recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Returret demovarer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketReturret demovarer

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
olrina Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Returret demovarer
    Sendt: 28-Marts-2009 kl. 17:50

Jeg har købt et pioneer hjemmebiografsystem LX01 hos Expert i Rødovre, prisen var 10995,00 og Jeg blev oplyst om at det var en demomodel, nu 7 dage senere opdager jeg at det ikke kan være en demomodel, da der er optagelser på harddisken der er 15 mdr. gamle, der er ingen tvivl om at den har været solgt før, og har været ude af butikkel mindst 12 mdr.

NU er mit spørgsmål? Jeg føler mig snydt, gider ikke ha et brugt anlæg, kan jeg få mine penge tilbage?

 

 

 

 

 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2009 kl. 18:01

 

 Det er jo ikke nødvendigis ensbetydende med at det har været ude af butikken, fordi der er gamle optagelser på HDDen, de kan jo meget vel være brugt til netop demo.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenR Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 369
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2009 kl. 18:05

Definition af "demovare" er vist en ret bred betegnelse. Her skal man nok udspørge sælgeren, og håbe på et ærligt svar.

/ Jørgen
Til top
olrina Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2009 kl. 18:08

ja, rigtigt, men der er optagelser fra 01/01 2008, mener ikke butikkerne har åben dagen efter nytårs aften, derudover er det samme udsendelser der er optaget uge efter uge, så jeg tvivler på at det er sket i butikken.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2009 kl. 18:13

 

 Det vil jo så med rimelig sikkerhed udelukke formodningen i mit første indlæg.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenR Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 369
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2009 kl. 18:13

Forstår godt du er skuffet.

Jeg ved ikke om du har fortrydelsesret, men undersøg det og tag en rolig snak med forretningen.

/ Jørgen
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2009 kl. 18:20

Ikke for at forsvare nogen,men det KAN være at anlæget starter med den dato når det startes op første gang, og at det derfor blot er tale om at anlæget er sat op til demo, sat til at optage,netop på den dato fordi det er den dato anælget starter op på inden dato og tid indtastes, men det er KUN EN TEORI

P.S.   Hvordan er du ellers tilfreds med anlæget ?

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
olrina Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2009 kl. 18:47

Jeg kan godt følge din teori, men det ændre jo ikke på at der er optagelser på harddisken der løber over HELE 2008 forskellige dage og tider, og ikke i butikkens åbningtid.

Anlæget spiller okay, men havde forventet lidt bedre lyd

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2009 kl. 19:21

Ok, så kan det ikke være undskyldningen

Hvor længe har du haft det ?

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2009 kl. 19:39

Oprindeligt skrevet af olrina olrina skrev:

,,,men det ændre jo ikke på at der er optagelser på harddisken der løber over HELE 2008 forskellige dage og tider, og ikke i butikkens åbningtid.

Medmindre maskinen selv indstiller dato og tid, så kan du ikke bruge den information til noget, for det er vel langt fra sikkert, at disse har været korrekt indstillet af forhandleren.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2009 kl. 19:48

Hvor meget demo må en demommodel være ?

Kan det eks være en model som har været hjemme på prøve hos mange forskellige ?  Er der nogen regler ?

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
olrina Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2009 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af olrina olrina skrev:

,,,men det ændre jo ikke på at der er optagelser på harddisken der løber over HELE 2008 forskellige dage og tider, og ikke i butikkens åbningtid.

Medmindre maskinen selv indstiller dato og tid, så kan du ikke bruge den information til noget, for det er vel langt fra sikkert, at disse har været korrekt indstillet af forhandleren.

Den indstiller selv tiden, og optagelserne er forskellige tider, og det minder meget om at ham der har haft den er lidt vild med biler :o)

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu