recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Retention igen igen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRetention igen igen

 Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 22:22

Jeg har ikke lavet nogen speciel kalibrering, jeg var fint tilfreds med billedet ud af boxen, og jeg læste flere steder, at det ikke betød noget, og at man bare skulle nyde sit tv. Jeg har dog fulgt guiden på DRHD. Når jeg ser tv, kører jeg med Normal - kontrast 42 - Lys 0 - Farve 27 - Skarphed 5. Når jeg ser film (næsten udelukkende BD gennem PS3) kører jeg med Movie - kontrast 42 - Lys 0 - Farve 30 - Skarphed 0.

Fjernsynet har nu kørt minimum 8 timer siden, der sidst blev set tv2, heraf ½ time med burn-in dvd'en og 1½ time med myrekrig. Logoet er blevet mindre synligt, men er stadig synligt på lyse, bevægelige baggrunde, som himmel.
 
Jeg tror stadig på, at det forsvinder med tiden. Jeg synes bare, at det er al, al for lang tid...
Til top
Lars E. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 14:59
Det kan undre mig at folk siger at retention stort set ikke findes mere på Pana, det er jo ikke rigtigt så.
Har selv en ny indkøbt LG50PS8000 som i starten ikke havde problemer med retention, men nu efter et par uger er der mere og mere af det, dette er helt modsat af hvad jeg ellers har læst det skulle gerne gå den anden vej.
 
Mvh Lars
Samsung PS50C6500
Toshiba 42 C3000P
Vantage HD7100S
Sony BDP-S550
Xbox 360
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 17:24
Ringede til Panasonic Support idag og fik en sludder for en sladder, om at burn-in netop var en af ulemperne på plasma, og at det helt sikkert var noget, som man skulle være obs på...
 
Hvis problemet med for meget retention fortsætter, er Panasonic Support så det rigtige at kontakte, eller skal man gå til forhandleren? Eller er det bare meget svært at få det anerkendt som en fejl?


Redigeret af hunt - 01-Februar-2010 kl. 17:25
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 17:47
 
 Kan slet ikke genkende de du skriver, har virkelig brugt PX80 meget siden det kom på markedet, og der er ikke skyggen af noget der ligner Burn In, Retention har der heller ikke være meget af, det forsvandt meget hurtigt, det har da ikke været mere end efter den første måned at man så noget til det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 18:22
Nøøh, det kan jo være, at du har et panel, som ikke har samme svaghed?
 
Men hvad synes I, at jeg skal gøre?
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 18:31
Det kan også være, at Radiomanden har nogle særlige øjne, som er immune overfor retention. 

Hvis du er heldig, vil forhandleren være med til at løse dit problem. Hvad angår Panasonic, så skriver nogle at de har super service, osv. Men producenter vil helst holde sig fra at indrømme, at ét af deres tv har fået burn-in, og hvis de hjælper dig, åbner det sluserne for, at andre kommer med det samme problem, og så mister Panasonic penge...
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 06:47
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Det kan også være, at Radiomanden har nogle særlige øjne, som er immune overfor retention. 

Hvis du er heldig, vil forhandleren være med til at løse dit problem. Hvad angår Panasonic, så skriver nogle at de har super service, osv. Men producenter vil helst holde sig fra at indrømme, at ét af deres tv har fået burn-in, og hvis de hjælper dig, åbner det sluserne for, at andre kommer med det samme problem, og så mister Panasonic penge...
Jeg synes nu godt nok at producenterne er relativt gode til at advare mod retetion og burn in i deres manualer. Problemet er nok snare at en del brugere her har svært ved at se det. En af historierne er også at pioneers nyeste modeller ikke kan få burn in. På mit arbejde kan man få syn for sagen at det ikke er korrekt. Det er en del af de ulemper plasma har ligesom lysindfald på LCD om man så vil være ved det eller ej.
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 13:29
Jeg har aldrig set skyggen af hverken retention eller burn in på min pio 5090H.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Jeg har aldrig set skyggen af hverken retention eller burn in på min pio 5090H.


+1

Og jeg er ikke blindWink
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 13:45
 
  Det er jeg heller ikke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 14:05
mit v10 lider også af retention, tror deres sidste serie er ret svage på det område.
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 14:35

Mit TV2 logo må nu karakteriseres som burn-in, retention-perioden er må være overskredet.... Efter 12 timers tv-kiggeri incl. 3 timer med sne er det stadig synligt. Vi ser næsten aldrig TV2, så det er utroligt, at det kan brænde inde på 3-4 timer på samme kanal. Da jeg ringede til Panasonic, sagde de at 3 timer på samme kanal ikke var "normal" tv-kiggeri.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu