
![]() |
||
|
Den understøtter HDR. Det eneste den reelt mangler, er ATMOS og DTS-X.
M.v.h. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |