recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Retur ret i fysisk butik, NEJ.. !!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRetur ret i fysisk butik, NEJ.. !!

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Status: Offline
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Emne: Retur ret i fysisk butik, NEJ.. !!
    Sendt: 20-Maj-2010 kl. 20:59
Info / advarsel
 
Når i handler i fysiske butikker, så er der som grundregl IKKE retur ret !!
med mindre du har forhandlet dig til dette via specielle aftaler !!
dvs du kan ikke normalt levere varen tilbage og få dine penge tilbage,
sådan er købe loven, og uvidenhed til dette hjælper ingenting.
Heller ikke hvis der bare er gået 3 dage og at du kun har testet produktet i 2 timer
derhjemme og fortryder købet af den ene eller anden årsag.
 
Dette har jeg lige mærket på egen krop, og er nu i besidelse af en dims til 19500 kr
som jeg ikke er 100% glad for.
Der var INTET at gøre, har forhandlet med chefen og sælgeren  i 1½ time,
samt tilbudt at gå ned i retur beløbet, men de var totalt kolde,
jeg kunne højest på et tilgode bevis mod at binde mig til en meget dyre dims,
der så måske ville kunne gøre mig glad.
 
Historien kort, i fredags var det jo helligdag, så vi var ude og kikke på nyt grej :-)
fik den hele store forkromede demo, og pga mangel på lager, fik jeg demo versionen med hjem,
med aftale om at få den byttet til en helt ny ugen efter (dvs i mandags)
så det gjorde jeg så, fino service.
i løbet af weekenden blev demo versionen vold testet og der blev fundet lidt små skavanker
og detaljer som gjorde at jeg ikke var super glad, men håbede at den nye så var bedre,
i mandags blev den nye så testet og fundet marginalt bedre, men stadig ikke perfekt,
så efter en masse email support og rigtig god hjælp til forbedringer,
men desværre ikke noget fix, lavede vi en aftale om at ses i dag og så se på det sammen.
Grejet blev testet og samme skavanker set i butik, men sådan performer grej i denne pris klasse,
det må jeg kunne leve med, og sådan gør alt ander grej også, var svaret.
Vi fik også testet noget af mit andet grej hjemmefra for at dobbelt checke at alt var ok,
og dette blev skam fundet ok, selv om der kom et par arrogante kommentare om at jeg nok burte
købe noget bedre og dyre grej, ellers var jeg selv ude om at det blev et dårligt resultat,
det var ikke helt sådan det blev sagt, men det var den smag jeg fik i munden,
ret ubehageligt faktisk..
 
Jeg er ikke ude på at hænge butikker eller personer ud, derfor er ingen nævnt her.
man kan tage personlig kontakt til mig hvis man ønsker uddybet noget.
samt se dokumentationer for ringe performance fra dimsen, det har jeg på lager.
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 21:09
Nej, man har som regel ikke returret i fysiske butikker. Er det ikke almen viden?

Hvis der er noget decideret galt med produktet, så skal der selvfølgelig ombytning eller reparation til.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 21:11
i en butik køber man som beset, og der er ingen returret... dvs der er butikker som skilter med at de har.. men som udgangspunkt har man ikke, er man i tvivl er det dog oftest noget man kan aftale sig til.. eller finde et sted hvor man kan gøre det.. også sørg for at få det skrevet på bon eller kvittering så der ingen tvivl hersker.. en mundtlig tilkendegivelse fra sælger er intet værd hvis den ikke kan bevises.
 
Jeg har dog oplevet at næsten alle de steder hvor jeg har spurgt har jeg kunne aftale mig til et-eller-andet, det er bare altid nemmere inden man har købt at aftale sig til særlige betingelser.


Redigeret af rhsin - 20-Maj-2010 kl. 21:12
Mvh

René
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Status: Offline
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 21:21
jeg sidder bare her og græder snot, og har brug for et kram..
ellers går jeg bare i seng
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

jeg sidder bare her og græder snot, og har brug for et kram..
ellers går jeg bare i seng
 Hugder var lige et kramWink
 
Kedelig historie, men det er jo standard at der ikke er returret i en fysisk butik, medmindre det specifikt er nævnt. Herudover lyder det som om du har fået en ok service fra butikkens side, men det hjælper selvfølgelig ikke er tilfreds.
Hvad er det du er utilfreds med?
 
I øvrigt kunne du jo forsøge at sælge stumpen og se om det kunne lade sig gøre med et mindre tab...
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Nej, man har som regel ikke returret i fysiske butikker. Er det ikke almen viden?

 
Det er desværre vist rigtigt nok:
 
Selv om mange fysiske butikker faktisk yder fuld returret, så er det ikke lovpligtigt at de skal gøre det. De bruger det formentlig bare som kundepleje, gætter jeg på.
 
I øvrigt synes det typisk at være de eksklusive specialbutikker med HighEnd-udstyr, man mest har bøvl med i netop dén henseende: I store butikskæder som Elgiganten, Fona, Expert, Føtex, Bilka, Kvickly, Aldi m.fl. giver de pengene tilbage uden diskussion. I en HiFi-butik som f.eks. "Lydspecialisten" eller "Scala HiFi" i Århus kan man derimod højst gøre sig håb om et tilgodebevis i butikken, hvis man bagefter skulle gå hen og fortryde købet. (Har også selv oplevet det Cry ) Med mindre en anden aftale er blevet indgået.
 
Det sikreste er velsagtens at købe sit grej i en (dansk) internet-butik. Dér er returretten nemlig lovpligtig.


Redigeret af musicus - 21-Maj-2010 kl. 10:11
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 23:56
Det er nu bare tragisk at der er bedre købsbetingelser i éks. Bilka....
Her kunne HiFi-butikkerne godt lære noget.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 07:33
Jeg synes også det er kedeligt at mange speciel butikker ikke vil. For mit vedkommende har det betydet at jeg bare handler der hvor de har den service, dvs. Elgiganten eller Bilka eller handler i deres internetbutik, for så har jeg også returretten. F.eks Hifiklubben, har en internetdel.
De sidste par gange jeg har handlet i Hifiklubben, har jeg da set på varen i butikken, men handlet over nettet.
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-September-2008
Status: Offline
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 08:02
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Det er nu bare tragisk at der er bedre købsbetingelser i éks. Bilka....
Her kunne HiFi-butikkerne godt lære noget.
Sikkert fordi kæder som Bilka, El-giganten osv. er mere ligeglade med deres kunder kan risikere at få et produkt med hjem som har været åbent og brugt af en anden kunde.

Så man kunne jo vende den om og sige at Hifi-klubben faktisk havde bedre service da man er sikker på at få et produkt med hjem som ikke har været brugt og åbnet før Smile  
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

Info / advarsel
 
Når i handler i fysiske butikker, så er der som grundregl IKKE retur ret !!
med mindre du har forhandlet dig til dette via specielle aftaler !!
dvs du kan ikke normalt levere varen tilbage og få dine penge tilbage,
sådan er købe loven, og uvidenhed til dette hjælper ingenting.
Heller ikke hvis der bare er gået 3 dage og at du kun har testet produktet i 2 timer
derhjemme og fortryder købet af den ene eller anden årsag.
 
Dette har jeg lige mærket på egen krop, og er nu i besidelse af en dims til 19500 kr
som jeg ikke er 100% glad for.
Der var INTET at gøre, har forhandlet med chefen og sælgeren  i 1½ time,
samt tilbudt at gå ned i retur beløbet, men de var totalt kolde,
jeg kunne højest på et tilgode bevis mod at binde mig til en meget dyre dims,
der så måske ville kunne gøre mig glad.
 
Historien kort, i fredags var det jo helligdag, så vi var ude og kikke på nyt grej :-)
fik den hele store forkromede demo, og pga mangel på lager, fik jeg demo versionen med hjem,
med aftale om at få den byttet til en helt ny ugen efter (dvs i mandags)
så det gjorde jeg så, fino service.
i løbet af weekenden blev demo versionen vold testet og der blev fundet lidt små skavanker
og detaljer som gjorde at jeg ikke var super glad, men håbede at den nye så var bedre,
i mandags blev den nye så testet og fundet marginalt bedre, men stadig ikke perfekt,
så efter en masse email support og rigtig god hjælp til forbedringer,
men desværre ikke noget fix, lavede vi en aftale om at ses i dag og så se på det sammen.
Grejet blev testet og samme skavanker set i butik, men sådan performer grej i denne pris klasse,
det må jeg kunne leve med, og sådan gør alt ander grej også, var svaret.
Vi fik også testet noget af mit andet grej hjemmefra for at dobbelt checke at alt var ok,
og dette blev skam fundet ok, selv om der kom et par arrogante kommentare om at jeg nok burte
købe noget bedre og dyre grej, ellers var jeg selv ude om at det blev et dårligt resultat,
det var ikke helt sådan det blev sagt, men det var den smag jeg fik i munden,
ret ubehageligt faktisk..
 
Jeg er ikke ude på at hænge butikker eller personer ud, derfor er ingen nævnt her.
man kan tage personlig kontakt til mig hvis man ønsker uddybet noget.
samt se dokumentationer for ringe performance fra dimsen, det har jeg på lager.

Det kunne måske være en god ide at næven butik navne her inde, for det første at butikken kan komme til ordre i dette forum og få det andet hvis det give en negativ svar fra butikken så ved man hvor man ikke skal handel.

Men det miste de kan gørre er at sende til rep. da der åbenbart er stor fejl på den.  
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2409
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

De sidste par gange jeg har handlet i Hifiklubben, har jeg da set på varen i butikken, men handlet over nettet.


Den finte laver jeg også, hen i butikken og se varen, hjem og bestille den på nettet. Som hovedregel køber jeg varen på internetsiden der tilhører den forretning hvor jeg var på besøg for at se varen, også selv om en konkurrerende internetside kan sælge den et par procent billigere - forretningen har trods alt været behjælpelig med at lade mig se og pille inden køb, det vil jeg gerne være med til at sponsere.

En del forretninger synes jeg direkte lægger op til den fremgangsmåde idet de har en speciel "internetpris" der typisk er en del lavere end prisen i den fysiske forretning. Så har jeg lyst til at betale en højere pris for at få lov til selv at slæbe varen hjem og miste min returret? Nah, jeg snupper den billige løsning hvor jeg får returret og varen bragt ud, tak..

For øvrigt, hvis du snakker dig til returret i en fysisk butik har de lov at lave nedslag i beløbet når de tager varen retur fordi den har været åbnet og testet. Returretten ved internethandel garanterer dig det fulde beløb retur, inkl. den fragt der blev lagt på fra forretningens side. Forsendelsen tilbage til forretningen skal du dog selv betale.

Det må være et spørgsmål om tid før de fysiske forretninger begynder at tilbyde samme returret som på nettet, ellers tror jeg gradvist de bliver reduceret til rene udstillingslokaler..

Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 09:42
du kan jo bestille dine produkter online hos HIFI klubben hvis returret er essentiel.
 
har det modsat, vil hellere give lidt mere i en butik og få produktet UDEN returret, ikke fordi jeg ikke synes returret kunne bruges i visse tilfælde, men mit største issue er nemlig at få åbnede varer med hjem.
 
Og tit er en vare returneret så er der en defekt, eller en nar der har sat sine basse fingre på eller leget i service menu´en eller det er en med HIGH PITCH whine and so on.. ja så kan man selv bruge sin returret, men man bliver godt nok træt af at transportere 50" tv rundt i landet.
 
Fordelen i butikken er jo at køber du et ordentligt sted, så kan du lege så meget med produktet som du gerne vil, og derved nå at spore de eventuelle fejl der kan være.
 
Det er nu også slemmest med TV. fordi der er så stor tolerance hos producenterne at man kan få et godt og et dårligt tv af samme type, som begge er OK.
 
personligt acceptere jeg ikke åbnede produkter, og så er den bare ikke længere. går også altid indpakningen igennem for at sikre at der ikke har været åbnet, eller ompakket, samt tjekker produktet 100% for småmærker når jeg pakker det ud.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu