recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Årets bedste TV - Panasonic FZ800
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Årets bedste TV - Panasonic FZ800

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2018 kl. 23:46
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Navnet Technics har altid været en del af Matsushita (Panasonic).
Forstå det nu, Panasonic har lavet din soundbar, og klistret et Technics klistermærke på Technics ER Panasonic.
Du er hel galt på den. Jeg har faktisk skrevet at Panasonic har produceret min soundbar - og Technichs har tunet den. Forstå det nu.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2018 kl. 23:51
Oprindeligt skrevet af flemsehj flemsehj skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af flemsehj flemsehj skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Billedsystemet er yderligere optimeret, på FZ800.

Hmmm.... Har du et link til den oplysning?
Det matcher ikke hvad jeg læser rundt omkring.

/Flemming

Læs testen jeg linker til.

Ja. Det har jeg gjort.
Flere gange endda, og jeg kan ikke finde det sted, hvor det står, at FZ800 er optimeret i.f.t. FZ950.
Derimod kan jeg finde dette i teksten:
Den største forskel mellem FZ800 og det dyrere FZ950 ligger i lydsystemet.

Vil du ikke være venlig at skrive præcis hvor i teksten du finder dine oplysninger. Mine gamle øjne kan ikke se den.

Takker

/Flemming

Du kan starte med de sidste halvanden linie.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2018 kl. 23:54
@KlausDM,

Jeg kan kun forholde mig til hvad Panasonic beskriver i deres materiale. Og hvorfor  alverden skal Panasonic lave salgs gas på et brand som ingen åbenbart ikke mere har kendskab til. 
  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2018 kl. 00:08
Fordi det hjælper. Verden over plumper folk i med arme og ben.

“Tuned by Technics” lyder da også flot. Ikke mindst nu, hvor man er i gang med at relancere Technics, som et “lækkert Audio brand”


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2018 kl. 00:11
Fordi Technics er et kendt brand, og har været i 40+ år.
Tilbage i 70erne og 80erne klistrede Matsushita Technics på audioprodukter, og Panasonic på videoprodukter. Ramsa var deres professionelle produkter. Og navnet National blev brugt til både audio og video produkter. Ét firma, forskellige navne. Som også ONKYO og flere andre gør.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2018 kl. 00:15
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Fordi det hjælper. Verden over plumper folk i med arme og ben.

“Tuned by Technics” lyder da også flot. Ikke mindst nu, hvor man er i gang med at relancere Technics, som et “lækkert Audio brand”


Klaus

Jo det kan man så mene. Men jeg må sige at den pågældende soundbar bærer præg af andet end Panasonic, Og det gør den i opbygning og konfiguration. Soundbaren lyder stort set bedre end hvad jeg har hørt af f.eks. Panasonics soundbars i almindelighed.

Kun en påstand, men hverken du eller jeg kan komme med påstande udover hvad vi selv mener.

Vi når ikke længere Klaus.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2018 kl. 00:49
"Technics (テクニクス Tekunikusu) is a Japanese brand name of the Panasonic Corporation for audio equipment. Since 1965 under the brand name, Panasonic has produced a variety of hi-fi products, such as turntablesamplifiersreceiverstape decksCD players and speakers for sale in various countries."

Og interessant nok er det Matsushita (i dag Panasonic), som sender Technics produkter på gaden:
"In 1971, Matsushita released the Technics SL-1100 for the consumer market. Due to its strong motor, durability, and fidelity, it was adopted by early hip hop artists.[4] The SL-1100 was used by the influential DJ Kool Hercfor the first sound system he set up after emigrating from Jamaica to New York City.[7]

It was followed by the SL-1200, the most influential turntable.[8] It was developed in 1971 by a team led by Shuichi Obata at Matsushita, "

Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2018 kl. 05:48
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af flemsehj flemsehj skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af flemsehj flemsehj skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Billedsystemet er yderligere optimeret, på FZ800.

Hmmm.... Har du et link til den oplysning?
Det matcher ikke hvad jeg læser rundt omkring.

/Flemming

Læs testen jeg linker til.

Ja. Det har jeg gjort.
Flere gange endda, og jeg kan ikke finde det sted, hvor det står, at FZ800 er optimeret i.f.t. FZ950.
Derimod kan jeg finde dette i teksten:
Den største forskel mellem FZ800 og det dyrere FZ950 ligger i lydsystemet.

Vil du ikke være venlig at skrive præcis hvor i teksten du finder dine oplysninger. Mine gamle øjne kan ikke se den.

Takker

/Flemming

Du kan starte med de sidste halvanden linie.
Der står stadigvæk intet, der underbygger din påstand om, at den tv model har fået “billedsystemet er yderligere optimeret på FZ800”.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2018 kl. 05:59
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Kun en påstand, men hverken du eller jeg kan komme med påstande udover hvad vi selv mener.

Mener?

“Tuned by Technics”, medudviklet af folk fra det “anmelderroste” brand Technics. 
Hvad er de anmelderrost for i de sidste 20 år ud over en genudgivelse af en pladespiller?

Jeg har svært ved at finde noget.......måske jeg bare er blind?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2018 kl. 07:08
FZ800 og FZ950 har samme billedpanel og videoteknik. Primære forskelle består i soundbar, lidt design og fjernbetjening.

Hvis det har interesse så har Panasonic i øvrigt, efter intern undersøgelse, svaret på det problem, som vi fandt med en firkant midt på skærmen ved mørkegrå baggrunde (sidste afsnit i sektionen 'Billedkvalitet').



Redigeret af Rasmus Larsen - 02-Juli-2018 kl. 07:09
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2018 kl. 08:24
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Fordi Technics er et kendt brand, og har været i 40+ år.
Tilbage i 70erne og 80erne klistrede Matsushita Technics på audioprodukter, og Panasonic på videoprodukter. Ramsa var deres professionelle produkter. Og navnet National blev brugt til både audio og video produkter. Ét firma, forskellige navne. Som også ONKYO og flere andre gør.



Jeg husker tydeligt deres årlige kataloger. Vendte det én vej, var det et Panasonic katalog med alle videoprodukterne, og vendte man det om, var det et Technics katalog med audioprodukter.



Redigeret af lunddal - 02-Juli-2018 kl. 12:02
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2018 kl. 10:33
der findes en hel del Technics produkter på hylderne incl højttalere. Brandet er det ypperste inden for hifi produkter i Panasonic Corporation

Redigeret af Munch - 02-Juli-2018 kl. 10:33
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu