|
Returnering af TV |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ellers kan vi hjælpe dig. Det er oplagt, at du får pengene tilbage. Vi må høre, når der er nyt. ![]() |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
||
B.Skov ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-November-2015 Sted: danmark Status: Offline Point: 1 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Reparation af nyt Sony TV. Vi er åbenbart flere som har samme problem. Den 3. okt. 2015 indkøbte vi et nyt Tv i Bilka. Efter 14 dage opstod der sort skærm. Vi kontaktede Bilka som bad os trække stikket ud og genstarte Tv’et. Det hjalp også indtil næste gang. Problemet fortsatte og efterfølgende fik vi endvidere fejl ved Netflix og YouTube. Endvidere kun vi ikke tænde, slukke og skifte kanal med fjernbetjeningen. Vi blev henvist af Bilka til Sony support som ikke har kunnet løse problemet. Alle problemer har været periodisk men opstod næsten dagligt. Vi kørte til Bilka i den tro at vi kunne få et nyt Tv eller pengene retur. Dette krav blev afvist og i stedet blev tvèt sendt til reparation . spørgsmålet er om det er rimeligt at så nyt et Tv skal repareres og at reparationen vil tage 3 uger. |
||
![]() |
||
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har i dag fået besked om at Bilka har overført det fulde beløb til min konto. Fuldstændig problemfri proces hvor de selv hentede skærmen og var meget fleksible mht. afhentningstidspunkt. Tak til Bilka for at acceptere skærmen bare ikke er god nok med den nuværende software. Jeg ved bilka har haft lidt dårlig omtale her på siden i fb. m. tordenfluer, men jeg har ikke noget at udsætte på processen og har fået en hurtig og høflig sagsbehandling.
Redigeret af slumbert - 10-December-2015 kl. 12:49 |
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
![]() |
||
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
For mit vedkommende gjaldt det at tv'et skulle sendes på værksted, før det overhovedet kunne komme på tale at jeg ville får pengene retur. Det skyldtes selvfølgelig at de vil sikre sig at det ikke er migselv der har forvoldt skade på skærmen. Jeg har nu fået mine penge retur og håber de finder samme gode løsning for jer.
|
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Der er vel ingen grund til at takke Bilka, blot fordi de denne gang overholder købeloven!? Det burde være en selvfølge! Der er nok nærmere tale om, at det er Sony bagved, som står ved deres ansvar - i modsætning til Samsung. M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 10-December-2015 kl. 13:13 |
||
![]() |
||
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Software mæssigt issues er ikke dækket af reklamationsretten, så jo, det er en service UDOVER hvad købeloven beskriver. Havde Bilka lovet at PVR f.eks. virkede fra start, ville der være tale om fejl information som så ville være dækket under det. Men det er jo ikke tilfældet i denne sag.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Måske ikke på en computer, men på et TV jO!! Specielt når det som hér også styrer TV'ets basale betjening. M.v.h. |
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Nu var der jo flere fejl og software fejl er dækket. Et TV der er ustabilt og hvor du det jævnligt crasher, så det ikke kan betjenes, men hvor man kun kan tage strømmen, er da helt klart en fejl.
|
||
![]() |
||
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg takker skam ikke for at de overholder loven, men fordi de gjorde processen nem. De kunne indenfor lovens grænser godt have gjort det mere besværligt for mig. Det foregik både hurtigt og høfligt. Du har nok ret i at Det er Sony der står ved at produktet ikke fungerer som det skal.
|
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
![]() |
||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Selvfølgelig er hele apparatet da dækket. Der er jo ikke tale om en sliddel, som en lampe eller lignende, der godt kan være under lagt lidt andre regler. Det er så surt for forhandleren at det er softwaren der er problemet, for så kan apparatet slet ikke rapareres før Sony får fingeren ud og laver en fungerende opdatering. Spørgsmålet bliver så om man kan tvinge kunden til at vente på det.
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvis det er en forudsætning for at kunne bruge apparatet, (vel at mærke på en korrekt, tilfredsstillende og tiltænkte måde), så er jeg ret sikker på, at du ikke får medhold med den udtalelse. I værste fald kan apparatet jo være ubrugeligt pga. "software mæssig issues". Men det er korrekt, gliches, funktioner der fejler (måske endda funktioner der helt udebliver), det er lidt en gråzone. Mit bedste bud pt er, en vurdering hvordan apparatet overordnet fungere. Men principielt er alt der ikke funger tilsigtet indbefattet af reklamationsretten. Og så må man slås for sin sag. EDIT.. Lige en præcisering mht software: http://taenk.dk/gode-raad/25-forkerte-paastande-om-koebeloven#taenk_mis11 Redigeret af Kandersen - 10-December-2015 kl. 16:38 |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvis det er en forudsætning for at kunne bruge apparatet, så vil jeg tro vurderingen foregår præcis som med en hvilken som helst anden del. Dvs 1 forsøg på reparation, og det skal ske inde for rimelig tid. Er det en del af apparatet, så vurderes der muligvis anderledes. Men principielt er alt der ikke funger som tilsigtet indbefattet af reklamationsretten. Reparationstiden udvides, hvis du tilbydes et erstatningsprodukt i mellemtiden. fx et låne TV, hvis det er dit Tv som er gået i stykker. http://taenk.dk/gode-raad/25-forkerte-paastande-om-koebeloven#taenk_mis7 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |