recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Returnering af TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Returnering af TV

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Returnering af TV
    Sendt: 17-November-2015 kl. 11:41
Jeg købte i August et  Sony 49" Ultra HD TV KD49X8305, som desværre bare ikke fungerer godt nok. Det er langsomt og fryser i menuerne og går nogle gange helt i sort, så man skal have strømmen fra før det kan bruges igen.

Jeg har haft fat i Sony support som har guidet mig til en nulstilling til fabriksindstillingerne, som skulle afhjælpe problemet, men det har heller ikke virket mere end i et kort stykke tid. Jeg har talt med Sony support igen, som har forklaret at der snart kommer en opdatering der vil fixe problemerne, men jeg tror ikke rigtigt på det og er bange for at jeg kommer til at stå med en skodmodel, som aldrig kommer til at fungere ordentligt.

Jeg gider faktisk ikke have det tv mere og vil egentligt bar gerne returnere det. Et produkt i den prisklasse skal bare fungere ordentligt. Jeg havde desværre ikke mulighed for at teste det lige da jeg modtog det, da jeg stod midt i en flytning da det blev købt og antennesignalet ikke var på plads i min nye bolig. 
Jeg havde derfor ikke mulighed for at returnere det indenfor 14 dages fristen og bliver derfor nødt til at returnere det under garantien, men så vidt jeg har forstået så har forhandleren 3 forsøg til at lave det. Det kommer ikke til at ske, da det vist er et generelt problem med denne model. Jeg frygter lidt at forhandleren trækker reparationerne i langdrag så jeg først modtager det retur efter garantiperioden er udløbet.

Hvordan står jeg i denne sag og er der noget jeg kan gøre? 

Umiddelbart har jeg tænkt mig at mig at fortælle forhandleren, at det er min plan at sende det retur lige så snart det kommer tilbage til mig hvis jeg oplever at det fryser. Jeg håber at det forhandleren kan se fornuften i at vi i fællesskab finder en bedre løsning, i stedet for der spildes tid, energi og penge på at sende det frem og tilbage til reparation.

Det skal siges, at jeg er ret sikker på at forhandleren ikke kan afhjælpe fejlen, da det virker til at det det er et generelt problem med  Sony KD49X8305. Hvis fejlen bliver rettet sender jeg det selvfølgelig ikke retur. Min holdning er dog at et så almindeligt produkt som et tv, skal fungere uden medfølgende frustrationer. Specielt når det ligger prismæssigt i den forholdsvis høje ende men en listepris på 11.999 kr.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2015 kl. 12:08
Du skal jo tage fat i forhandleren.

Og ja. Han har 3 forsøg til at udbedre fejlen, hvis han følger loven.

Men du kan jo snakke med ham om det.

Du skal jo også være obs på, at det er forhandleren der skal sørge for transporten fra din adresse.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2015 kl. 12:26
Det er altså en gammel myte. Fra tænks hjemmeside:

1. Forhandleren har ret til at reparere en defekt vare 3 gange

Forkert! Købeloven nævner ikke et bestemt antal forsøg på at afhjælpe en fejl. Udgangspunktet er faktisk ét enkelt forsøg.

I særlige situationer, fx hvor fejlen er kompliceret at udbedre, eller der er tale om en periodisk fejl, som er svær at lokalisere, kan forhandleren have ret til flere forsøg.

Elektronik er typisk kompliceret, men det betyder ikke, at alle fejl på elektroniske produkter er det. Det er fx ikke en kompliceret fejl, hvis knapperne falder af en fjernbetjening.

http://taenk.dk/gode-raad/25-forkerte-paastande-om-koebeloven

Redigeret af Trumle - 17-November-2015 kl. 12:30
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2015 kl. 13:06
Har du installeret den firmware-opdatering, som kom for nogle uger siden? Jeg har en bekendt, med samme TV i 65". Han siger at den opdatering har forbedret stabiliteten noget..

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2015 kl. 13:37
Ja: firmwareopdateringen er installeret og det virkede til at det var en forbedring, men siden er det det løbende blevet dårligere igen og i går aftes var det helt umuligt. Nulstillingen er til fabriksdata, som Sony support anbefalede, skete efter opdateringen.

endnu en hifi-flygtning

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2015 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Hvordan står jeg i denne sag og er der noget jeg kan gøre? 

Du står præcis som i alle andre tilfælde, med et produkt der ikke lever op til forventningerne, der har en mangel, som du ikke gider/har lyst eller skal finde dig i at leve med.

Du har al mulig grund til at reklamerer over produktet.
Kan forhandleren ikke fikse problemerne, så TVét lever op til forventningerne, inde for rimelig tid, så hæver du købet og får dine penge igen.  Plain and simple - Lige efter bogen.

Ihvertfald lige indtil en forhandler evt. gør knuder over dette, og måske forsøger sig med alverdens forklaringer om, at du som forbruger ikke har ret til at hæve købet. Så kører balladen og forbrugerklagenævnets mølle, for gud ved hvilken gang, i en sag der bare burde behandles efter bogen.
Lad os håbe det ikke komme dertil.

Glem alt om 14 dages fortrydelsesret.
Det er en ganske almindelig reklamationssag, (og dermed en RET du har). Og den skal behandles som en sådan, uden nogen som helst former for omsvøb fra forhandler/producent.
Du skal ikke affinde dig med svar om, at det bliver fikset i en fremtidig firmware opdatering eller lign. Forhandleren skal fikse det, og fikse det med det samme (inde for rimelig tid). Du skal ikke vente på, at producenten tager sig sammen, eller affinde dig med en forklaring om samme.

Kan forhandleren ikke fikse problemerne inde for rimelig tid, så hæves købet.
Det er din ret indtil 2 år efter den dag du købte produktet - Glem det aldrig!

Det er de betingelser for handlen, som du og forhandleren er blevet enige om, den dag du lagde pengene i forhandlerens kasse og tog produktet med hjem under armen.

Redigeret af Kandersen - 17-November-2015 kl. 15:11
Til top
Niels_n Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-November-2015
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niels_n Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 06:52
Vi købte samme model da den udkom i august, og kender alle de fejl du nævner. Der har allerede været et par opdateringer som ikke har ændret på noget.

Jeg har aldrig haft Sony og har flere af Sony produkter som spiller sammen men det stopper her.

Vil lige fortælle dig om vores sag :-)

Kort sagt har vi nemlig haft TV'et inde hos Bilka hvor vi købte TV'et, blot en enkelt gang. Og nu har vi fået pengene retur. Selvfølgelig har vi før også talt med Sony og bilkas medarbejdere og fået samme anbefaling om at opdatere og nulstille.

Det er det første tv jeg har oplevet så smart at det ikke er tv.

I vores bilka har de lige fået samme tv ind fra anden. Samme fejl.

Så der tegner sig et mønster af et problem med dette produkt.

Og derfor håber jeg også at din forhandler har samme forståelse for at finde en løsning. Det er ikke et enkeltstående problem og vi ventede næsten en måned på en løsning. Men det skyldes også at bilka ikke accepterede Sony svar om at vente på opdatering. For hvem ved om det kommer, hvornår og om det virkelig hjælper.
Et så dyrt tv skal ikke spises af med mulige opdateringer som er tvivlsomme.

Jeg håber også at Sony selv går til erkendelse om at de har lavet noget rigtig møg. Det her tv. Denne model, den burde aldrig have været lanceret.
Og hvis ikke man har TV'et, så kan det være svært at tro at den har så mange mærkværdige fejl. Ekstrem langsom og billedet der fryser ofte så tv ikke virker. Vi oplevede også problemer med tilslutning af ps3. Og det er trods alt Sony også.
Lyd kommer men intet billede.

Og som du siger, så nulstiller man og så virker det for en kort bemærkning igen.

Du er meget langt fra den eneste med samme problem med denne model. Og det vil være meget trist hvis du skal sloges med din din forhandler om en løsning. I tilfældet her, der kan et værkstedsbesøg intet hjælpe.
Til top
Niels_n Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-November-2015
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niels_n Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 06:55
Træls med stavekontrol. Beklager det var min første post fra en mobil ;-)

En meget vigtig rettelse da jeg ikke kan rette i mit indlæg åbenbart. Måske fra pc.

Vi har altid haft Sony. Kan se der står aldrig. Det passer ikke.

Det er nr 4 Sony tv r stadig virker. Og derfor vil jeg også mene at jeg kendergodt til Sony. De er generelt langsomme i menuen syntes jeg men intet slår denne nye 2015 android model. Så som skrevet så har den en fejl fra fabrikken. Beklager ekstra opslag
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 07:58
vi har en X850C modellen, også med samme fejl..

Tv´et fryser, tv´et vil ikke slukke, men står så med sort skærm og lyd i 10 minutter og så kører det automatisk en HÅRD reset, og skal så starte hele platformen op..

Tv´et vil ikke skifte kanaler, det vil ikke registrere knappe tryk.

Jeg er personligt glad for alle andre aspekter i det tv, men det frustrerer mig dybt, selvom det 55" tv blev købt til 7999kr så er der stadig en af sony´s større modeller.

Jeg har haft fabriks genstartet et par gange, det er som om den sidste gang tog ved... tv´et har ikke skabt sig siden, jeg er også gået fra 4G internet i huset, til Fiber, så net forbindelsen er blevet væsentligt bedre, hvilket gør at ALT det den interagere med nettet, altid fungere hurtigt.

Har en eller anden følelse med at det er linket til internettet, der giver mange af de problemer jeg har, tv´et kørte klart bedre, da jeg slog hele wifi delen fra. (der kører jo også google´s fantastiske "vi vil vide alt om dit liv" i baggrunden, så tv´et sender hele tiden informationer til Sony og til Google, og sidde den fast der, så kan det vel godt låse tv´et)

jeg krydser fingre for en opdatering der reelt løser noget af det her, min Samsung smart platform på det gamle F6500 kunne også finde på spontane reboots, og var MEGA ustabil, men den tog sig ikke af tv delen, så den var stabil.

Redigeret af Rasmusdc - 19-November-2015 kl. 07:59
Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Oktober-2004
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Unforgiven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Har du installeret den firmware-opdatering, som kom for nogle uger siden? Jeg har en bekendt, med samme TV i 65". Han siger at den opdatering har forbedret stabiliteten noget..

M.v.h.

Og det er mig .
Jeg har et Sony 65X8507C og fuck det sux , ad h.... til.
Det er langsomt ved kanal skift og ind og ud af tv guiden .
Det fryser jævnligt, og eneste løsning er at tage strømmen fra.
Jeg har også et par gange været ud for at billede forsvinder fra den kanal jeg ser , lyd er der stadig , så skifter jeg op eller ned og så tilbage og billede er der igen.
Det var som om at det hjalp ved sidste update , i et stykke tid , men nu er det tilbage i samme gænge.
Det er 3 Sony tv jeg har i min tid , men tror så det er sidste gang , jeg hader det tv.

Stein

Redigeret af The_Unforgiven - 19-November-2015 kl. 13:05
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 13:06
Niels N: det er rigtig godt at læse. Mit tv er nemlig også købt i Bilka. Jeg er i øvrigt enig med dig i at den ikke skulle have været på markedet.
endnu en hifi-flygtning

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2015 kl. 14:44
Så er reklamationsformularen udfyldt. Så håber jeg bare på et godt forløb.
endnu en hifi-flygtning

Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu