|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||||
Klausens ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
![]() |
|||
De har da netop bedre service, da de jo tilbyder returret, MODSAT fx. Hifiklubben... Og hvad de så gør med returvarerne, jamen forhåbentlig bliver de solgt til nedsatte priser, eller lignende? Det ved jeg ikke, men normalt kan kunder jo også se om et produkt har været solgt før... |
||||
![]() |
||||
baekgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 502 |
![]() |
|||
Bilka ifølge egne regler kun ved ubrudt emballage. |
||||
![]() |
||||
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
|||
Hvis vi f.eks. taler om CD'er DVD'er, PC-spil og tilsvarende produkter, ja - så er der heller ingen pardon hos Bilka, hvis varen har været åbnet og taget i brug. Hvilket vel også er fair nok. Med mindre man kan påvise en fejl ved varen, og derfor ønsker den ombyttet til et nyt eksemplar.
Men ellers har jeg da altid uden problemer kunnet levere både DVD-afspillere, Settop-bokse, PC-skærme m.m. tilbage til Bilka, og fået pengene tilbage. Jeg ved så selvfølgelig ikke, om bestyrerne af de forskellige Bilka filialer rundt om i landet kan fastsætte deres egne retningslinier for "ubrudt emballage", når det også drejer sig om HiFi-udstyr. I Bilka ved Tilst har jeg i al fald aldrig oplevet problemer med det. Redigeret af musicus - 21-Maj-2010 kl. 10:29 |
||||
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
||||
![]() |
||||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() |
|||
De gør nok tingene meget forskelligt fra sag til sag... Jeg fik byttet en microbølgeovn i Bilka, som havde ubeskadiget emballage. Men selve ovnen så ud som om der var blevet spille bold med den af to gaffeltrucks før den var pakket ned. Teknisk set kunne de havde afvist mig med beskyldningen om at jeg selv have kørt den over. Jeg har oplevet at min søster en juleaften havde givet en dyr Philips shaver til kæresten, men emballagen var tom. Hvordan redder man lige den? Heldigvis var føtex flinke og byttede uden diskussion - måske havde de oplevet det før? Jeg tror at grunden til at specielbutikkerne ikke ombytter er fordi de ikke kan få sig selv til at sælge en brugt vare og ofte er varene specielle, som der ikke sælges to af samme dag. Med andre ord kan de brænde inde med den. der er dog nogle som tager tilbage minus 10%-15% af prisen og så sælger varen, som brugt billigere. Havde trådstarter prøvet at tale med butikken omkring at returnere demo modellen, evt. imod et tilgodebevis, inden at man tog det nye produkt hjem og i brug? På den måde havde butikken jo bare haft en demo model lånt ud og det nedsætter jo ingen værdi... Redigeret af Cyberguyen - 21-Maj-2010 kl. 10:30 |
||||
![]() |
||||
Fnulder ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-September-2008 Status: Offline Point: 503 |
![]() |
|||
Ja okay, det jeg mente var hvis produktet havde været åbnet og brugt. For den slags returret gør jo også man må leve med et prodult man køber KAN være brugt før. De smider jo ikke bare produktet i skrallespanden hvis de får det retur åbnet
![]() |
||||
![]() |
||||
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
|||
Ved ikke lige hvor du får den opfattelse fra mht. butikken, det lyder som om det har ydet ok service, men at køber måske også er en temmelig "kritisk forbruger".
Læser ingen steder om "store fejl" men om mindre skavanker, hvilket i mine ører netop igen lyder som en køber der måske er en smule kritisk med sine indkøb.
Og ingen returret betyder netop INGEN returret, også når kunden alligevel vil returnere.
|
||||
![]() |
||||
PhDream ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 737 |
![]() |
|||
Lyder som om TS har handlet i HFK.
![]() |
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|||
|
||||
![]() |
||||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
![]() |
|||
Jeg kan kun sige at da jeg for 2 år siden købte et Samsung TV der skulle bruges til DVB C, så var jeg utrolig lykkelig for at det blev købt i Elgiganten, da jeg kunne bytte det bagefter.
For da vi kom jeg og fik tilsluttet TV, fandt TV'et >100 digital kanaler, DR1 var på plads 45, DR2 på plads 46 og TV var på plads 67 og dette kunne ikke ændres. Når man ringede til Samsung var svaret bare at man skulle værer god til at huske tal når man zappede. Dette var helt ubruglig hjemme hos os. Min kone kunne ikke bruge dette til noget.
Så denne features på Samsung blev aldrig fortalt, når man spurgte ind til TV'et i både HFK og Fona. Så havde jeg habdlet her, ville jeg ikke kunne returnerer TV.
|
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|||
Ikke i Fona Vejle. Der spurgte jeg eksakt til det ifm køb af recorder, og her var INGEN restriktioner.
|
||||
![]() |
||||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
![]() |
|||
Det er så ikke den info jeg har fået Plus her hvad Fona mener er fordel ved at handle i Fona: http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=53Ombytnings- og returret indenfor 14 dage
Varer købt i FONA kan byttes eller returneres i op til 14 dage efter købet under forudsætning af, at varen ikke har været taget i brug - og kvittering medbringes. Varen skal være ubeskadiget og returneres i ubrudt original emballage. |
||||
![]() |
||||
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3728 |
![]() |
|||
Man kan lave en aftale med Fona sælgeren man handler med, således man har mulighed for at returnere varen selvom den er brugt. Har selv gjort det engang det blev nødvendigt. Kender andre der har gjort det samme. Men det er så en af butikkerne i Aalborg og ved selvfølgelig ikke om man kan lave en sådan aftale i andre Fona butikker.
|
||||
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |