recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Returnering af TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Returnering af TV

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2015 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Så er reklamationsformularen udfyldt. Så håber jeg bare på et godt forløb.


Ellers kan vi hjælpe dig. Det er oplagt, at du får pengene tilbage. Vi må høre, når der er nyt.   
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
B.Skov Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-November-2015
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B.Skov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2015 kl. 17:04

Reparation af nyt Sony TV.

 Vi er åbenbart flere som har samme problem.

Den 3. okt. 2015 indkøbte vi et nyt Tv i Bilka. Efter 14 dage opstod der sort skærm. Vi kontaktede Bilka som bad os trække stikket ud og genstarte Tv’et. Det hjalp også indtil næste gang. Problemet fortsatte og efterfølgende fik vi endvidere fejl ved Netflix og YouTube. Endvidere kun vi ikke tænde, slukke og skifte kanal med fjernbetjeningen.  Vi blev henvist af Bilka til Sony support som ikke har kunnet løse problemet. Alle problemer har været periodisk men opstod næsten dagligt. Vi kørte til Bilka i den tro at vi kunne få et nyt Tv eller pengene retur. Dette krav blev afvist og i stedet blev tvèt sendt til reparation . spørgsmålet er om det er rimeligt at så nyt et Tv skal repareres og at reparationen vil tage 3 uger.

Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 12:44
Jeg har i dag fået besked om at Bilka har overført det fulde beløb til min konto. Fuldstændig problemfri proces hvor de selv hentede skærmen og var meget fleksible mht. afhentningstidspunkt. Tak til Bilka for at acceptere skærmen bare ikke er god nok med den nuværende software. Jeg ved bilka har haft lidt dårlig omtale her på siden i fb. m. tordenfluer, men jeg har ikke noget at udsætte på processen og har fået en hurtig og høflig sagsbehandling.

Redigeret af slumbert - 10-December-2015 kl. 12:49
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af B.Skov B.Skov skrev:

Reparation af nyt Sony TV.

 Vi er åbenbart flere som har samme problem.

Den 3. okt. 2015 indkøbte vi et nyt Tv i Bilka. Efter 14 dage opstod der sort skærm. Vi kontaktede Bilka som bad os trække stikket ud og genstarte Tv’et. Det hjalp også indtil næste gang. Problemet fortsatte og efterfølgende fik vi endvidere fejl ved Netflix og YouTube. Endvidere kun vi ikke tænde, slukke og skifte kanal med fjernbetjeningen.  Vi blev henvist af Bilka til Sony support som ikke har kunnet løse problemet. Alle problemer har været periodisk men opstod næsten dagligt. Vi kørte til Bilka i den tro at vi kunne få et nyt Tv eller pengene retur. Dette krav blev afvist og i stedet blev tvèt sendt til reparation . spørgsmålet er om det er rimeligt at så nyt et Tv skal repareres og at reparationen vil tage 3 uger.


For mit vedkommende gjaldt det at tv'et skulle sendes på værksted, før det overhovedet kunne komme på tale at jeg ville får pengene retur. Det skyldtes selvfølgelig at de vil sikre sig at det ikke er migselv der har forvoldt skade på skærmen. Jeg har nu fået mine penge retur og håber de finder samme gode løsning for jer. 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:


Tak til Bilka for at acceptere skærmen bare ikke er god nok med den nuværende software.


Der er vel ingen grund til at takke Bilka, blot fordi de denne gang overholder købeloven!? Det burde være en selvfølge!
Der er nok nærmere tale om, at det er Sony bagved, som står ved deres ansvar - i modsætning til Samsung.

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 10-December-2015 kl. 13:13
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 13:16
Software mæssigt issues er ikke dækket af reklamationsretten, så jo, det er en service UDOVER hvad købeloven beskriver. Havde Bilka lovet at PVR f.eks. virkede fra start, ville der være tale om fejl information som så ville være dækket under det. Men det er jo ikke tilfældet i denne sag.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Software mæssigt issues er ikke dækket af reklamationsretten, så jo, det er en service UDOVER hvad købeloven beskriver. Havde Bilka lovet at PVR f.eks. virkede fra start, ville der være tale om fejl information som så ville være dækket under det. Men det er jo ikke tilfældet i denne sag.


Måske ikke på en computer, men på et TV jO!! Specielt når det som hér også styrer TV'ets basale betjening.

M.v.h.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Software mæssigt issues er ikke dækket af reklamationsretten, så jo, det er en service UDOVER hvad købeloven beskriver. Havde Bilka lovet at PVR f.eks. virkede fra start, ville der være tale om fejl information som så ville være dækket under det. Men det er jo ikke tilfældet i denne sag.

Nu var der jo flere fejl og software fejl er dækket.

Et TV der er ustabilt og hvor du det jævnligt crasher, så det ikke kan betjenes, men hvor man kun kan tage strømmen, er da helt klart en fejl. 
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:


Tak til Bilka for at acceptere skærmen bare ikke er god nok med den nuværende software.


Der er vel ingen grund til at takke Bilka, blot fordi de denne gang overholder købeloven!? Det burde være en selvfølge!
Der er nok nærmere tale om, at det er Sony bagved, som står ved deres ansvar - i modsætning til Samsung.

M.v.h.

Jeg takker skam ikke for at de overholder loven, men fordi de gjorde processen nem. De kunne indenfor lovens grænser godt have gjort det mere besværligt for mig. Det foregik både hurtigt og høfligt.

Du har nok ret i at Det er Sony der står ved at produktet ikke fungerer som det skal.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Software mæssigt issues er ikke dækket af reklamationsretten, så jo, det er en service UDOVER hvad købeloven beskriver. Havde Bilka lovet at PVR f.eks. virkede fra start, ville der være tale om fejl information som så ville være dækket under det. Men det er jo ikke tilfældet i denne sag.

Selvfølgelig er hele apparatet da dækket. Der er jo ikke tale om en sliddel, som en lampe eller lignende, der godt kan være under lagt lidt andre regler.
Det er så surt for forhandleren at det er softwaren der er problemet, for så kan apparatet slet ikke rapareres før Sony får fingeren ud og laver en fungerende opdatering. Spørgsmålet bliver så om man kan tvinge kunden til at vente på det.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Software mæssigt issues er ikke dækket af reklamationsretten,

Hvis det er en forudsætning for at kunne bruge apparatet, (vel at mærke på en korrekt, tilfredsstillende og tiltænkte måde), så er jeg ret sikker på, at du ikke får medhold med den udtalelse.
I værste fald kan apparatet jo være ubrugeligt pga. "software mæssig issues".

Men det er korrekt, gliches, funktioner der fejler (måske endda funktioner der helt udebliver), det er lidt en gråzone. Mit bedste bud pt er, en vurdering hvordan apparatet overordnet fungere. Men principielt er alt der ikke funger tilsigtet indbefattet af reklamationsretten. Og så må man slås for sin sag.
 






Redigeret af Kandersen - 10-December-2015 kl. 16:38
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

 
Det er så surt for forhandleren at det er softwaren der er problemet, for så kan apparatet slet ikke rapareres før Sony får fingeren ud og laver en fungerende opdatering. Spørgsmålet bliver så om man kan tvinge kunden til at vente på det.

Hvis det er en forudsætning for at kunne bruge apparatet, så vil jeg tro vurderingen foregår præcis som med en hvilken som helst anden del. Dvs 1 forsøg på reparation, og det skal ske inde for rimelig tid. 

Er det en del af apparatet, så vurderes der muligvis anderledes. Men principielt er alt der ikke funger som tilsigtet indbefattet af reklamationsretten.

Reparationstiden udvides, hvis du tilbydes et erstatningsprodukt i mellemtiden. fx et låne TV, hvis det er dit Tv som er gået i stykker.

http://taenk.dk/gode-raad/25-forkerte-paastande-om-koebeloven#taenk_mis7


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu