|
Returnering af TV |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Indenfor 7 dage krediterede Samsung mit TV, så jeg fik samtlige kr. 15.000 tilbage på et 18 mdr.gammelt TV. Skyldes det så kun mit held, Henrik?
|
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Samsung krediterede intet - det gjorde forhandleren! M.v.h.
|
||
![]() |
||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Krediteringen fra Samsung blev først modtaget via email fra servicestedet, senere fra forhandler.
Samsung reagerede først. |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det ændrer ikke på, at det er forhandleren som skal have læderet op - uanset hvad Samsung gør. Ligeledes havde dit TV jo en mangel - ikke f.eks. tordenfluer. Så havde du nok haft det sværere. ![]() M.v.h.
|
||
![]() |
||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
I relation til tordenfluedebatten testede jeg mit TV med flatpanels hvidgrå fuldskærmstestbillede og fandt noget, jeg ikke havde set. 2 stk tordenfluer plus en der var halvt skjult.
På grund af min deltagelse i debatten herinde følte jeg mig forpligtet til at prøve sagen. Resultatet var lynhurtigt pengene retur. Først en kreditering fra Samsung og derefter i en særskilt email fra Elgiganten. Der havde jo været debatteret om at Samsung kun tog sig af tvs under 6 mdr. Mit var som nævnt hele 18 måneder. Redigeret af bentpetersson - 11-December-2015 kl. 17:22 |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvis vi ser på din sag kontra andres, så er det et skræmmende billede. For i nærmest samme periode er andre blevet afvist med samme mangel. Det betyder at det er forbundet med tilfældighed, hvorvidt en sag går godt eller skid. Og det er helt klart noget Samsung og forhandlerne indbyrdes burde få styr på. Din sag er kørt fuldstændig efter bogen. |
||
![]() |
||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ud fra forhandlernes og producenternes indtjening kan forbrugerne ikke regne med en udstrakt hånd, når man er utilfreds.
Med dette som udgangspunkt, havde jeg medbragt et brev til Elgiganten, som jeg tog frem efter, at ekspedienten pr. automatik afviste, blot jeg havde nævnt at jeg havde tordenfluer i mit TV. Jeg nævnte overhovedet ikke navnet Samsung. Han modtog brevet, læste det eller rettere forsøgte at læse det og løftede halvvej inde blikket mod mig og sagde: Du er advokat, ikke sandt? Brevet, som blev det ene af to, indeholdt: 1) Tre, mener jeg, købelovsparagraffer og fortolkningen i realtion til tordenfluer 2) Mine krav 3) Konsekvenserne af et nej 4) en tidsfrist (samme dag kl 12 som servicecentret havde modtaget TVet. Faktisk fik jeg foræret flere tusinde kr end jeg havde betalt, idet jeg fik lov til at beholde, oneconneckt enheden 2013 med fjernebetjeninger - nu solgt samt oneconneckt udgaven SEK 2500 U til 9000 serien 2014 incl fjernbetjeninger. Sidsnævnte SEK 2500 u (danske model) er til salg. Man møder idag konkrete juridisk udformede garantier i relation til købelov. Min vurdering er at man skal selv reagere ud fra samme. Forhandlerflinkhed koster jo, og den er der ikke længere råd til. Mit TV blev afhentet gratis af servicefirmaet, da jeg var nervøs for at mit utroligt gode TV skulle blive ødelagt under transporten. Det var en fredag. Lørdag eftermiddag meget sent ringer varehuschefen mig op og fortæller at hvis ikke Samsung krediterer men derimod udskifter LCDpanelet, så vil Elgiganten give en yderligere to årig garanti - hold jer fast - også mod tordenfluer. Hvis jeg får tordenfluer også i et nyt TV hæves købet og jeg får hele beløbet retur. DVS at Elgiganten var ude i en garanti 18 mdr på det gamle samt 24 mdr efterfølgende. Med andre 3 1/2 år. Det betragter jeg som flot. I mit brev/mine to breve skrev jeg at jeg ikke ønskede nye paneler, hvis ikke de var tætte. Ellers stod jeg jo med samme problem, som vi også har set andre herinde. Men at jeg forlangte et tæt LCDpanel, der ikke kan produceres tæt, gjorde formentlig Samsung skakmat. Servicecentrets meddelelse om mandagen fortalte, at de afventede reservedele fra Samsung. Tirsdag kunne jeg læse at Samsung havde krediteret og efterfølgede krediterede Elgiganten også.
Varehuschefen gjorde, at beløbet blev indsat til fri afbenyttelse på min bankkonto. Jeg var dermed fri til at vælge forhandler. Redigeret af bentpetersson - 11-December-2015 kl. 16:13 |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Man kan jo så ikke sige at din sag er kært efter bogen, eftersom du var nødt til at fremstå som advokat, for at tingene skulle afvikles som det bør og skal. Det burde med andre ord ikke være nødvendigt.
M.v.h. |
||
![]() |
||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det har du helt ret i Henrik, men som jeg har set debatten her på forummet, så synes jeg, at der er langt mellem flinke forhandlere, hvis ikke producenten spiller med. Derfor må vi snakke forhandlernes juridiske sprog.
Jeg fremstod dog ikke som advokat og afviste straks. Men tydeligt var reaktionen efter et juridisk formuleret brev. Pludselig læste to andre med og i løbet af et par minutter blev der afholdt møde på varehuschefens kontor. Jeg mener, at det er "prisen" for prisbillige apparater. Eftermarkedsservicen er der ikke længere megen plads til. Jo, der er gode eksempler, men ikke i forhold til antallet af afvisninger. Selv BO har vi jo set afvise. Min anbefaling til jer, der ikke magter det juridiske, er enten at alliere jer med een der kan, (en advokat er jo dyr, men her kan retshjælpsdækningen på enhver indboforsikring træde ind) eller tegne en forsikring, der vel at mærke dækker i tilsvarende situationer (det kan man få eller anmode om at få skriftlig fra ekspedienten i forretningen). Jeg har tilbudt at hjælpe flere gange, men ofte mødt modstand i stedet for respekt for hjælpsomhed. Andre har jeg ikke hørt fra, og grundet tid trækker jeg min udstrakte hånd tilbage. Redigeret af bentpetersson - 11-December-2015 kl. 14:01 |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Kunne du poste en kopi af det brev du havde med?
Det kunne hjælpe en del andre i samme situation! Klaus |
||
![]() |
||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
God ide Klaus. Det gør jeg senere.
|
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg opfatter det som, at den blev kørt efter bogen, da forhandler blev klar over, at der var en advokat indblandet. Det er rigtig skidt, at det er de midler der skal til.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |