recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Retur ret i fysisk butik, NEJ.. !!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRetur ret i fysisk butik, NEJ.. !!

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Klausens Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Det er nu bare tragisk at der er bedre købsbetingelser i éks. Bilka....
Her kunne HiFi-butikkerne godt lære noget.
Sikkert fordi kæder som Bilka, El-giganten osv. er mere ligeglade med deres kunder kan risikere at få et produkt med hjem som har været åbent og brugt af en anden kunde.

Så man kunne jo vende den om og sige at Hifi-klubben faktisk havde bedre service da man er sikker på at få et produkt med hjem som ikke har været brugt og åbnet før Smile  

De har da netop bedre service, da de jo tilbyder returret, MODSAT fx. Hifiklubben...

Og hvad de så gør med returvarerne, jamen forhåbentlig bliver de solgt til nedsatte priser, eller lignende? Det ved jeg ikke, men normalt kan kunder jo også se om et produkt har været solgt før...
Til top
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2009
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af Klausens Klausens skrev:

Sikkert fordi kæder som Bilka, El-giganten osv. er mere ligeglade med deres kunder kan risikere at få et produkt med hjem som har været åbent og brugt af en anden kunde.

Så man kunne jo vende den om og sige at Hifi-klubben faktisk havde bedre service da man er sikker på at få et produkt med hjem som ikke har været brugt og åbnet før Smile  

De har da netop bedre service, da de jo tilbyder returret, MODSAT fx. Hifiklubben...

Og hvad de så gør med returvarerne, jamen forhåbentlig bliver de solgt til nedsatte priser, eller lignende? Det ved jeg ikke, men normalt kan kunder jo også se om et produkt har været solgt før...

Bilka ifølge egne regler kun ved ubrudt emballage.
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

Hvis vi f.eks. taler om CD'er DVD'er, PC-spil og tilsvarende produkter, ja - så er der heller ingen pardon hos Bilka, hvis varen har været åbnet og taget i brug. Hvilket vel også er fair nok. Med mindre man kan påvise en fejl ved varen, og derfor ønsker den ombyttet til et nyt eksemplar.

Men ellers har jeg da altid uden problemer kunnet levere både DVD-afspillere, Settop-bokse, PC-skærme m.m. tilbage til Bilka, og fået pengene tilbage. Jeg ved så selvfølgelig ikke, om bestyrerne af de forskellige Bilka filialer rundt om i landet kan fastsætte deres egne retningslinier for "ubrudt emballage", når det også drejer sig om HiFi-udstyr. I Bilka ved Tilst har jeg i al fald aldrig oplevet problemer med det.

Redigeret af musicus - 21-Maj-2010 kl. 10:29
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 10:26

De gør nok tingene meget forskelligt fra sag til sag...

Jeg fik byttet en microbølgeovn i Bilka, som havde ubeskadiget emballage. Men selve ovnen så ud som om der var blevet spille bold med den af to gaffeltrucks før den var pakket ned. Teknisk set kunne de havde afvist mig med beskyldningen om at jeg selv have kørt den over.

Jeg har oplevet at min søster en juleaften havde givet en dyr Philips shaver til kæresten, men emballagen var tom. Hvordan redder man lige den?
Heldigvis var føtex flinke og byttede uden diskussion - måske havde de oplevet det før?

Jeg tror at grunden til at specielbutikkerne ikke ombytter er fordi de ikke kan få sig selv til at sælge en brugt vare og ofte er varene specielle, som der ikke sælges to af samme dag. Med andre ord kan de brænde inde med den. der er dog nogle som tager tilbage minus 10%-15% af prisen og så sælger varen, som brugt billigere.

Havde trådstarter prøvet at tale med butikken omkring at returnere demo modellen, evt. imod et tilgodebevis, inden at man tog det nye produkt hjem og i brug?
På den måde havde butikken jo bare haft en demo model lånt ud og det nedsætter jo ingen værdi...

Redigeret af Cyberguyen - 21-Maj-2010 kl. 10:30
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2008
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 11:00

Oprindeligt skrevet af Klausens Klausens skrev:

Ja okay, det jeg mente var hvis produktet havde været åbnet og brugt. For den slags returret gør jo også man må leve med et prodult man køber KAN være brugt før. De smider jo ikke bare produktet i skrallespanden hvis de får det retur åbnet Wink
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Det kunne måske være en god ide at næven butik navne her inde, for det første at butikken kan komme til ordre i dette forum og få det andet hvis det give en negativ svar fra butikken så ved man hvor man ikke skal handel.

Men det miste de kan gørre er at sende til rep. da der åbenbart er stor fejl på den.  

Ved ikke lige hvor du får den opfattelse fra mht. butikken, det lyder som om det har ydet ok service, men at køber måske også er en temmelig "kritisk forbruger".

Læser ingen steder om "store fejl" men om mindre skavanker, hvilket i mine ører netop igen lyder som en køber der måske er en smule kritisk med sine indkøb.

Og ingen returret betyder netop INGEN returret, også når kunden alligevel vil returnere.
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 13:07
Lyder som om TS har handlet i HFK. Dead
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

De sidste par gange jeg har handlet i Hifiklubben, har jeg da set på varen i butikken, men handlet over nettet.

Den finte laver jeg også, hen i butikken og se varen, hjem og bestille den på nettet. Som hovedregel køber jeg varen på internetsiden der tilhører den forretning hvor jeg var på besøg for at se varen, også selv om en konkurrerende internetside kan sælge den et par procent billigere - forretningen har trods alt været behjælpelig med at lade mig se og pille inden køb, det vil jeg gerne være med til at sponsere.

En del forretninger synes jeg direkte lægger op til den fremgangsmåde idet de har en speciel "internetpris" der typisk er en del lavere end prisen i den fysiske forretning. Så har jeg lyst til at betale en højere pris for at få lov til selv at slæbe varen hjem og miste min returret? Nah, jeg snupper den billige løsning hvor jeg får returret og varen bragt ud, tak..

For øvrigt, hvis du snakker dig til returret i en fysisk butik har de lov at lave nedslag i beløbet når de tager varen retur fordi den har været åbnet og testet. Returretten ved internethandel garanterer dig det fulde beløb retur, inkl. den fragt der blev lagt på fra forretningens side. Forsendelsen tilbage til forretningen skal du dog selv betale.

Det må være et spørgsmål om tid før de fysiske forretninger begynder at tilbyde samme returret som på nettet, ellers tror jeg gradvist de bliver reduceret til rene udstillingslokaler..

Jamen Fona, Expert har skam 14 dages returret, netop af samme årsag
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

De sidste par gange jeg har handlet i Hifiklubben, har jeg da set på varen i butikken, men handlet over nettet.

Den finte laver jeg også, hen i butikken og se varen, hjem og bestille den på nettet. Som hovedregel køber jeg varen på internetsiden der tilhører den forretning hvor jeg var på besøg for at se varen, også selv om en konkurrerende internetside kan sælge den et par procent billigere - forretningen har trods alt været behjælpelig med at lade mig se og pille inden køb, det vil jeg gerne være med til at sponsere.

En del forretninger synes jeg direkte lægger op til den fremgangsmåde idet de har en speciel "internetpris" der typisk er en del lavere end prisen i den fysiske forretning. Så har jeg lyst til at betale en højere pris for at få lov til selv at slæbe varen hjem og miste min returret? Nah, jeg snupper den billige løsning hvor jeg får returret og varen bragt ud, tak..

For øvrigt, hvis du snakker dig til returret i en fysisk butik har de lov at lave nedslag i beløbet når de tager varen retur fordi den har været åbnet og testet. Returretten ved internethandel garanterer dig det fulde beløb retur, inkl. den fragt der blev lagt på fra forretningens side. Forsendelsen tilbage til forretningen skal du dog selv betale.

Det må være et spørgsmål om tid før de fysiske forretninger begynder at tilbyde samme returret som på nettet, ellers tror jeg gradvist de bliver reduceret til rene udstillingslokaler..

Jamen Fona, Expert har skam 14 dages returret, netop af samme årsag
I Fona gælder returretten kun hvis varen ikke har været taget i brug, så den er ikke særlig anvendelig efter min mening.

Jeg kan kun sige at da jeg for 2 år siden købte et Samsung TV der skulle bruges til DVB C, så var jeg utrolig lykkelig for at det blev købt i Elgiganten, da jeg kunne bytte det bagefter.

For da vi kom jeg og fik tilsluttet TV, fandt TV'et >100 digital kanaler, DR1 var på plads 45, DR2 på plads 46 og TV var på plads 67 og dette kunne ikke ændres. Når man ringede til Samsung var svaret bare at man skulle værer god til at huske tal når man zappede. Dette var helt ubruglig hjemme hos os. Min kone kunne ikke bruge dette til noget.

Så denne features på Samsung blev aldrig fortalt, når man spurgte ind til TV'et i både HFK og Fona. Så havde jeg habdlet her, ville jeg ikke kunne returnerer TV.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 13:34
Ikke i Fona Vejle. Der spurgte jeg eksakt til det ifm køb af recorder, og her var INGEN restriktioner.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 13:38

Det er så ikke den info jeg har fået

Plus her hvad Fona mener er fordel ved at handle i Fona: http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=53
Ombytnings- og returret indenfor 14 dage
Varer købt i FONA kan byttes eller returneres i op til 14 dage efter købet under forudsætning af, at varen ikke har været taget i brug - og kvittering medbringes. Varen skal være ubeskadiget og returneres i ubrudt original emballage.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 13:43

Det er så ikke den info jeg har fået

Plus her hvad Fona mener er fordel ved at handle i Fona: http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=53
Ombytnings- og returret indenfor 14 dage
Varer købt i FONA kan byttes eller returneres i op til 14 dage efter købet under forudsætning af, at varen ikke har været taget i brug - og kvittering medbringes. Varen skal være ubeskadiget og returneres i ubrudt original emballage.

Man kan lave en aftale med Fona sælgeren man handler med, således man har mulighed for at returnere varen selvom den er brugt. Har selv gjort det engang det blev nødvendigt. Kender andre der har gjort det samme. Men det er så en af butikkerne i Aalborg og ved selvfølgelig ikke om man kan lave en sådan aftale i andre Fona butikker.
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu